Bu çalışmada; çocuk, çocuk hakları ve eğitim hakkı kavramı, çocuk haklarının ulusal ve uluslararası hukuk düzleminde ortaya çıkışı, çocuk haklarına ilişkin temel ilkelerin tarihsel süreç içinde Türk Milli Eğitim sistemindeki yeri ve gelişimi ele alınıyor, irdeleniyor.
Çalışma, konunun içeriği gereği disiplinlerarası bir yaklaşımı zorunlu kılmış. Zira eğitim alanındaki gelişmeler, hukuksal tasarrufların neticesinde şekillenmektedir. Fakat araştırmada, eğitim ve hukuk gibi iki farklı disiplin söz konusu olsa da başlıktan da anlaşılacağı üzere çocuk hakları özelinde, insan hakları yaklaşımı temelinde hareket edilmiş.
Araştırma kapsamında ulusal ve uluslararası mevzuat gözden geçirilmek suretiyle konunun öncelikle hukuksal ve kavramsal boyutları ele alınmış. İlerleyen bölümlerde ise bu konudaki teorik çalışmalarda umumiyetle göz ardı edilen somut, ölçülebilir ve uygulanabilir olma hususları dikkate alınarak alandan verisel incelemelere yer verilmiş. Bu minvalde Türkiye'nin genel durumunu yansıtır nitelikte olan Beykoz ilçesi örneği incelenmiş.
(Girişten)