Bankacılık sektörü, müşterilerine farklı bankacılık türleri ve bağlantılı hizmetler sunmaktadır. Banka müşterileri çoğunlukla fon fazlası veya eksikliği olan ve çeşitli finansal hizmetlere ihtiyaç duyan kişi ve kuruluşlardır. Bu müşteriler ekonominin farklı katmanlarındandır, farklı coğrafi bölgelere, alanlara aittirler ve farklı meslek ve işletmelere sahiptirler. Basit bir ifadeyle, banka pazarlaması, bankanın kurumsal hedeflerini ve çevresel kısıtlamaları kontrol ederek, müşterinin ihtiyaç duyduğu hizmetlerin tasarım yapısı, yerleşimi ve sunumudur.
Farklı üniversitelerin çok değerli akademisyenleri ve sektör çalışanlarıyla birlikte hazırlamış olduğumuz bu eser, kitap yazma fikrinin ortaya çıkmasından başlayarak, hazırlık aşamasından yayımlanmasına kadar hem zorlu hem de keyifli bir çalışmaya dönüştü. Bu süreçteki en önemli kazanımım ise bankacılık hizmet pazarlaması gibi çok önemli bir konuda kitabın tamamlanması ile bir hayalin gerçeğe dönüştürülmesi oldu.