Ekonomik işleyişin içerisindeki en önemli aktörlerden olan firmaların temel amacı kar elde etmektedir. Bu noktada, mal ve hizmetlerin üretiminden tüketiciye ulaştırılmasına kadarki sürecin iyi planlanması kar maksimizasyonunun sağlanması açısından oldukça önem taşımaktadır. Bu süreçte öne çıkan en önemli kavramlardan ikisi "pazarlama" ve "organizasyonudur. Esasen bir ürünün, bir malın, bir hizmetin satışının geliştirilmesi amacıyla tanıtılması, paketlenmesi, satış elemanlarının yetiştirilmesi, piyasa gereksinimlerinin belirlenmesi ve karşılanmasını içeren etkinlikler anlamına gelen pazarlama, mal ve hizmetlerin üretilmesi, fiyatlandırılması, satılması gibi süreçlerden oluşan organizasyonlar bütününü ifade etmektedir. Tanımdan yola çıkıldığında pazarlama süreci mutlak bir organizasyon gerektirmektedir. Bu kitap, pazarlama ve organizasyon alanlarında farklı konuların ele alındığı ve bu alanda çalışan bilim insanlarının katkılarıyla hazırlanmış.
(Önsözden)