Bu çalışmanın amacı; inovasyon kavramının detaylarını ve inovasyonun işletmelerde nasıl kullanıldığını açıklamaya yöneliktir. Bilindiği gibi inovasyon günümüzde sadece üniversitelerde ele alınan bir konu olmaktan çıkmış, iş çevrelerinin hatta siyasetçilerin de önem verdiği bir kavram haline gelmiştir. Dünyanın küreselleşmesi ticaretinde küreselleşmesine neden olmuştur. Bununla birlikte ülkeler arasında rekabeti arttırmış, ülkeler bir çok piyasada birbirine rakip olmuştur. Bu durumda rekabet hem “teknolojik rekabeti” hem de “düşük fiyat rekabeti” olarak etkisini göstermiştir. Böylece ulusal olarak ve şirketler olarak bakıldığında inovasyon ve inovasyon yönetiminin rekabette etkisinin yadsınamaz olduğu ortaya çıkmıştır. Çünkü hem gelişmiş hemde gelişmekte olan ülkeler rekabette söz sahibi olmak ve kararlılıklarını arttırmak için inovasyon yapmak çözüm olarak görülmektedir.
Bu çalışmada inovasyon kavramı detaylı bir şekilde işlenmiş, inovasyonun ulusal ve Türkiye boyutlarına değinilmiş, işletmeler için inovasyon ve inovasyon yönetiminin neden önemi olduğu, işletmelerin inovasyonu nasıl kullandıklarının ve yönettiklerinin bilgiler ve örnekler vererek açıklanmaya çalışılmaktadır.