İşletme zincirindeki en önemli halkalar alım ve tedarik islevleridir. Birçok üst düzey yönetici, üretim malzemeleri alımında el degiştiren yüksek miktarda parayi her geçen gün daha da çok dikkate almaktadir. Genellikle sadece üretim malzemeleriyle ilgili paraya odaklanılmaktadir ancak uygulamada yatırım mallarına ve her türlü hizmet alımına yapılan yüksek miktarlı harcamalari unutmamak gerekir. Dış maliyetler, birçok endüstriyel şirkette satılan ürünlerin maliyetlerinin yarısından fazlasini olusturmaktadir! Bu rakam, birçok ticaret firmasında daha yüksektir. Bu, alımla ilgili karalarin bir şirketin finansal sonuçlarina ciddi şekilde etki ettiğini göstermektedir: Alim maliyetlerinde yapilan her tasarruf, şirketin kâr ve zarar tablosuna dogrudan katkıda bulunur ancak bunun tersi de dogru olabilir. Alım kararlarına yönelik profesyonel olmayan bir yaklasım, maliyet tasarrufu firsatlarinin kolaylıkla gözden kaçmasina yol açabilir ve bu da önemli düzeyde finansal kayıplara neden olabilir.
Bu kitap, okuyucuyu alım ve tedarik yönetiminin temelini olusturan bazı önemli ilkelerle tanistirmayi amaçlamaktadır. Kitap, kendi alanındaki en önde gelen yazarlardan biri olan Arjan J. Van Weele'nin bir yönetim danışmanı, egitmen ve akademisyen olarak Avrupa'da birçok şirketle çalışırken edindiği deneyimlerden faydalanarak yazılmıştır. Bu kitabın yapı ve sunumunun temelini oluşturan fikir, hem dengeli ve iyi okunabilen hem de kolay öğretilebilen bir metin olmasıdır.