Kurumsal kimlik; bir örgütün veya o örgüte ait bir ürünün isminden amblemine, baskılı evraklarından fiziksel ortamının tasarımına, çalışanların davranışlarından, felsefesine kadar birçok unsuru içerisinde barındıran bir kavramdır. Bu kavram, yıkıcı rekabet ortamında toplumun bilinç düzeyinin yükselmesiyle birlikte daha fazla kalite beklentisine sahip olması sayesinde gittikçe önemini arttırmaktadır.
Bu kitabın yazımında, Türkiye’deki birçok kurumun kimlik çalışmalarında yetersiz olduğu ve bu nedenle kurumsallaşma konusunda sıkıntı yaşadıkları düşüncesinden yola çıkılmıştır. Kitapta, ağırlıklı olarak kurumsal kimlik unsurlarına ve bu konuda uygulamaya yönelik stratejilere yer verilmiştir. Bunun yanında, konuyla ilgili yapılan yayın sayısının oldukça az olması da, kitabın hazırlanması konusunda yönlenmemize yardımcı olmuştur.