Ülkemizde yapılan vergisel planlamalar işletmenin hedef ve amaçları doğrultusunda yapılmamaktadır. Bu çerçevede düzenlenen programların sonuca yönelik olmadığı, genelde yönetim muhasebesi temelinde yapılan planlamalardan ileriye gitmediği görülmektedir. İşletmelerin kurumsal hedef ve amaçları doğrultusunda, yenilikçi, esnek ve mevzuat ile uyumlu, sonuç odaklı ve kendi içerisinde tutarlı bir vergi planlamasına ihtiyaç duyulmaktadır.
Bu doğrultuda yapılan çalışmada yenilikçi bir bakış açısı ile klasik plan ve programlardan farklı bir planlama türü öne çıkarılmıştır. Yine bu kapsamda söz konusu çalışmada "stratejik vergi planı" kavramı kullanılarak işletmelerin ihtiyaç duyduğu, vizyonları doğrultusundaki tüm ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde bir planlama kurumu öngörülmüştür. Stratejik planlama süreci, işletmelerin kuruluş yeri seçiminden, kuruluş aşamalarındaki hukuki statü tercihlerine, faaliyet-yatırım konusu ve bu çerçevede gerekli bölge seçimlerinden, yatırım-finansman kararlarına, üretim süreci ve pazarlama politikalarından yeniden yapılandırma süreçlerine kadar her safhada müdahil olan, işletmenin kurumsal süreçlerini içeren bir vergi planlamasıdır. İşletmelerin kuruluş, üretim, yatırım, finansman, uluslararası yatırımlar ve harici ilişkileri düzeylerindeki her aşamasına yönelik çözüm sunan, esnek, etkin ve verimli planlar yapabilen planlama türü "stratejik vergi planlaması"dır. Stratejik vergi planlaması, işletmelerin kurumsal süreçlerinin tüm alanlarına hâkimdir ve bunlara yönelik sonuç odaklı, yerinde ve etkin planlama imkânına sahiptir.