I. SÜRELİ FESİH KAVRAMI
19
3. Bildirim Süreleri ve Yeni İş Arama İzni
26
4. İşverenin Bildirim Sürelerine Dair Peşin Ödeme Yapması
31
C. Usulsüz Fesih ve Sonuçları
32
D. Fesih Hakkının Kötüye Kullanılması
37
1. Kötüniyet Tazminatı
37
II. GEÇERLİ NEDENLE FESİH VE KOŞULLARI
40
B. Geçerli Fesih İçin Gerekli Şartlar
45
1. Belirsiz Süreli İş Sözleşmesinin İşverence Feshi
45
2. Otuz veya Daha Fazla İşçinin Çalıştığı İşyeri
45
3. Sözleşmesi Feshedilen İşçinin En Az Altı Aylık Kıdeminin Olması
52
4. Sözleşmesi Feshedilen İşçinin Belirli Nitelikteki İşveren Vekili ya da Yardımcısı Olmaması
56
5. Geçerli Bir Nedenin Varlığı
58
a. İşletmenin, İşyerinin veya İşin Gereklerinden Kaynaklanan Geçerli Nedenler
59
b. İşçinin Davranışlarından Kaynaklanan Geçerli Nedenler
71
c. İşçinin Yeterliliğinden Kaynaklanan Geçerli Nedenler
78
bb. İşçinin Fiziki Yetersizliği
84
cc. İşçinin Mesleki Yetersizliği
90
d. Geçerli Neden Sayılamayacak Durumlar
92
6. Geçerli Nedenle Fesihte Usul
92
ÇALIŞAN PERFORMANSININ ÖLÇÜLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
I. PERFORMANS YÖNETİMİ VE İLGİLİ KAVRAMLAR
95
B. Performans Yönetimi
96
D. Performans Değerlendirme
105
2. Performans Değerlendirmede Süjeler
109
3. Performans Değerlendirmede Yöntemler
114
a. Çalışanları Birbirleri ile Karşılaştıran
115
b. Çalışanların Özelliklerini Esas Alan
116
c. Çalışanların Davranışlarını Esas Alan
117
e. Sonuçları Esas Alan
118
f. Yetkinlikleri Esas Alan
120
4. Performans Değerlendirmede Hatalar
121
5. Performans Değerlendirme Sonuçlarının Kullanılması
126
II. PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME: KAMU KESİMİ UYGULAMASI
127
A. Kamu Kurumlarında Performans Ölçme ve Değerlendirme
127
1. Kamu Kurumlarında Performans Değerlendirme Uygulamalarına Dair Eleştiriler
127
2. Kamu Kurumlarında Performans Değerlendirme Uygulamalarının Önemi
128
3. Kamu Kurumlarında Uygulanan Performans Değerlendirme Sistemlerinde Etkililik
131
B. Uluslararası Alanda Kamu Çalışanları İçin Performans Değerlendirmesi
135
1. Amerika Birleşik Devletleri
135
3. Avrupa Birliği Ülkeleri
140
C. Türkiye’de Kamu Çalışanlarının Performans Değerlendirmesi
144
2. Kamu Kurumlarında Bireysel Performans Değerlendirme
154
b. Emniyet Genel Müdürlüğü
156
c. Kalkınma Ajansları
162
PERFORMANS DÜŞÜKLÜĞÜ–FESİH İLİŞKİSİ
I. İŞ SÖZLEŞMELERİNİN SONLANDIRILMASINDA PERFORMANS
169
B. Geçerli Neden Sayılma Bakımından Performans Düşüklüğü
172
2. Fesihte Performans Değerlendirmenin Özellikleri
175
a. Performans Değerlendirme Sisteminin Objektifliği
175
b. Performans Değerlendirme Sisteminin İşyerine Uygunluğu
182
c. Performans Hedeflerinin İşçi Tarafından Ulaşılabilir Olması
184
d. İşçiye Uygulanan Performans Sisteminin Usul ve Esaslarının Bildirilmiş Olması
187
e. İşçinin Sonuçlara İtiraz Edebilme İmkânının Olması
191
f. Performans Düşüklüğünün Devamlılığı
197
g. Alınan Önlemlere Rağmen Performans Düşüklüğünün Sürmesi
201
II. PERFORMANS DÜŞÜKLÜĞÜ NEDENİYLE GEÇERLİ FESİHTE USUL VE GEÇERSİZ FESHİN SONUÇLARI
208
B. Geçersiz Feshin Sonuçları
217
1. Geçersizlik İddiası
217
2. Mahkeme ya da Özel Hakem Kararı Sonrası
227
3. Arabuluculuk Sürecinde Anlaşma
234
EK–1: PERSONEL PERFORMANS DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ BELİRLEME FORMU ÖRNEĞİ
245
EK–2: PERSONEL DEĞERLENDİRME FORMU ÖRNEĞİ
246
EK–4: SAVUNMAYA DAVET ÖRNEĞİ
248
EK–5: PERFORMANS DÜŞÜKLÜĞÜ NEDENİYLE FESİH BİLDİRİMİ ÖRNEĞİ
249