Kamu – Özel İşbirlikleri Kamu Hizmetlerinin Özel Kişilere Sözleşme Yoluyla Gördürülmesinin Hukuki Rejimi Çınar Can Evren  - Kitap

Kamu – Özel İşbirlikleri

Kamu Hizmetlerinin Özel Kişilere Sözleşme Yoluyla Gördürülmesinin Hukuki Rejimi

1. Baskı, 
Mayıs 2016
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
576
Barkod:
9789750237836
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
805,00
İndirimli (%64):
290,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
İmtiyaz, yap-işlet-devret gibi modeller eskiden beri ülkemizde uygulanıyor olmakla birlikte, "kamu – özel işbirliği" kavramsal olarak Türkiye'de sağlık kampüslerinin gündeme gelmesiyle adını duyurmaya başlamıştır. Bu noktada kamu-özel işbirliğinin kavramsal olarak genellikle hukukçu olmayan kişilerce incelendiği görülmektedir. Bu eksikliğin biraz da olsa giderilmesi arzusuyla kamu – özel işbirliği uygulamaları, Eserde idare hukuku perspektifinden incelenmiştir. Konu temelde idare hukuku bağlamında ele alınmış olsa da kesiştiği noktalarda kamu yönetimi, kamu maliyesi ve hukukun diğer dalları da (ticaret hukuku, borçlar hukuku, eşya hukuku) dikkate alınarak kapsamlı bir inceleme yapılmaya çalışılmıştır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Kamu – Özel İşbirliği Kavramının Anlamı
.
Kamu – Özel İşbirliği Uygulamaları Hakkında Görüşler
.
Kamu – Özel İşbirliği Uygulamalarının Genel Özellikleri
.
Kamu – Özel İşbirliği Uygulamalarının Başarısı İçin Gereken Şartlar
.
Kamu – Özel İşbirliği Uygulamalarında Yer Alan Kişi ve Kurumlar
.
Kurumsal Kamu – Özel Ortaklıkları ve Sivil Toplum Örgütlerinin Yer Aldığı Kamu – Özel İşbirlikleri
.
Uygulama Sözleşmesinin İçeriği ve Özellikleri
.
Kamu – Özel İşbirliği Projelerinin Hazırlık Süreci ve İhale Aşaması
.
Kamu – Özel İşbirliği Modelleri
.
Avrupa Birliğinde Kamu – Özel İşbirlikleri ve Birliğe Üye Ülkelerde Uygulanması
.
Kamu – Özel İşbirliği Türkiye Uygulaması
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
7
Kısaltmalar 
17
Giriş 
21
Birinci Bölüm 
KAMU–ÖZEL İŞBİRLİĞİ KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ 
I. KAMU–ÖZEL İŞBİRLİĞİ KAVRAMI VE ANLAMI 
25
II. KAMU–ÖZEL İŞBİRLİĞİ KAVRAMININ DOĞUŞU VE UYGULANMA NEDENLERİ 
35
A. Kamu–Özel İşbirliği Kavramının Doğuşu 
35
B. Kamu–Özel İşbirliğinin Uygulanma Nedenleri 
37
III. KAMU–ÖZEL İŞBİRLİĞİ UYGULAMALARI HAKKINDA GÖRÜŞLER 
39
A. Kamu–Özel İşbirlikleri Lehinde Görüşler 
40
B. Kamu–Özel İşbirlikleri Aleyhinde Görüşler 
42
IV. KAMU–ÖZEL İŞBİRLİKLERİNİN ÖZELLİKLERİ 
51
A. Kamu–Özel İşbirlikleri Uzun Süreli İlişkilerdir 
51
B. Kamu–Özel İşbirlikleri Karmaşık İlişkilerdir 
52
C. Kamu–Özel İşbirliklerinde İdare Bir Kısım Yetki ve Sorumluluklarını Özel Sektöre Devreder 
52
D. Kamu–Özel İşbirliklerinde Amaç “Paranın Karşılığının” (Value for Money/VfM) Alınmasıdır 
54
E. Kamu–Özel İşbirliklerinde Taraflar Arasında Risk Paylaşımı Yapılır 
60
F. Kamu–Özel İşbirliklerinde Finansmanı Özel Sektör Sağlar, İdare Çeşitli Destekler Verir 
67
1. Genel Olarak Devlet Destekleri 
69
2. Garantiler 
73
3. Garantilerin Bütçede Gösterilmesi 
82
4. Katkı Payı 
86
5. Umulmayan Haller Nedeniyle Proje Şirketine Ödeme Yapılması (Emprevizyon Teorisi) 
87
6. Kamu Taşınmazlarının Tahsisi 
91
7. Özel Kişi Lehine Kamulaştırma 
99
8. Diğer Destekler 
101
G. Kamu–Özel İşbirliklerinde Özel Sektör Geliri ve Tarifeler 
102
V. KAMU–ÖZEL İŞBİRLİKLERİNİN BAŞARISI İÇİN GEREKLİ ŞARTLAR 
111
A. Rekabet 
113
B. Açıklığın Sağlanması ve Bilgi Edinme Hakkının Tanınması 
120
C. Mevzuat Birliği 
127
D. Kamu–Özel İşbirliklerinde İdarenin Denetim Yetkisine Sahip Olması 
140
VI. KAMU–ÖZEL İŞBİRLİKLERİNDE YER ALAN KİŞİ VE KURUMLAR 
148
A. Kreditörler 
149
B. Proje Şirketi/Özel Amaçlı Şirket (Special Purpose Vehicle) 
154
C. Kamu Kesimi 
163
1. Sözleşme Yönetimi 
170
2. Müdahale Yetkisi 
171
D. Danışmanlar 
175
E. Kamu–Özel İşbirliği Birimi 
180
1. Kamu–Özel İşbirliği Biriminin Yapısı ve Örgütlenmesi 
182
2. Kamu–Özel İşbirliği Biriminin Görevleri 
186
VII. KAMU–ÖZEL İŞBİRLİKLERİNDE AKDEDİLEN SÖZLEŞMELER 
190
İkinci Bölüm 
KAMU–ÖZEL İŞBİRLİĞİ ÇEŞİTLERİ VE SÖZLEŞMEYE DAYALI KAMU–ÖZEL İŞBİRLİĞİ MODELLERİ 
I. KAMU–ÖZEL İŞBİRLİĞİ ÇEŞİTLERİ 
193
A. Kurumsal Kamu Özel Ortaklıkları 
194
1. Tanımı 
194
2. Kurumsal Kamu–Özel Ortaklıklarının Kurulması, Ortaklığa Özel Ortağın Seçimi ve Ortaklığın İşleyişi 
197
3. İmtiyazlı Hisse Uygulaması 
209
4. Kamu–Kamu Ortaklıkları/İşbirlikleri 
211
B. Sivil Toplum Örgütlerinin Yer Aldığı Kamu–Özel İşbirlikleri 
215
C. Sözleşmeye Dayalı Kamu–Özel İşbirlikleri 
219
II. KAMU–ÖZEL İŞBİRLİKLERİNDE TEMEL SÖZLEŞME: UYGULAMA SÖZLEŞMESİ 
220
A. Uygulama Sözleşmesinin Hukuki Niteliği 
220
1. İdari Sözleşme–Özel Hukuk Sözleşmesi Ayrımı 
221
2. Uygulama Sözleşmesinin Hukuki Niteliği 
227
3. Kamu–Özel İşbirliği Projelerinde Akdedilen Diğer Sözleşmelerin Hukuki Nitelikleri 
235
B. Uygulama Sözleşmesinin Özellikleri 
239
1. Uzun Süreli Sözleşmelerdir 
239
2. Eksik Sözleşmelerdir 
242
C. Sözleşme Öncesi Süreç ve İhale Süreci 
243
1. Genel Olarak İhale 
245
2. İhale İlkeleri 
247
3. İhalelerin Yapılışı 
252
a. İhalesiz Teklifler (Unsolicited Proposals) 
252
b. Rekabete Dayalı İhaleler (Competitive Bids – Solicited Proposals) 
260
i. İlan Aşaması 
261
ii. Ön Yeterlik Değerlendirme Aşaması 
263
iii. Teklif Aşaması 
267
iv. İhale Usulleri 
270
v. Tekliflerin Nitel ve Nicel Olarak Yetersizliği 
271
vi. Teklif Sahipleri İle Müzakereler 
274
vii. İhale Kriterleri 
276
D. Uygulama Sözleşmesinde Düzenlenecek Konular 
279
E. Uygulama Sözleşmelerinde Uyuşmazlık Çözüm Mekanizmaları 
287
F. Uygulama Sözleşmelerinin Standardizasyonu 
290
G. Uygulama Sözleşmelerinde Değişiklik Yapılması 
292
1. İdarenin Sözleşmede Tek Taraflı Değişiklik Yapması 
297
2. Uygulama Sözleşmelerinde Değiştirilemeyecek Hükümler 
300
3. Özel Kişinin Sözleşmede Değişiklik Yapılmasını Talep Etmesi 
302
4. Uygulama Sözleşmelerinde Kanunla Değişiklik Yapılması 
308
H. Uygulama Sözleşmelerinde Süresinin Uzatılması veya Sözleşmelerin Yenilenmesi 
310
İ. Uygulama Sözleşmelerinin Devri ve Projelerde Alt Yüklenici Kullanılması 
315
J. Uygulama Sözleşmelerinin Sona Ermesi 
319
1. Uygulama Sözleşmesinin Proje Şirketinin Kusuru Nedeniyle Sona Ermesi 
322
2. Uygulama Sözleşmesinin İdarenin Kusuru Nedeniyle Sona Ermesi 
332
3. Uygulama Sözleşmesinin Kamu Yararı Gerekçesiyle Sona Ermesi 
334
4. Mücbir Sebep Nedeniyle Sona Erme 
336
5. Uygulama Sözleşmesinde Sözleşme Bitiminde Yapılacak Ödemeler 
340
III. KAMU–ÖZEL İŞBİRLİĞİ MODELLERİ 
345
A. İmtiyaz Modeli 
352
B. Yap–İşlet–Devret Modeli 
355
C. İşletme ve Bakım Sözleşmeleri 
355
D. Kiralama Sözleşmeleri 
356
E. Hizmet Sözleşmeleri 
357
F. Tasarla–Yap Modeli 
357
G. Tasarla–Yap–İşlet Modeli 
357
H. Yap–Devret–İşlet Modeli 
358
İ. Yap–Devret Modeli 
358
J. Yap–Sahip Ol–İşlet Modeli 
359
K. Yap–Sahip Ol–İşlet–Devret Modeli 
360
L. Yönetim Sözleşmeleri 
360
IV. KAMU–ÖZEL İŞBİRLİĞİ MODELLERİNİN UNSURLARI 
362
A. Tasarım Unsuru 
364
B. Finansman Unsuru 
365
C. Yapım Unsuru 
366
D. Bakım ve Onarım Unsuru 
370
E. İşletme Unsuru 
370
F. Devir Unsuru 
374
V. SÖZLEŞMESEL İŞBİRLİKLERİNİN BİR KISIM DİĞER KURUMLARLA İLİŞKİSİ 
382
A. Kamu–Özel İşbirliği – İmtiyaz 
382
B. Kamu–Özel İşbirliği – Ruhsat (Lisans) 
384
C. Kamu–Özel İşbirliği – İhale 
387
D. Kamu–Özel İşbirlikleri – Tedarik Sözleşmeleri 
388
E. Kamu–Özel İşbirlikleri – Özelleştirme 
393
Üçüncü Bölüm 
KAMU–ÖZEL İŞBİRLİĞİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ 
I. AVRUPA BİRLİĞİ’NDE KAMU–ÖZEL İŞBİRLİKLERİ 
397
A. Avrupa Birliği’nde Kamu Hizmeti 
397
B. Avrupa Birliği’nde Kamu Hizmetlerinin Görülmesi 
400
C. Kamu–Özel İşbirliklerine İlişkin Avrupa Birliği Mevzuatı 
402
D. Avrupa Birliği’nde Sözleşmesel İşbirlikleri ve Kurumsal Ortaklıklar 
404
1. Sözleşmesel İşbirlikleri 
406
2. Kurumsal Ortaklıklar 
409
E. Avrupa Birliği İhale Direktifleri 
411
1. 2004/18/EC ve 2014/24/EU Sayılı Direktifler 
412
2. İhale Usulleri 
414
a. Açık İhale Usulü 
415
b. Belli İstekiler Arasında İhale Usulü 
416
c. Pazarlık Usulü 
416
d. Rekabetçi Diyalog 
417
F. İmtiyazlar Direktifi 
428
II. KAMU–ÖZEL İŞBİRLİĞİ ÜLKE UYGULAMA ÖRNEKLERİ 
433
A. İngiltere 
433
B. Fransa 
440
C. Almanya 
447
D. İtalya 
451
E. Portekiz 
454
III. KAMU–ÖZEL İŞBİRLİKLERİ TÜRKİYE UYGULAMASI 
458
A. Türkiye’deki KÖİ Mevzuatı 
458
B. Yürürlükteki Mevzuata Göre Uygulanabilen Kamu–Özel İşbirliği Modelleri 
460
C. Türkiye’de Uygulanan Modeller 
462
1. İmtiyaz Modeli 
465
2. İşletme Hakkı Devri Modeli 
479
3. Yap–İşlet–Devret Modeli 
483
a. Modelin Kullanım Nedenleri, Tanımı ve Hukuki Niteliği 
483
b. Yap–İşlet–Devret Modelinin Türkiye’de İzlediği Seyir 
486
c. Yap–İşlet–Devret Modeli İle Gerçekleştirilebilecek Kamu Altyapı Yatırım ve Hizmetleri 
488
4. Restore Et–İşlet–Devret (RİD) Modeli 
490
5. Yap–İşlet (Yİ) Modeli 
490
6. Yap–Kirala–Devret (YKD) Modeli 
493
a. Eğitim–Öğretim Kamu Hizmetinde Yap–Kirala–Devret Modeli 
493
i. 652 Sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ve İlgili Diğer Mevzuat Uyarınca Yap–Kirala–Devret Modeli 
493
ii. 351 sayılı Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Kanunu Uyarınca Yap–Kirala–Devret Modeli 
501
b. Sağlık Hizmetlerinde Kamu–Özel İşbirliği Uygulamaları ve Yap–Kirala–Devret Modeli 
502
Sonuç 
533
Kaynakça 
549
Kavramlar Dizini 
573