YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI (SAYISAL YÖNTEMLER)
1.1. PROBLEM ÇÖZME VE KARAR VERME
18
1.2. SAYISAL ANALİZ VE KARAR VERME
20
1.4. CİRO VE KÂR MODELLERİ
25
1.5. ÖRNEK PROBLEMLER VE ÇÖZÜMLERİ
27
2.1. DOĞRUSAL PROGRAMLAMANIN GENEL YAPISI
34
2.2. DOĞRUSAL PROGRAMLAMA PROBLEMLERİ VE MODELLEME ÖRNEKLERİ
36
DOĞRUSAL PROGRAMLAMA PROBLEMLERİNİN
3.1. DOĞRUSAL PROGRAMLAMA PROBLEMLERİNİN GRAFİK YÖNTEMLE ÇÖZÜMÜ
65
3.2. WinQSB’nin GRAFİK ÇÖZÜMDE KULLANILIŞI
74
3.2.1. WinQSB Kullanımı İçin Örnek
75
3.2.2. WinQSB Tarafından Verilen Çözümün Okunuşu
83
DOĞRUSAL PROGRAMLAMA PROBLEMLERİNDE ÖZEL HALLER
4.1. ÇÖZÜM OLMAMASI HALİ (INFEASIBLITY)
101
4.2. OBJEKTİF FONKSİYONUN DEĞERİNİN SONSUZA GİDECEĞİ HAL, (UNBOUNDEDNESS)
102
4.3. ALTERNATİF OPTİMUM
103
5.1. SİMPLEKS ALGORİTMASININ ADIMLARI
107
5.3. SİMPLEKS ALGORİTMASI İLE ÖZEL HALLERİN BELİRLENMESİ
120
5.4. SİMPLEKS İLE DUYARLILIK ANALİZLERİ
131
5.4.1. Karar Değişkenlerinin Objektif Fonksiyondaki Katsayılarının Değişim Aralıklarının Belirlenmesi
132
5.4.2. Kısıtların Sağ taraf Değerlerinin Değişim Aralıklarının Belirlenmesi
134
5.5. KAYNAKLARIN MARJİNAL DEĞERLERİNİN BELİRLENMESİ
137
6.1. İKİLLİK (DUALITY) TANIMI
141
6.2. DUALITY İLE İLGİLİ ÖRNEK PROBLEMLER
142
6.3. DP PROBLEMLERİNDE AMAÇ FONKSİYONUNUN MİNİMİZE EDİLMESİ HALİ
172
TAŞIMA (TP) VE ATAMA (AP) PROBLEMLERİ
7.1. TAŞIMA PROBLEMLERİ
199
7.2. TRANSPORTATION (TP) ALGORİTMASI
201
7. 3. TP PROBLEMLERİNDE ÖZEL HALLER:
215
7.3.1. TP Problemlerinde Alternatif Çözüm
215
7.3.2. Dengesiz TP Problemleri
219
7.3.3. TP Problemlerinde Kapalı Rota Hali
224
7.4. AKTARMALI TAŞIMA (TRANSSHIPMENT) PROBLEMLERİ
242
7.5. ATAMA (ASSIGNMENT) PROBLEMLERİ
257
7.5.1 Macar Algoritması (Hungarian Algorithm)
261
8.1. EN KISA ROTA PROBLEMLERİ (SHORTEST PATH)
281
8.1.1. En Kısa Rota Algoritması
281
8.2. EN KISA ALTYAPI PROBLEMLERİ (MINIMAL SPANNING TREE)
291
8.2.1. En Kısa Alt Yapı Algoritması (Minimal Spanning Tree Algorihtm)
291
8.3. MAKSİMUM AKIŞ PROBLEMLERİ (MAXIMAL FLOW)
297
8.3.1. Maksimum Akış Algoritması
298
PROJE PLANLAMA VE YÖNETİMİ PERT (PROJECTUATION
AND REVIEW TECHNIQUE) CPM (CRITICAL PATH METHOD)
9.1. AKTİVİTE SÜRELERİNİN BİLİNMESİ HALİNDE PROJE PLANLAMASI (CPM)
307
9.2. PROJE SÜRESİ VE MALİYET
317
9.3. AKTİVİTE SÜRELERİNİN RASTSAL DEĞİŞKEN OLMASI HALİNDE PROJE PLANLAMASI (PERT)
335
10.1. PROBLEMİN FORMÜLE EDİLMESİ
353
10.3. OLASILIK KULLANMADAN KARAR VERME
357
10.3.1 Maximax (Minimin) Kriteri (İyimser Karar Verici İçin)
357
10.3.2. Maximin (veya Minimax) Kriteri (Kötümse (veya karamsar) Karar Verici İçin)
358
10.3.3. Minimax Pişmanlık (Regret) Kriteri
359
10.3.4. Hurwicz Kriteri İle Karar Verme
361
10.4. OLASILIK KULLANARAK KARAR VERME
362
10.4.1. Tam Bilginin Beklenen Değeri (Expected Value of Perfect Information) (EVPI)
363
10.5. DUYARLILIK ANALİZİ
365
10.6. ÖRNEKLEM BİLGİSİ KULLANIMI İLE KARAR ANALİZİ
370
10.6.1. Örneklem Bilgisinin Beklenen Değeri (EVSI)
377
ÇOK KRİTERLİ KARAR PROBLEMLERİ
11.1. HEDEF PROGRAMLAMA
401
11.2. SKORLAMA (DERECELENDİRME) MODELLERİ
411
11.3. ANALİTİK HİYERARŞİ PROSESİ (AHP)
414
STOK (INVENTORY) MODELLERİ
12.1. EKONOMİK SİPARİŞ MİKTARI MODELİ (EOQ) (ECONOMIC ORDER QUANTITY (EOQ) MODEL)
429
12.2. EKONOMİK ÜRETİM MİKTARI MODELİ (ECONOMIC PRODUCTION LOT–SIZE MODEL)
436
12.3. PLANLI EKSİ–STOK MODELİ (AN INVENTORY MODEL WITH PLANNED SHORTAGES)
442
12.4. İSKONTO DURUMLARI İÇİN EOQ MODELİ (QUANTITY DISCOUNTS FOR THE EOQ MODEL)
447
12.5. TEK–DÖNEMLİK TALEBİN RASTSAL DEĞİŞKEN OLMASI HALİNE İLİŞKİN STOK MODELİ (SINGLE–PERIOD INVENTORY MODEL WITH PROBABILISTIC DEMAND)
453
BEKLEME HATTI MODELLERİ (WAITING LINE MODELS)
13.1. BEKLEME HATTI SİSTEMLERİNİN YAPISI
460
13.2. GELEN MÜŞTERİ SAYISI DAĞILIMI POISSON, SERVİS SÜRESİ DAĞILIMI ÜSTEL: TEK– KANALLI BEKLEME HATTI MODELİ (M/M/1)
462
13.3. BEKLEME HATLARININ EKONOMİK ANALİZİ
465
13.4. GELİŞLER DAĞILIMI POISSON, SERVİS SÜRESİ DAĞILIMI ÜSTEL ÇOK–KANALLI BEKLEME HATTI MODELİ (M/G/k)
467
13.5. DİĞER BEKLEME HATTI MODELLERİ (A/B/s)
472
13.5.1. Gelen Müşteri Sayısı Dağılımı Poisson, Servis Süresi Dağılımı Genel Olan Tek–Kanallı Bekleme Hattı Modeli (M/G/1)
472
13.5.2. Gelen Müşteri Sayısı Dağılımı Poisson, Servis Süresi Sabit Olan Tek–Kanallı Bekleme Hattı Modeli (M/D/1)
474
13.5.3. Gelen Müşteri Sayısı Dağılımı Poisson, Servis Süresi Dağılımı Genel, Çok–Kanallı ve Bekleme Yeri Olmayan (Kuyruk uzunluğu sıfır olan) M/G/k modeli
474
13.5.4. Potansiyel Müşteri Sayısı Sınırlı (N) Olan Model
476
13.5.5. Potansiyel Müşteri Sayısı Sınırlı (N) Olan M/M/1 Model için Performans Ölçütleri
477
14.1. ZAMAN SERİLERİNİN BİLEŞENLERİ
483
14.2. DÜZLEŞTİRME MODELLERİ
484
14.2.1. Basit Hareketli Ortalamalar
484
14.2.2. Ağırlıklı Hareketli Ortalamalar (Weighted Moving Averages)
491
14.3. BASİT ÜSTEL DÜZLEŞTİRME
492
14.4. TREND PROJEKSİYONU İLE ÖNGÖRÜ
497
14.5. TREND VE MEVSİMLİK ETKİ BİLEŞENLERİ İLE ÖNGÖRÜ
503
14.6. REGRESYON MODELLERİ İLE ÖNGÖRÜ
509
14.6.1. Regresyon Analizinin Öngörü Amaçlı Kullanımı (Zaman Serisine Bağlı Olmayan Uygulama)
510
14.6.1. Regresyon Analizinin Öngörü Amaçlı Kullanımı (Zaman Serisine Bağlı Olan Uygulama)
513