Bir kuruluşun performansında temel faktör ürün/hizmetlerin kalitesidir. Bu da üretilen ürün/hizmette iç/dış müşteri tatmininin esas alınmasını ön plana çıkarmaktadır. Üretim veya hizmeti, müşteri ihtiyaç ve talebini karşılamak üzere yerine getirmek amaçlandığına göre, bu taleplerin sürekli olarak karşılandığının garanti edilmesi gerekmektedir. İşte bu gelişmeler ISO 9000 standartları adı altında yeni bir sisteme gidişi gerektirdi. ISO 9000 serisi standartlar ülkelerarası kaliteyi ve kalite yönetimini belgeleyen standartlardır.
Günümüzde ekonomik yaşamın aksamadan sürdürülebilmesi, karmaşık ve yoğun kentsel yaşamın daha düzenli hale getirilerek kolaylaştırılması hizmet sektörünün sağlayacağı hizmetlere bağlı duruma gelmiştir. ISO 9000 Kalite Güvence Modeli hizmet sektörüne de uygulanabilmektedir. Uygulamada yorum kolaylığı sağlaması amacıyla "ISO 9004-2 Hizmetler İçin Kılavuz" yayınlanmıştır.
(Tanıtım Bülteninden)