Türkçe Eğitimi Açısından Dil Bilgisi Öğretimi Murat Özbay  - Kitap

Türkçe Eğitimi Açısından Dil Bilgisi Öğretimi

Murat Özbay (Editör)

1. Baskı, 
Ocak 2014
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
278
Barkod:
9786053642268
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Türkçe Eğitimi Açısından Dil Bilgisi Öğretimi isimli kitap, on bölümden oluşmaktadır. "Cumhuriyet Dönemi Türkçe Programlarında Dil Bilgisi Öğretimi" isimli Birinci Bölümde, Cumhuriyet Dönemi Türkçe öğretim programlarında dil bilgisi öğretiminin nasıl yer aldığı değerlendirilmiştir. "Dünyada ve Türkiye'de Dil Bilgisi Öğretiminin Temel Problemleri" isimli İkinci Bölümde, Batıda ve ülkemizde dil bilgisi öğretimi sürecinde karşılaşılan problemlere ayrıntılı bir şekilde yer verilmiştir.
"Dil Bilgisi Öğretiminde Temel İlkeler ve İzlenen Aşamalar" başlığını taşıyan Üçüncü Bölümde, 1–5 ve 6–8. sınıfl arda, dil bilgisi konularının öğretiminde izlenen aşamalar, programlar ve ders kitaplarındaki etkinlikler karşılaştırılarak değerlendirilmiştir. "Dil Bilgisi Öğretiminde Temel Yaklaşımlar, Yöntemler ve Teknikler" başlıklı Dördüncü Bölümde, Davranışçı Yaklaşım da dâhil olmak üzere, Yapılandırıcı Yaklaşımda dil bilgisi öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler işlevsel ve işlevsel olmayan yönleriyle birlikte ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. "Metin Temelli Dil Bilgisi Öğretimi ve Uygulamaları" isimli Beşinci Bölümde, dilin canlı ortamı olarak kabul edilen metinden hareketle gerçekleştirilen dil bilgisi öğretimi, kuramsal bilgiler ve uygulamalı örnekler çerçevesinde ele alınmıştır.
"Öğrenme Süreçleri Açısından Metin / Söylem Düzeni ve Bilgi Kullanımı" başlıklı Altıncı Bölümde dil bilgisi öğretimi, öğrenme süreçleri çerçevesinde metin / söylem ilgisi ve öğrenme süreçleri açısından değerlendirilmiştir. "Dil Bilgisi Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Etkinlikler" başlıklı Yedinci Bölümde, dil bilgisi öğretiminin uygulama süreci açısından son derece önemli olan materyal geliştirme süreci ele alınmış ve etkinlik örneklerine yer verilmiştir. "Okuma ve Dinleme Eğitimi Açısından Dil Bilgisi Öğretimi" isimli Sekizinci Bölümde, yapılandırmacı yaklaşımda dil bilgisi öğretiminin temel hedefl erinden biri kabul edilen anlama becerilerinin geliştirilmesi ve dil bilgisi öğretimi arasındaki ilişki anlatılmıştır. "Konuşma Eğitimi Açısından Dil Bilgisi Öğretimi" başlıklı Dokuzuncu Bölümde, konuşma becerilerinin geliştirilmesi sürecinde, dil bilgisi öğretiminin işlevleri üzerinde durulmuştur. "Yazma Eğitimi Açısından Dil Bilgisi Öğretimi" başlıklı Onuncu Bölümde ise dil bilgisi öğretimi, yazma çalışmaları bağlamında değerlendirilmiş,ayrıca uygulama örneklerine de yer verilmiştir.
Yorumlar