İnternet ve bilgisayarın hızlı bir şekilde gelişmesinin sonucu olarak elektronik ticaret de oldukça hızlı bir şekilde gelişmiş ve yaygınlaşmıştır. Elektronik ticaretin sunduğu kolaylıklar ve avantajlar hem alıcıları hem de satıcıları elektronik ticaret faaliyetlerinde bulunmaya itmiştir. Artık çoğu işletme faaliyetlerini yalnızca fiziki olarak değil elektronik ortamda da gerçekleştirmektedir. Tüketicilerin de fiziki mağazalara gitmek yerine ihtiyaçlarını elektronik ortamda karşılamayı tercih ettikleri görülmektedir.
Bunların sonucunda çalışmamızın konusunu oluşturan aracı hizmet sağlayıcı sözleşmesinin önemi oldukça artmıştır. Aracı hizmet sağlayıcı sözleşmesi; işletmelere ürünlerini sergilemek ve bu ürünlerin satış yapmak üzere platform sağlayan kişiler ile işletmeler arasında kurulmaktadır.