Günümüzde işletmeler açısından yüksek başarı ve sürdürülebilir performansın temelinde gerek müşterilerle gerekse de tedarikçilerle olan ilişkilerin iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve etkin yönetilmesi bulunmaktadır. Bu amaçla tedarikçi ilişkileri yönetimi konusuyla yakından ilişkili olan tedarikçi kalite, tedarikçi kalite yönetimi, tedarikçi kalite geliştirme ve tedarikçi geliştirme kavramlarına ve konularına da kitapta yer verilmiş. Ayrıca, yalın tedarikçi kalite yönetimi ve küresel tedarikçi kalite yönetimi konularına da değinilmiş.
Günümüzün dijitalleşen ve Endüstri 4.0 ortamında giderek daha az insan daha çok makine-robot odaklı olmaya başlayan iş dünyası açısından tedarikçi ilişkilerinin de dijitalleşmesi ve sanal ortamlara taşınması gerekmektedir. Bu itibarla kitabın son 3 bölümü elektronik ve sanal tedarikçi ilişkileri yönetimi konusuna ayrılmış.
(Önsözden)