Modern çağda en çok eksikliği hissedilen kavramlardan biri de "değer" kavramıdır. Sürekli artan suç oranları, sosyal ilişkilerdeki bozulmalar ve ticaret ahlakındaki düşüş bu durumun bazı göstergeleridir. Bu kötü gidişata dur demek için aile ve okul iki önemli kurum olarak öne çıkmaktadır.
Temel eğitim kurumu olarak okuldan, sadece bilgi değil, beceri, ideal ve "değer" de aktarması beklenir. Bireyin değer edinme sürecinde erken çocukluk yılları ve erken çocukluk eğitimi kurumları oldukça önemlidir. Çünkü, erken çocukluk yıllarında kazanılan bilgi, beceri ve değerler birey tarafından tüm yaşamı boyunca kullanılmaktadır. Bireyin düşünme, karar verme ve davranış süreçlerini etkileyen ahlaki ilkeler olarak tanımlanan "değerler" yaşamın ilk yıllarından itibaren çocuklara kazandırılabilir.
Bu düşünce kitabın hazırlanmasındaki temel nedendir. Hazırlanan bu kitap ile "karakter", "değer" ve "değerler eğitimi" kavramları erken çocukluk boyutunda ele alınmış. Kitap ile teorik bilginin yanında uygulama boyutu da ele alınmış ve sınıf içi uygulamalar için özgün ve resimli etkinlik örnekleri sunulmuş.
(Tanıtım Bülteninden)