Hizmet İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon Prof. Dr. N. Derya Ergün Özler, Prof. Dr. H. Zümrüt Tonus  - Kitap

Hizmet İşletmelerinde Yönetim ve Organizasyon

1. Baskı, 
Aralık 2024
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
298
Barkod:
9786255968272
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Yayınevi:
Fiyatı:
300,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Bowen ve Schneider (1988) ile Bovven ve Ford (2002)'nin de üzerinde önemle vurguladığı üzere, somut mal üreten işletmelerle, soyut hizmet üreten işletmelerin yönetim tarzı ve stratejileri arasındaki farklılıklar son yıllarda çok tartışılır hale gelmiştir. Ancak Yönetim ve Organizasyon bilim alanı açısından bu farklılıklar üzerine yapılan çalışmalar, pazarlama bilim alanı kadar çok ve derinlemesine olmamıştır. Hizmetler ve hizmet pazarlaması konusunda oluşan hatırı sayılır literatür, hizmet işletmelerinin yönetimi konusunda çok gelişmemiştir. Başlangıçta yönetim literatüründe hizmet ve üretim sektörlerinin yönetsel sorun ve çözüm önerilerine odaklanılırken, hizmet işletmelerinin de üretim yaklaşımlarını benimseyebileceği vurgusu, evrenselci bakış açısıyla, ön plana çıkmıştır. Ancak üretimin geçen yüzyılın baskın gücü olması ve hizmetlerin kendilerine has özelliklerinin bulunması, bizlerde hizmet işletmelerinin yönetimi ve organizasyonu konusunu bir arada işleyen bir çalışma yapma fikrini doğurmuştur.
Bu amaçla hazırladığımız kitabımızın ilk kısmında hizmet ve mal kavramlarının farkı, hizmet sektörü ve hizmet işletmelerinin genel özellikleri vurgulandıktan sonra, hizmet işletmelerinde insan kaynağı ve yönetimi, kalite yönetimi, ardından yönetim ve strateji konularına değinilmiştir. Kitabın ikinci kısmı ise, temel hizmet işletmelerinden bazılarına odaklanmıştır. Otel, hastane, havayolu, medya işletmeleri, lojistik, okul ve banka işletmeleri hem bir arada ve hem de yönetim organizasyon temel fonksiyonları olan, planlama, organizasyon, yöneltme, koordinasyon ve kontrol açısından ayrıntılarıyla ele alınmıştır. Bölüm yazarları, Yönetim ve Organizasyon bilim alanındaki yetkin akademisyenlerden oluşmaktadır.
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
KISIM I 
HİZMETLER VE HİZMET İŞLETMESİ YÖNETİMİ 
1. HİZMETLER, HİZMET SEKTÖRÜ VE HİZMET İŞLETMELERİ 
Prof. Dr. N. Derya ERGUN ÖZLER 
Prof. Dr. H. Zümrüt TONUS 
2. HİZMET İŞLETMELERİNDE STRATEJİK YÖNETİM 
Dr. Öğr. Üyesi Osman AKARSU 
Doç. Dr. Musa Said DÖVEN 
3. HİZMET KALİTESİ ve HİZMET KALİTESİ YÖNETİMİ 
Prof. Dr. H. Zümrüt TONUS 
Prof. Dr. N. Derya ERGUN ÖZLER 
4. HİZMET İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ ve ÖNEMİ 
Doç. Dr. Meral ÇALIŞ DUMAN 
KISIM II 
BELLİ BAŞLI HİZMET İŞLETMELERİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON 
1. OTEL İŞLETMELERİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON 
Öğr. Gör. Dr. Gülçin AKSÖL 
2. HASTANE (SAĞLIK) İŞLETMELERİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON 
Doç. Dr. Özlem TUNA 
3. HAVAYOLU İŞLETMELERİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON 
Doç. Dr. Yeşim KURT 
4. LOJİSTİK İŞLETMELERİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON 
Doç. Dr. Bahar SUVACI 
5. MEDYA İŞLETMELERİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON 
Dr. Öğr. Üyesi Güzin KIYIK KICIR 
6. EĞİTİM (OKUL) İŞLETMELERİNDE YÖNETİM ve ORGANİZASYON 
Öğr. Gör. Dr. Nilüfer ŞAHİN TEZCAN 
7. BANKA İŞLETMELERİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON 
Dr. Öğr. Üyesi Saniye HAYDAROĞLU