VERGİ TEORİSİ VE VERGİ POLİTİKASI
İDEAL VERGİ SİSTEMİ TASARIMI VE OPTİMAL VERGİLEME
19
II. OPTİMAL VERGİLEME VE İDEAL VERGİ SİSTEMİNİN TEMEL İLKELERİ
19
III. OPTİMAL VERGİLEMEDE DÖRT TEMEL SORU
29
IV. OPTİMAL VERGİLEME AÇISINDAN DÜZ ORANLI VERGİ İLE ARTAN ORANLI VERGİLERİN KARŞILAŞTIRMASI
41
A. Genel Olarak Vergi Tarifeleri
42
B. Artan Oranlı Vergiler ve Eleştirisi
43
VERGİ NE ÜZERİNDEN ALINMALI?: VERGİ KONUSUNUN SEÇİMİNDE OPTİMALİTE VE MEŞRUİYET
63
II. VERGİ NE ÜZERİNDEN ALINMALI?
64
A. “Vergi Gelir Üzerinden Alınmalıdır”: Gelir Vergileri
64
B. “Vergi Servet Üzerinden Alınmalıdır”: Servet Vergileri
72
C. “Vergi Harcamalar Üzerinden Alınmalıdır”: Harcama Vergileri
77
ARZ – YÖNLÜ İKTİSAT TEORİSİ VE HALDUN – LAFFER ETKİSİ
89
II. ARZ–YÖNLÜ İKTİSAT TEORİSİ
90
III. HALDUN–LAFFER ETKİSİ
95
B. HL Hipotezinin Belirsizlikleri
97
ARZ–YÖNLÜ VERGİ TEORİSİ: VERGİ İNDİRİMLERİ VE EKONOMİK BÜYÜME İLİŞKİSİ
105
II. VERGİ İNDİRİMLERİNİN ETKİLERİ
106
VERGİ TARİFELERİNDE DEĞİŞİM: ARTAN ORANLI VERGİLERDEN DÜZ ORANLI VERGİLERE
115
II. GELENEKSEL MALİYE VE ARTAN ORANLI VERGİLER
116
III. VERGİLEMEDE YENİ BİR ANLAYIŞ: DÜZ ORANLI VERGİLEME
118
IV. DÜZ ORANLI VERGİLER
120
V. ARTAN ORANLI VERGİLERE KARŞI DÜZ ORANLI VERGİLER
127
III. VERGİ REKABETİNİN ARTIŞ NEDENLERİ
140
A. Sermayenin Mobilitesinin Artması
140
B. Emeğin Mobilitesinin Artması
141
C. Vergi Cennetlerinin Ortaya Çıkması
143
IV. VERGİ REKABETİ Mİ? VERGİ UYUMLAŞTIRMASI MI?
146
V. VERGİ REKABETİ: YARARLI MI, ZARARLI MI?
147
GELİR DAĞILIMINDA ADALETİN SAĞLANMASI AÇISINDAN NEGATİF GELİR VERGİSİ ÖNERİSİ
153
III. NEGATİF GELİR VERGİSİ TEORİSİ
154
IV. NEGATİF GELİR VERGİSİNİN AVANTAJLARI
159
V. NEGATİF GELİR VERGİSİNİN DEZAVANTAJLARI
160
Mümkün mü? Uygulanabilir mi? Gerekli mi, Yoksa Tehlikeli mi?
165
II. “GLOBAL VERGİ” DÜŞÜNCESİ
166
III. BAŞLICA “GLOBAL VERGİ” ÖNERİLERİ
167
A. Sürdürülebilir Ekosistem ve Çevrenin Korunmasına Yönelik Global Vergi Önerileri
168
B. Finansal İstikrarın Sağlanmasına Yönelik Global Vergi Önerileri
172
C. Dijital İşlemler ve eTicaret Üzerine Konulması Önerilen Global Vergiler
176
D. Demerit Mallar Üzerine Konulması Önerilen Global Vergi Önerileri: Global Günah Vergileri
179
E. Uluslararası Silahsızlanmanın Sağlanmasına Yönelik Global Vergi Önerisi
180
F. Beyin Göçünün Önlenmesine Yönelik Global Vergi Önerisi
180
G. Global Servet Vergisi Önerisi
182
IV. GLOBAL VERGİ ÖNERİLERİNİN KABUL EDİLMESİ VE UYGULANABİLMESİ: BAŞARI ŞARTLARI VE ZORLUKLAR
182
KEYFÎ DEVLET YÖNETİMİNDE MALİ AYIP: MALİ AYRIMCILIK
Kamu Tercihi Perspektifinden Vergi Ayrımcılığı
195
II. MALİ AYRIMCILIK VE VERGİ AYRIMCILIĞI: TERMİNOLOJİ VE TİPOLOJİ
199
III. VERGİ AYRIMCILIĞININ NEDENLERİ
202
IV. VERGİ AYRIMCILIĞININ ETKİLERİ VE SONUÇLARI
205
ESNEK (MÜDAHALECİ) VERGİLEME Mİ, YOKSA KURALLARA DAYALI TARAFSIZ VERGİLEME Mİ?
211
II. VERGİLEMEDE İKİ FARKLI YAKLAŞIM: ESNEK (MÜDAHALECİ) VERGİLEME VE TARAFSIZ VERGİLEME
213
III. İRADİ–TAKDİRİ VERGİ POLİTİKASINA KARŞI KURALLARA DAYALI VERGİ POLİTİKASI
215
IV. TARAFSIZLIK İLKESİNDEN UZAKLAŞMANIN MALİYETİ: REFAH KAYBI
219
V. SONUÇ VE DEĞERLENDİRME
222
VERGİ AYRICALIKLARI VE VERGİ AYRIMCILIĞI
–Vergi Harcamaları”nın Eleştirisi–
227
II. VERGİ HARCAMALARI
228
III. MALİ EMPRESYONİZM VE MALİ YANILTMA
235
IV. VERGİ HARCAMALARI, RANT KOLLAMA VE YASAL SOYGUN
236
V. OPTİMAL VERGİLEME İLKELERİ AÇISINDAN VERGİ HARCAMALARININ BİR ELEŞTİRİSİ
238
VI. VERGİ HARCAMALARI YOLUYLA HUKUK DEVLETİ VE HUKUKİ GÜVENLİK İLKESİNİN İHLALİ
241
VII. VERGİ AYRIMCILIĞI
243
VIII. KAMU TERCİHİ VE ANAYASAL İKTİSAT PERSPEKTİFİNDEN VERGİ HARCAMALARININ ELEŞTİRİSİ VE ÖNERİLER
244
PATERNALİZM, TERCİHLERİ VERGİLEME VE VERGİ AYRIMCILIĞI
‘In Loco Parentis’ Olarak İyiliksever Devlet, Selektif Vergileme ve
II. PATERNALİZM VE “IN LOCO PARENTIS” OLARAK İYİLİKSEVER DEVLET
256
III. REGÜLASYON MU ? SELEKTİF VERGİLEME Mİ?
258
IV. GENEL VERGİLEME Mİ VE SELEKTİF VERGİLEME Mİ?
259
V. SAĞLIĞA ZARARLI ALIŞKANLIKLAR VE SAĞLIĞA ZARARLI GIDALARIN VERGİLENDİRİLMESİNİN BEKLENMEYEN SONUÇLARI
261
VI. BEKLENMEYEN SONUÇLAR: DÜŞÜNDÜRÜCÜ SORULAR
266
NORMATİF VERGİ HUKUKU VE ANAYASAL VERGİ SİSTEMİ
ANAYASAL VERGİ HUKUKUNA GİRİŞ: ANAYASACILIK, ANAYASAL HUKUK DEVLETİ VE MEŞRU VERGİLEME
275
II. ANAYASACILIK VE ANAYASAL HUKUK DEVLETİ
276
III. ANAYASAL VERGİ HUKUKUNUN TEMEL İLKELERİ VE KAPSAMI
281
V. VERGİ HUKUKU = “VERGİ MEVZUATI YIĞINI”
287
ANAYASAL HUKUK DEVLETİ VE ANAYASAL VERGİ HUKUKU’NUN FELSEFİ TEMELLERİ: JOHN LOCKE, İKTİDARIN SINIRLANDIRILMASI VE VERGİLERİN MEŞRUİYETİ
297
II. İKTİDARIN SINIRLANDIRILMASI VE VERGİLERİN MEŞRUİYETİ
299
III. VERGİLEME İLKELERİ: LOCKE VE SMITH
303
ANAYASAL İKTİSAT VE VERGİLEMEDE HUKUKİ GÜVENLİK İLKESİ
313
II. VERGİLEMEDE HUKUKİ GÜVENLİK İLKESİ
314
1. Vergileme Açısından Hukuki Güvenlik İlkesi: Tanım
314
2. Vergileme Açısından Hukuki Güvenlik İlkesinin Unsurları
315
III. HUKUKİ GÜVENLİK, ÖNGÖRÜLEBİLİRLİK VE GÜVEN
320
IV. SONUÇ VE ÖNERİLER: HUKUKİ GÜVENLİK İLKESİNİN TESİS EDİLMESİ VE ANAYASAL İKTİSAT PERSPEKTİFİ
322
ANAYASAL VERGİ POLİTİKASI
329
II. VERGİ REFORMU KONUSUNDA BAZI TEMEL SORULAR
331
III. VERGİLEME YETKİSİNİ SINIRLAYACAK BAŞLICA KURALLAR
337
1. Prosedürel Sınırlamalar
337
1.1. Wicksell Önerisi
337
1.3. Vergi Oranlarının Anayasada Düz Oranlı Olarak Belirlenmesi
341
1.4. Vergi Konularının Anayasada Belirlenmesi
342
1.5. Denk Bütçe Uygulanması
342
1.6. İdareler–Arası Mali Paylaşım İlkelerinin Anayasada Belirlenmesi
343
1.7. Vergi Gelirlerinin Kullanım Alanlarının Belirlenmesi: Vergilemede Fayda Yaklaşımı ve Tahsis İlkesi
343
2. Kantitatif Sınırlamalar
345
2.1. Toplam Vergi Yükünün Oransal Olarak Belirlenmesi
345
2.2. Maksimum Vergi Oranının Belirlenmesi
345
TÜRK VERGİ SİSTEMİ: ELEŞTİRİ VE ÖNERİLER
TÜRKİYE’DE VERGİ HUKUKU ANLAYIŞI VE ELEŞTİRİSİ
Keyfî “Vergi Hukuku”ndan ve Meşru “Anayasal Vergi Hukuku”na Doğru
353
II. TÜRKİYE’DE ANAYASA VE VERGİLEME YETKİSİ
354
III. TÜRKİYE’DE “VERGİ HUKUKU” YAKLAŞIMI: TESPİTLER
362
VERGİ REFORMU MU? YOKSA VERGİ DEFORMU MU?
–Türk Vergi Sisteminde Bitmek Bilmeyen Mevzuat Değişiklikleri ve Ortaya Çıkardığı Tahribatlar Üzerine–
375
1. Türk Vergi Sisteminin ve Vergi Reformlarının Kısa Tarihçesi
376
3. Türk Vergi Sisteminde Bir Başka Bitmeyen Senfoni: Vergi Afları
381
4. Türk Vergi Sisteminde Bir Başka Vergi Deformu: Geriye Doğru Vergileme
385
5. Torba Kanun Alışkanlığı
391
IV. TARTIŞMA: ANAYASAL İKTİSAT PERSPEKTİFİNDEN ÖNERİLER
394
TÜRKİYE İÇİN YENİ BİR VERGİ SİSTEMİ ÖNERİSİ
399
II. TÜRK VERGİ SİSTEMİNİN VE VERGİ REFORMLARININ KISA TARİHÇESİ
399
III. TÜRK VERGİ SİSTEMİNİN BUGÜNKÜ DURUMU
401
IV. TÜRK VERGİ SİSTEMİNDEKİ BAŞLICA SORUNLAR
404
V. TÜRK VERGİ SİSTEMİ İÇİN RADİKAL REFORM ÖNERİLERİ
409
VI. TÜRK VERGİ SİSTEMİ İÇİN ANAYASAL DÜZEYDE UYGULANMASI ÖNERİLEN ÜÇ TEMEL DÜZ ORANLI VERGİ ÖNERİSİ
411
VERGİ HARCAMALARI TEORİSİ VE TÜRKİYE UYGULAMASI: ELEŞTİREL BİR PERSPEKTİF
423
II. VERGİ HARCAMALARI
423
III. GELENEKSEL İRADİ VERGİ POLİTİKASI YAKLAŞIMI VE VERGİ HARCAMALARI
426
IV. VERGİ HARCAMALARI: YANLIŞLAR VE YANILGILAR
428
V. VERGİ HARCAMALARININ BAŞLICA OLUMSUZ YÖNLERİ
433
VI. TÜRKİYE’DE VERGİ HARCAMALARI
435
VII. VERGİ İDARESİNİN VERGİ HARCAMALARINA BAKIŞ AÇISI VE ELEŞTİRİSİ
440