Sağlık hizmetlerinde kalite, herkesin eşit oranda erişebildiği,
taraflara zarar verdirmeyen, en iyi hizmetin mümkün olan en düşük maliyetle, hasta ve yakınlarının istek ve beklentilerini de dikkate alan/karşılayan, toplumlar tarafından da kabul görmüş uygulama standartlarıdır.
Kitap, bu bakışla "teoriden pratiğe" mottosu altında; sağlık hizmetlerinde kalite tanımlayan bölümle başlamış, dünyada ve Türkiye'de kalitenin tarihsel süreçlerini en derin ama öz şekilde sunmuş, kalitenin özellikleri, boyutları ve bileşenleri ile devam etmiş, yanı sıra sağlık hizmetlerinde müşteri kavramına açıklık getirmiş, sürekli kalite iyileştirme ilkesini tanımlamış ve açmış, kalite kavramında araç ve yöntemler sonrasında kalitede hasta merkezli olma ve personel eğitimi üzerine vurgu yapmış, kalitede bilgi yönetiminin yeri, kalite ölçümü ve toplam kalite yönetimi başlıkları ile sonlanmıştır.