Psikolojik Bilgiler Kaynağı
36
Becerilerin Geliştirilmesi
44
TURİNG TESTİ VE ÇİN ODASI TESTİ
54
BİLGİSAYARLAR DÜŞÜNEBİLİR Mİ?
56
YAPAY ZEKANIN EVRELERİ
64
YAPAY ZEKANIN PROBLEMLERİ
66
SEZGİSEL PROBLEM ÇÖZÜMLEME
SEZGİSEL PROBLEM ÇÖZÜMLEME
71
Turistler ve Yamyamlar Problemi
86
“Kurt–Kuzu–Lahana” Problemi
88
Reti’nin Satranç Etüdü
95
Problemin Alt Problemlere Parçalanması
95
Ve/Veya (AND/OR) Graflar
95
Durum Uzayında Arama Yöntemleri
101
Labirentte Yolun Bulunması
106
SEZGİSEL PROBLEM ÖRNEKLERİ
119
Sihirli Kare Problemi
131
8 Vezir Problemi ve Sihirli Kareler
141
Mantık Bilmecelerinin Çözümü
142
SIFIR TOPLAMLI OYUNLAR
149
Oyunların Doğrusal Programlama ile Çözümü
161
Sıfır Toplamlı Olmayan Oyunlar. NASH Dengesi
168
Alfa–Beta (Budama
179
İnsan ve Bilgisayarın Karşılaştırılması
208
Rastgele Sonuçlu Oyunlar
218
Oyunlarda Sezgisel Çözümler
222
Sprague–Grundy Sayısı
224
Algoritma Karmaşıklığına Göre Oyunların Sınıflandırılması
234
MİNİMUM YOLUN BULUNMASI PROBLEMİ
239
GEZGİN SATICI PROBLEMİ VEYA HAMİLTON DÖNGÜLERİNİN BULUNMASI
245
HARİTANIN RENKLENMESİ
256
İLİŞKİLENDİRME YÖNTEMLERİ
260
YAPBOZLAR VE PARÇALARINA AYRILMIŞ BELGELERİN ONARILMASI
268
ANLAMBİLİM GÖSTERİMLER
277
Bilgi ve Bilgi Tabanı
281
BİLGİLERİN ÇERÇEVE MODELİ
290
YÜKLEM MANTIĞININ SENTAKSI VE SEMANTİĞİ
310
Yantümce Biçimine Geçiş Kuralları (Clause Form)
317
Yüksek Dereceli Yüklemler
321
OTOMATİK TEOREM İSPATI ÖRNEKLERİ
324
Fonksiyonların Hesaplanması
334
Listelerin İşlenmesi – İç fonksiyonlar
335
Yüklemler veya Şart Fonksiyonları
336
Yinelemeler: MAPCAR ve APPLY
342
Yeni Fonksiyonların Oluşturulması
343
Dilin Sözdizimi, Yapısı ve Özellikleri
346
Listeler ve Listeler Üzerinde İşlemler
353
Listelerin Birleştirilmesi
354
Listeye Eleman Eklenmesi ve Silinmesi
356
Problem Çözümünde Prolog Uygulamaları
361
1. Tam Sayıların Karelerinin Hesaplanması
361
4. Sayı Parçalama Problemi
365
5. Para Bozdurma Problemi
367
7. Graflarda Olası Yolların Bulunması
371
9. Labirentte Yolun Bulunması Problemi
379
PROLOG VE GELECEĞİN BİLGİSAYARLARI
383
5. NESİL BİLGİSAYARLAR
390
Uzman Sistemlerin Genel Yapısı
399
GÜVENLİK KATSAYI (GK)
407
DİLBİLGİSİNE GENEL BAKIŞ (DİL UNSURLARI)
423
BİLGİSAYAR DESTEKLİ DOĞAL DİL İŞLEME
426
Doğal Dilde Verilmiş Metinlerin Bilgisayarlı Analizi
428
Morfolojik (Biçimbilim) Analiz
430
Türkçe’nin Bilgisayar Destekli Morfolojik Analizi
431
Sentaks Gramer Türleri
436
Genişlendirilmiş Geçiş Ağları
440
İMLA HATALARININ DÜZELTİLMESİ
447
OTOMATİK ÇEVİRİ SİSTEMLERİ
456
GOOGLE SİNİRSEL MAKİNE ÇEVİRİSİ (GNMT)
460
Akraba Diller İçin Çeviri Sistemi (Türkçe – Azerice Çeviri Sistemi)
462
BİLGİSAYAR VE YARATICILIK
470
Müzik Eserlerinin Modellenmesi
473
BÜYÜK VERİLER ÜZERİNDE GİZLİ ANLAM ANALİZİ
475
BİLGİSAYARLI ÖRÜNTÜ TANIMA
TANIMANIN PSİKOLOJİK YÖNLERİ
481
BİYOMETRİDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARI
483
İNSAN YÜZÜNÜN TANINMASI VE YÜZLE İLGİLİ ORANLAR
484
Parmak İzinin Özellikleri
491
Bilgisayarla Parmak İzine Göre İnsan Tanıma
494
AFIS (Automatic Fingerprint Identificition System)
495
Sınıflandırma (Classification) Yöntemleri
495
AVUÇ İÇİ ÇİZGİLERİN TANINMASI
497
Kelime Tanıma Teknikleri
503
Karakter Görüntüsünün İşlenmesi
506
Stentiford İnceltme Algoritması
510
Karakter Tanıma Teknikleri
512
El Yazısının Tanınması
517
El Yazısına Göre Yazı Sahibinin Belirlenmesi
518
El Yazısının Tanınması Yöntemleri
520
El Yazısı ve Basılı Karakterler İçin Yapısal Ayırma ve Tanıma
521
Özellik Noktalarının Tanımlanması
522
Karakterin Yapısal Tanımlanması
523
Karakterlerin Graf Biçiminde Tanınması
523
BARKOD (Çubuk Kodlama) Tanıma
527
İSTENMEYEN CİSİMLERİN RESİMDEN KALDIRILMASI
536
ÖĞRENME, ÖĞRENMENİN PSİKOLOJİK TEMELLERİ
545
Veri – Büyük veri – Veri Madenciliği – Karar ağaçları
554
DANIŞMANSIZ ÖĞRENME: K–ORTALAMA KÜMELEME YÖNTEMİ
568
k yakın komşu (k–NN) algoritması
570
YAPAY SİNİR AĞLARI VE DERİN ÖĞRENME
YAPAY SİNİR AĞLARINDA ÖĞRENME
590
Perceptron Öğrenme Kuralı
593
Geri Yayılımlı Öğrenme
596
XOR Probleminin Çok Katmanlı Yapay Sinir Ağı Modeli ile Çözümü
601
Evrişimsel Sinir Ağlarının (CNN) Yapısı
608
Evrişim (Konvolüsyon) katmanı
609
Düzleştirilmiş Doğrusal Birim Katmanı – ReLU
610
Normalizasyon katmanı
612
Düzleştirme (Flattening Layer)
612
Tam Bağlantılı Katman
613
Seyreltme (DropOut) Katmanı
613
Sınıflandırma Katmanı
614
SİNİRSEL STİL AKTARIMI. ÇEKİŞMELİ ÜRETİCİ AĞLAR (GAN)
615
Kromozomun Şifrelenmesi (Encoding)
630
Gen Takası ve Mutasyon
632
Genetik Algoritmanın Parametreleri
635
Örneklerle GA Yordamı
638
2. Gezgin Satıcı Probleminin Genetik Yordamı
641
3. GA Yardımı ile Doğrusal Fonksiyonun Şeklinin Belirlenmesi
643
4. GA Yardımı ile 8–Vezir Probleminin Çözümü
649
KARINCA KOLONİSİ SİSTEMİ
651
Karıncaların Davranışı
651
KKO Algoritmasının Gezgin Satıcı Problemine (GSP) Uyarlanması
653
Karınca Kolonisi Algoritması İle Örnek Çözümü
657
Bulanık ve Klasik Kümelerin Karşılaştırılması
663
Bulanık Mantıkta Küme İşlemleri
665
Bulanık Denetim Sistemi
673
SESİN OLUŞUMU VE ÖZELLİKLERİ
686
SESİN SENTEZİ VE ANALİZİ
698
Sesin Analizi (Ses – Metin Dönüşümü)
699
Sesin Sayısallaştırılması
700
Öznitelik Vektörünün Çıkarılması
701
Sesin Tayf Analizi (Spectral Analysis)
701
Hızlı Fourier Dönüşümü (Fast Fourier Transform, FFT)
702
Dilimleme (Segmentation)
703
Zaman Normalizasyonu (Time Normalization)
703
MFCC Özniteliğinin Belirlenmesi
705
Çerçeveleme ve Pencereleme
706
Sesin Sentezi (Metin – Ses Dönüşümü)
708
Robotbilimin Gelişim Evreleri
715
Bir Robotun Anatomisi ve Çalışma İlkesi
718
MOBİL ROBOTLAR, DRONLAR VE YAPAY ZEKA
724
ENGELLİ BİR ORTAMDA ROBOT HAREKETİNİN KONTROLÜ
728
RRT (Rastgele ağaçları hızlı keşfetme) ALGORİTMASI
731
ÇOK AJANLI SİSTEMLERİN ÇARPIŞMADAN HAREKETİ VE KUŞLARIN DANSI
733
Günümüzün Robotlarından Seçmeler
734
FESTO HAYVAN ROBOT AİLESİ
735
MELTANT–α AVATAR ROBOTU
736
DÜNYANIN EN DİNAMİK İNSANSI ROBOTU ATLAS
737
İNSAN – BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ
741
İnsan Bilgisayar Etkileşimli Sistemlere Genel Bakış
741
İŞARET DİLİNİN TANINMASI
743
İşaret Dili Tanıma Sistemleri
747
KABARTMALI YAZILARIN BİLGİSAYARLI TANINMASI
749
KARAKTER–BRAİLLE DÖNÜŞÜMÜ
752
Braille–Karakter dönüşümü
754
Müziğin Öğeleri ve Notalar
757
El Görüntüsünün İşlenmesi
761
Otsu Algoritması ve El Görüntüsünün İşlenmesi
761
Parmakların Yorumlanabilmesi İçin Özellik Vektörünün Belirlenmesi
763
BİLGİSAYAR–İNSAN ETKİLEŞİMLİ SİSTEMLERDE YÜZ İFADELERİNİN TANINMASI
765
Yüz İfadelerinin Tanınması
767
Yüz İfadesinin Değerlendirilmesi
769
Örnek Tanıma (Sınıflama)
771
Yüz Resimlerinin Alınması
774
Özellik Noktalarının Belirlenmesi
774
Resimlerin Özellik Noktalarına Göre Bölgelere Ayrılması
775
Koordinat Dönüşümlerinin Gerçekleştirilmesi
776
Resimlerin Birleştirilmesi
780
YAPAY ZEKANIN KARŞILAŞTIĞI SORUNLAR
788
Türkçe – İngilizce Terimler Sözlüğü
809