Tedarik zincirini anlatabilmek için, bu kitapta, tedarik zinciri önce birbirinden farklı yapılarda olan ve farklı davranışlar gösteren üç ana bölüme ayrılmıştır; baştan sona doğru sıralarsak, hammaddeden üreticiye uzanan Satın alma ve tedarik, hammaddeyi ürüne dönüştüren Üretim ve ürünleri tüketici ve son kullanıcılara ulaştıran pazarlama ve dağıtım. Tedarik zincirinin nihai hedefi son kullanıcı yani son müşteridir. Bu nedenle, tedarik zincirinin açıklanmasına sondan yani pazarlama-dağıtım bölümünden başlanmaktadır, üretim ve satın alma bölümleri ile tedarik zincirinin başlangıcına gidilmektedir.
Tedarik zincirinin anılan üç bölümün açıklanması ile bu bölümlerin işleyebilmesi için ve bu bölümlerin birbirine bağlanabilmesi için gerekli olan bazı lojistik fonksiyonlara ihtiyaç olduğu anlaşılacaktır. Bunların başlıcaları, bilgi iletişimi ve haberleşme, taşıma ve stok yönetimidir. Bu fonksiyonların açıklanmasını, malzeme elleçleme ile stokların saklandığı ambarlar ele alınacaktır. Kitabın diğer bir bölümünde ise, birbirinden farklı yer, zaman ve kuruluşlarca gerçekleştirilen farklı faaliyetlerden bir zincir oluşturulabilmesini sağlayacak olan entegrasyon konusu incelenecektir. Kitabın son bölümünde ise Global Lojistik konusu ele alınacaktır.