İade ve Cayma Politikası
Seçkin Yayıncılık (www.seckin.com.tr) iade politikası 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalar çerçevesinde oluşturulmuş olup, seckin.com.tr üzerinden alışveriş yapan müşterilerimizin haklarını korumayı esas almaktadır.
İade-Cayma Hakkının Kullanılmasının Şartları:
Tüketici, malın kendisi veya kendisi tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı günden başlamak üzere on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Ayrıca Tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar geçen süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
Ürünler tekrar satılabilecek şekilde bozulmadan ve sağlam bir şekilde ambalajlanarak iade edilmelidir.
Kullanılmış, ambalajı açılmış, tahrip edilmiş vb. şekildeki ürünlerin iadesinin alınamayacağını üzülerek bildiririz.
Dvd, flash disk, görüntülü eğitim setleri vb. ürünlerin ürün kutusunda yer alan koruma bandı çıkarılmamış, paketi açılmamış olmalıdır. Ürünlerin diğer yerlerinde çizik, hasar, darbe, sıvı teması vs. olmamalıdır.
Orijinal ambalaja sahip ürünlerin iadesi, yine orijinal ambalaj ile yapılmalıdır.
Tüketici, cayma kararını yukarda belirtilen süre içerinde
[email protected] adresine e-posta göndererek veya ‘Mustafa Kemal Mah. 2158 Sok. No:13 Çankaya-Ankara’ adresine açık bir şekilde yazılı olarak beyan etmelidir. Satın almış olduğu malı on dört günlük süre içinde burada belirtilen adrese Aras Kargo aracılığı ile karşı ödemeli olarak geri göndermek zorundadır. Ayrıca önceden yazılı bildirimde bulunmak koşulu ile, Seçkin Yayıncılık Merkez ve Şubelerine doğrudan giderek de iadesi yapılacak ürünü teslim edebilir.
Tüketici ürünü Satıcıya gönderirken Vergi Usul Kanunu genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için, faturanın aslını, faturanın alt kısmında bulunan iade bölümünü eksiksiz doldurup imzalandıktan sonra Satıcıya göndermelidir.
İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal bir müşteriye fatura edilmiş ise, iade edilirken kurum tarafından düzenlenmiş iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. İade faturası kesilmediği takdirde iade işlemi gerçekleştirilemeyecektir.
Değişim taleplerinde ise, ürünler arasında fiyat farkı varsa ve tekrar göndermek üzere kargo bedeli oluşursa Tüketiciden talep edilebilecektir.
Teslim esnasından paketin dış görünüşünden hasarlı olduğu düşünülen ürünlerin kargo görevlisi ile beraber düzenlenip imzalanacak bir tutanakla teslim alınması gerekmektedir. Veya teslim alınmadan iade edilmesi sağlanmalıdır. İade durumunda bu teslim tutanağının da Satıcıya ulaştırılması gerekmektedir.
Ayıplı olarak ulaşan ürünlerin iadesinde faturanın alt kısmında yer alan ürün iade bölümü eksiksiz olarak doldurulmalıdır. Açıklama alanında üründeki arıza veya sorun net bir şekilde belirtilmelidir.
Satıcı, iade edilen ürünler kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde tahsil ettiği tüm bedeli Tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun olarak iade etmekle yükümlüdür.
Tüketicinin özel istek ve talepleri uyarınca hazırlanan veya üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen ürünler, dergiler, tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünler için cayma hakkı kullanılamaz.