Aynı model iki otomobilin motor ses yalıtımının aynı düzeyde olmaması, aynı model iki bulaşık makinesinden birinin düğmesinin kolay, diğerinin zor çevrilmesi gibi. Ayrıca bir tedarikçiden hammadde ya da yarı mamul alan bir firma için de aynı sıkıntılar geçerlidir. Bu farklılıklar ürünlerin tam tasarlandıkları gibi üretilememesinden kaynaklanır. Bu da ciddi müşteri memnuniyetsizliğine ve müşteri kaybına yol açar. Bu nedenle tüm sektörlerde, tasarıma daha uygun üretim yapmak için sistemli çalışmalar yapılmaktadır.
Bu amaçla yapılan tüm çalışmalar istatistiksel kalite kontrolü alanına girer. Bu çalışmaların ana konuları ürün özelliklerinin, teknik tabiriyle kalite karakteristiklerinin ölçümü, ölçümlerin istatistiksel olarak modellenmesi, analiz edilmesi ve bunların sonucunda tasarıma uygunsuzluğun nedenlerinin keşfedilmesi ve giderilmesidir. Bu çalışmaların günümüzde bazen toplam kalite yönetimi, bazen ISO 9000, bazen de altı sigma uygulamaları şeklinde gerçekleştirildiğini görürüz. Kitapta bu farklı kalite yönetim yaklaşımları ele alındıktan sonra istatistiksel kalite kontrolü için kullanılan yöntemler çeşitli sanayi uygulamalarıyla açıklanmaktadır.
(Tanıtım Bülteninden)