Hizmet alım ihaleleri, ilk defa 4734 sayılı Kamu İhale Kanunuyla ihale mevzuatımıza girmiş ve Kanunun uygulandığı ilk yıl olan 2003'te, hizmet alımları tutarının kamu alımları içindeki payı % 25 iken, 2014 yılına gelindiğinde bu oran % 38'e ulaşmış, hizmet alım türleri de sürekli artmıştır. Doğrudan temin yoluyla ve istisna kapsamında yapılan hizmet alımlarıyla bu alımların boyutu ve çeşidi hızlı bir gelişme göstermiştir.
Özellikle personel çalıştırılmasına dayalı hizmet alımlarının her geçen gün artması ve çeşitlenmiş olması, bunun paralelinde iş mevzuatı kapsamında oluşan ücretli izin, kıdem tazminatı, ücret gibi sorunlar, ayrıca mevzuattaki yetersizlikler, sürekli yeni düzenlemeler yapılmasını gerektirmiştir. Son olarak 10/9/2014 tarihli ve 6552 sayılı Torba Kanunla; 4734 sayılı Kanun, 4857 sayılı İş Kanunu ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununda yapılan düzenlemeler bu alandaki sorunların boyutunu daha iyi göstermektedir.
Yazar bir ihale uzmanı bakışıyla, hizmet alım ihalelerinde ve sözleşme uygulamalarında yaşanan sorunları KİK Kararları, Danıştay Kararları ve Sayıştay Kararları çerçevesinde değerlendirmiştir.