Yiyecek içecek işletmelerinin başarısında en temel unsur menüdür. Menü bir yiyecek içecek işletmesinin hem itibarı hem de yaşam kaynağıdır. Başarının arkasında yatan en önemli husus da elbette planlamadır. Menü planlama, yiyecek içecek işletmelerinin başarı ya da başarısızlığının arkasında yatan en önemli etkendir. Bu alanda başarılı olmak, menü planlama ile ilgili tüm aşamalarda yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olmayı gerektirmektedir. Uzun yılların deneyimi ile yazılan bu kitabın çıkış noktası, menü planlamayı hem akademik hem de sektörel uygulamalarla harmanlayarak akademi ve yiyecek içecek profesyonellerinin hizmetine sunmaktır.
Kitapta, yiyecek içecek işletmeleri için menünün ifade ettiği anlamın ardın-dan sırasıyla; menünün işlevleri ve menü türleri; menü planlama ve geliştirme süreci; menü kartları; standart reçeteler; menünün fiyatlandırılması; menünün dağıtımı ve bir dağıtım kanalı elemanı olarak sosyal platformlar; menü ve tutundurma; bir tutundurma türü olarak yerinde tutundurma ve menü analizi konuları incelenmiştir.
(Önsözden)