Kadim tarihte ilk şehir devletlerinin kurulduğu zamandan 20. Yüzyıla kadar uluslararası ticarette dinamik bir süreç içerisinde her zaman değişimler ve gelişmeler yaşanmıştır. Ancak 21. Yüzyılın daha ilk çeyreğinde uluslararası ticaret konusunda yaşanan dijital temelli gelişmeler bilinen konvansiyonel değişim ve gelişmelerin çok dışına çıkmıştır. Diğer bir ifadeyle 21. Yüzyıl dünyası uluslararası ticarette bilinen teorik ve uygulama modellerini baştan sona bugüne kadar belki de hiç tanımlanmamış bir boyuta taşımaktadır.
Bu eserde öncelikle; dijital yapı içerisinde ihracat rejimi ile mikro ihracat uygulamaları, uluslararası ticarete yönelik dijital para konusu ve blokzincir entegrasyonu ile e-ticaret konuları incelenmektedir. Bunlara ek olarak ilgili eserde uluslararası pazarlamaya yönelik dijital bilgi ve akıllı teknolojilerin birlikte kullanılması ile dijital pazarlamada yeni yaklaşımlar da ayrıca çalışılmıştır. Uluslararası ticarete yönelik finansmandaki dijital dönüşüm ile kripto paraların uluslararası muhasebe standartları çerçevesinde muhasebeleştirilmesi de diğer bir araştırma konusu olarak kitapta yer almaktadır.
(Önsözden)