Bilginin sürekli ve hızla değiştiği günümüzde gençlerin öğrenme kapasitelerini birçok faktör etkilemekte olup bu faktörlerden motivasyon, zamanlı ve doğru bir öğrenme ve başarı için oldukça önem arz eden bir kavramdır. Hemen hemen bütün eğitim düzeylerinde temel amaç, gelecekte de yaptığı her işte motive olarak öğrenebilen bir yetişkin kitlesi oluşturabilmektir. Bu gerekçeyle çalışmada katılımcıların öz-yeterlikleri ile bilişsel esnekliklerinin akademik motivasyonları ve akademik öz-yeterliklerinin de bilişsel esneklikleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmış.
Kitap üç bölümden oluşmakta olup, birinci bölüm öz-yeterlik, motivasyon ve bilişsel esneklik kavramları ve bu kavramlarla ilgili literatür incelemesi başlığından oluşmaktadır. İkinci bölüm araştırma yöntemi, üçüncü bölüm ise araştırma bulguları şeklindeki başlıklardan oluşmaktadır. İkinci bölümde araştırmanın örneklemine, prosedürü ve amaçlarına, hipotezlerine, modeline, araştırmada kullanılan ölçeklere ve istatistiksel analizlere dair bilgiler yer almaktadır. Üçüncü bölüm ise katılımcılara dair genel bilgilerin ve istatistiksel analiz sonuçların verildiği bölümdür. Bu bölümde analizler sonucunda bulgulanan öz-yeterlik, motivasyon ve bilişsel esneklik değişkenleri arasındaki ilişkilere ve bu değişkenler arasındaki etkilere yönelik inceleme sonuçları verilmiş. Ayrıca bu bölümde katılımcıların genel bilgi değişkenlerine dayalı olarak araştırma değişkenlerindeki farklılıklar incelenmiş. Bu kitabın ilgili konuda araştırma yapacaklara ve araştırma değişkenlere dair bilgi edinmek isteyenlere rehber olacağı düşünülmektedir.
(Tanıtım Bülteninden)