Bir işletmenin en önemli örgütsel amacının, kazancını maksimum düzeye çıkarmak olduğu düşünüldüğünde günümüzde bu amacı gerçekleştirmenin bir hayli zorlaştığı görülmektedir. Özellikle, ağ teknolojileri ile de küreselleşmenin devasa bir boyut kazanması işletmeler açısından rekabet ortamını, yakalanması zorunlu ancak güç bir süreç haline getirmiştir.
Son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de gelişimini hızlandıran teknoloji, işletmeler açısından ekonomik büyüme ve kalkınma stratejilerinin bir parçası durumundadır. Teknolojik gelişmelerin ışığında değişen yaşam koşulları, talepler ve beklentiler gerek iş yapma şekillerinde gerekse müşteri ihtiyaçlarında dönüşüm yaratmaktadır. Bu dönüşüme ayak uydurabilmek açısından işletmelerin yenilik yapabilme potansiyeli son derece önemlidir.
Bu kitap üç bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde, "Yenilik Odaklı Örgütsel Yapı"; ikinci bölümde, "İşletmelerde Yenilik ve Örgütsel Yapı"; üçüncü bölümde ise "Yenilik Performansı" başlıkları ele alınmıştır.