Bireylerde istendik değişikliklerin yaratılabilmesinde ve toplumların hedefledikleri gelişmişlik düzeyine erişilebilmesinde eğitim giderek artan bir hızla önemini ortaya koymaktadır. Bu nedenledir ki; ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar çeşitli eğitim projelerini yürütmekte ya da desteklemektedir. Türk Eğitim Sistemi'nde Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Avrupa Birliği (AB), Dünya Bankası-Elçilikler, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), Sosyal Destek Programı (SODES), kalkınma ajansları ile yerel ve özel kuruluşlar tarafından eğitim sürecindeki olumsuzlukların yok edilmesi ya da en aza indirilebilmesi için sıklıkla eğitim projeleri yürütülmektedir.
Bu çalışmada öncelikle ulusal ve uluslararası proje destekleri ve uygulamaları hakkında bilgiler sunulmuştur. Ardından Türkiye'de yürütülen ulusal veya uluslararası kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenen eğitim projesi uygulama örneklerine yer verilerek çalışmanın ilk bölümü bitirilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde ise eğitim alanındaki Avrupa Birliği Projeleri'nin öğretmenler tarafından değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilen araştırmaya yer verilmiştir.