Firmaların rekabet koşulları giderek ağırlaşmaktadır. 1960'lı yıllarda rekabet unsuru olarak mal ve hizmet üretmek yeterli iken 1970'li yıllarda, bu unsura düşük maliyet, 1980'li yıllarda kalite, 90'lı yıllarda esneklik ve hız, 2000 yıllarda çevre ve bunu takiben de sosyal sorumluluğu ifade eden SA 8000 standardına göre çalışmak durumundalar. Aksi durumda firmaların ne iç ne de dış piyasalarda mal ve hizmet üretip sunmaları mümkün değildir.
Firmalarımızın uymak zorunda oldukları koşullar arasında kuşkusuz en önemlisi müşteri isteklerinin toplamı olan kalitedir. Kitap da sanayi kuruluşlarında ISO 9000 Kalite yönetim Sisteminin şartlarının açıklanması ve her bir şart için prosedür, talimat, formlar, kalite el kitabı gibi dokümantasyon yapısı örneklerle anlatılmış. Elbette ki her kuruluşun durumu diğer bir kuruluşa benzemez. Ancak sistem kurulurken karşılaştırma bazında okuyucuların bu kitaptan yararlanacakları düşünülmüş.
(Tanıtım Bülteninden)