Dijitalleşmeyle birlikte günümüz iş dünyası hızlı bir dönüşüm yaşamaktadır. Küresel boyuttaki bu dönüşüm ticaret ekosistemini de etkisi altına almakta; yeni iş süreçlerinin, iş modellerinin, bilgi teknolojilerinin, dijitalleşme ve tedarik zincirlerinin sektörel adaptasyonu konusunda yenilikçi çalışmaların yapılmasını zorunlu kılmaktadır. Bu uyum çalışmalarına insan ve toplum odaklı olarak sosyal bilimler alanında da elbette katkılar sunulmaktadır. Kabuk değiştirmekte olan ticari ekosisteme hem beşeri hem de ticari bilimlerde özellikle teorik ve pratik çerçeveden çözüm önerileri üretilmeye çalışılmaktadır. Akademik yazınımız toplumla birlikte dönüşen, kültürel, sosyal, siyasi, idari ve ticari süreçlere uyum için yapılması gerekli ödevler açısından oldukça zengindir.