Madde 1 – AMAÇ VE KAPSAM
25
I. SMK VE 556 SAYILI KHK ARASINDAKİ TEMEL FARKLILIKLAR
26
II. TÜRK HUKUKUNDA MARKAYA İLİŞKİN DÜZENLEMELER
27
III. SMK HÜKÜMLERİNE UYGUN OLARAK TESCİL EDİLEN MARKALARA KORUMA SAĞLANMASI
30
IV. SMK HÜKÜMLERİNİN UYGULAMA ALANI VE ÜLKESELLİK İLKESİ
30
1. Genel Olarak Ülkesellik İlkesi
30
2. Ülkesellik İlkesine Getirilen İstisnalar
34
a. Markanın “Olduğu Gibi” Korunması İstisnası
35
b. Rüçhan Hakkı Dolayısıyla Markanın Tescil Tarihinden Önce Korunması
37
c. Yabancı Marka Sahibinin Türkiye’deki Ticari Vekili Karşısında Korunması
37
d. Madrid Protokolü Uyarınca Markanın Menşe Ülkede Terkini
38
e. Tanınmış Markaya Tanınan Koruma
38
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
38
I. MARKA KAVRAMI VE FONKSİYONLARI
49
1. Genel Olarak Marka Kavramı
49
2. Markanın Fonksiyonları
52
a. Kaynak Gösterme Fonksiyonu (Malın Menşeini Gösterme Fonksiyonu)
53
b. Ayırt Etme Fonksiyonu
54
c. Malın Kalitesini Garanti Etme Fonksiyonu
56
e. Alıcıyı Çekme Fonksiyonu – İtibar Fonksiyonu
57
II. MARKALARIN SINIFLANDIRILMASI
58
1. Kullanım Amacına Göre
58
a. Bireysel (Ferdi) Marka
59
3. Tanındığı Çevreye Göre
61
4. Tescilin Etkisini Gösterdiği Coğrafi Alana Göre
62
b. Avrupa Birliği Markası
63
c. Uluslararası Tescilli Marka (Madrid Sistemine Göre)
67
5. Tescilli Olup Olmamasına Göre
67
III. PARİS SÖZLEŞMESİ VE DÜNYA TİCARET ÖRGÜTÜ KURULUŞ ANLAŞMASI
68
2. Dünya Ticaret Örgütü Kuruluş Anlaşması ve TRIPS
69
IV. TÜRK PATENT VE MARKA KURUMU
71
Madde 3 – KORUMADAN YARARLANACAK KİŞİLER
75
I. MARKA KORUMASINDAN YARARLANACAK KİŞİLER
77
1. Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşları
77
2. Türkiye Sınırları İçinde Yerleşim Yeri Olan Kişiler
77
3. Türkiye'de Sınai veya Ticari Faaliyette Bulunan Gerçek ve Tüzel Kişiler
79
4. Paris ve TRIPS Sözleşmelerine Göre Başvuru Hakkına Sahip Olanlar – Vatandaşla Eşit İşlem İlkesi
80
A. Genel Olarak Vatandaşla Eşit İşlem İlkesi
80
B. Vatandaşla Eşit İşlem İlkesinin Kapsamında Bulunan Konular
83
5. Karşılıklılık İlkesi Uyarınca Yabancılar
84
II. YABANCILARIN TÜRKİYE’DE DAVA AÇMALARI HALİNDE TEMİNAT SORUNU
85
1. HMK ve MÖHUK Hükümlerine Göre Yabancıların Türkiye’de Dava Açmaları Halinde Teminat Gösterme Zorunluluğu
85
2. Vatandaşla Eşit İşlem İlkesinin Teminat Gösterme Zorunluluğuna Etkisi
88
III. ULUSLARARASI ANLAŞMALARIN ÖNCELİKLİ OLARAK UYGULANMASI
92
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
94
Madde 4 – MARKA OLABİLECEK İŞARETLER
101
I. İŞARETİN MARKA OLABİLMESİ ŞARTLARI
105
1. Bir İşaretin Söz Konusu Olması
105
2. İşaretin Ayırt Edici Nitelikte Olması
107
3. İşaretin Açık ve Anlaşılabilir Şekilde Sicilde Gösterilebilir Olması
111
II. MARKA OLARAK SEÇİLEBİLECEK İŞARETLER
119
a. Basit Geometrik Şekiller
139
b. Semboller & Simgeler
140
d. Resim ve Fotoğraflar
142
g. İki ve Üç Boyutlu Malların ve Ambalajların Şekilleri
146
16. Dokunsal (Tactile) İşaretler
181
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
182
IV. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI
216
Madde 5 – MARKA TESCİLİNDE MUTLAK RET NEDENLERİ
301
II. MUTLAK RET SEBEPLERİ
313
1. SMK 4. Madde Anlamında Marka Olamayacak İşaretler
313
2. Herhangi Bir Ayırt Edici Niteliğe Sahip Olmayan İşaretler
317
A. Geleneksel Markalar
321
b. Kişi İsmi Markaları
324
c. Harf ve Sayı Markaları
325
e. Alan Adlarından Oluşan Markalar
335
f. Sözcük + Şekil Markaları
340
i. Basit Geometrik Şekiller
344
ii. Semboller & Simgeler
347
B. Geleneksel Olmayan Markalar
352
a. Üç Boyutlu Markalar (Malların ve Ambalajların Biçimi)
352
d. Koku ve Tat Markaları
391
f. Pozisyon Markaları
393
3. Tanımlayıcı (Tasviri) İşaretler
396
4. Aynı veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzer İşaretler
429
5. Belirli Bir Meslek ve Ticaret Grubuna Ait İşaretler
443
6. Malın Doğal Şeklinden veya Teknik Zorunluluktan Doğan ya da Mala Asli Değerini Veren İşaretler
450
a. Malın Doğası Gereği Ortaya Çıkan Şeklini İçeren İşaretler
452
b. Teknik Bir Sonuç Elde Etmek İçin Zorunlu Olan Şekli İçeren İşaretler
454
c. Mala Asli Değerini Veren İşaretler
464
7. Yanıltıcı Markalar
468
8. Paris Sözleşmesine göre (m.6, mük. 2) Reddedilecek Markalar
479
9. Kamuyu İlgilendiren ve Halka Mal Olmuş Tarihi ve Kültürel Değerleri Belirten İşaretler
483
10. Dini Değerleri ve Sembolleri İçeren Markalar
487
11. Kamu Düzenine veya Genel Ahlaka Aykırı İşaretler
491
12. Tescilli Coğrafi İşaret İçeren Markalar
500
III. KULLANIM İLE AYIRT EDİCİ NİTELİK KAZANAN MARKALAR
503
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
531
VI. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI
680
Madde 6 – MARKA TESCİLİNDE NİSPİ RET NEDENLERİ
915
II. NİSPİ RET SEBEPLERİ
923
1. Önceki Marka ile Aynı veya Benzer İşaretin Aynı veya Benzer Mal/Hizmetlerde Tescil Başvurusu
923
a. Başvuruya Konu İşaretin Önceki Marka ile Aynı Olması ve Aynı Mal/Hizmetleri Kapsaması
924
i. İşaretler Arasında Ayniyet
925
ii. Mal/Hizmetler Arasında Ayniyet
926
b. Başvuruya Konu İşaretin Önceki Marka ile Aynı veya Benzer Olması ve Aynı veya Benzer Mal/Hizmetleri Kapsaması
928
i. İşaretler Arasında Benzerlik
929
ii. Mal/Hizmetler Arasında Benzerlik
955
iii. Karıştırma İhtimali
962
2. Vekil veya Temsilci Tarafından İzin Almadan ve Haklı Sebep Olmadan Yapılan Marka Tescil Başvurusu
990
3. Marka Başvurusundan veya Rüçhan Hakkından Önce Bu İşaret İçin Bir Hak Elde Edilmiş Olması
1002
4. Paris Sözleşmesi Anlamında Tanınmış Markaların Aynı veya Benzer Mal ve Hizmetlerde Tescil Başvurusu
1013
5. Türkiye’de Tanınmışlık Seviyesine Ulaşan Markaların Aynı, Benzer ve Farklı Mal veya Hizmetlerde Tescil Başvurusu
1036
ii. Türk Hukuk Sisteminde Tanınmış Marka
1037
iii. Türk Doktrinine Göre Tanınmış Marka
1038
iv. Yargıtay Kararlarına Göre Tanınmış Marka
1043
v. Yabancı Doktrin ve Mahkeme Kararlarına Göre Tanınmış Marka
1048
b. Tanınmış Markanın Fonksiyonları
1055
i. Köken/Kaynak Gösterme Fonksiyonu
1055
ii. Garanti Fonksiyonu
1057
iii. Reklam Fonksiyonu
1057
iv. Yatırım Fonksiyonu
1059
c. Tanınmış Markanın Korunması
1061
d. Tanınmış Markadan Haksız Yararlanma ve Markanın Sulandırılması
1071
i. ABD Hukukunda Markanın Sulandırılması
1071
ii. Türk Hukuku ve Avrupa Birliği Hukukunda Markanın Sulandırılması
1081
1. Sulandırma Kavramı
1081
2. Sulandırma Halleri ve Haksız Yarar
1084
a. Haksız Bir Şekilde Yarar Sağlanması (Free–Riding)
1085
b. Ayırt Edici Karakterinin Zedelenmesi (Blurring)
1087
c. Markanın İtibarına (Ününe) Zarar Verilmesi (Tarnishment)
1090
3. Yargıtay Kararlarında Markanın Sulandırılması
1092
a. Spinning/Spinner – Urban Spinner Markaları
1093
b. Richmond – RichHand Markaları
1095
c. Lacoste – Timsah Şekli Markaları
1096
d. Derby – Derbytech Markaları
1098
e. Derby + Çift At Nalı İçinde At Başı Şekli
1098
4. ABAD Kararlarında Markanın Sulandırılması
1100
a. 2 ve 3 Paralel Şerit Markaları
1100
b. Intel – Intelmark Markaları
1104
c. Prada– The Rich Prada Markaları
1108
d. Royal Shakespeare Markası
1111
e. Camelo + Deve Şekli – Camel + Deve Şekli
1114
g. Viagra – Viaguara Markaları
1118
h. PEAR (armut) Şekli – APPLE (elma) Şekli Markaları
1119
6. Markanın Başkasına Ait İsim, Fotoğraf, Ticaret Unvanı, Telif Hakkı veya Herhangi bir Fikri Mülkiyet Hakkını Kapsaması
1122
a. Başkasına Ait İsim, Fotoğraf
1122
c. Fikri Mülkiyet Hakkı
1130
7. Yenilenmemiş Ortak Markanın veya Garanti Markasının Aynısı veya Benzerinin Tescilinin İstenmesi
1134
8. Yenilenmemiş Markanın Aynısı veya Benzerinin Tescilinin İstenmesi
1135
9. Kötüniyetli Tescil
1138
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
1170
IV. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI
1459
Madde 7 – MARKA TESCİLİNDEN DOĞAN HAKLARIN KAPSAMI VE İSTİSNALARI
1588
I. MARKA HAKKININ ELDE EDİLMESİ
1597
b. Marka Hakkının Kullanıma Bağlı Olarak Doğmasını Öngören Hukuk Sistemi: Amerika Birleşik Devletler Örneği
1609
c. Marka Hakkının Kullanıma ve Tescile Bağlı Olarak Doğmasını Öngören Hukuk Sistemi: Avrupa Birliği Örneği
1611
II. MARKANIN SAHİBİNE SAĞLADIĞI HAKLAR
1622
1. Tescilli Marka ile Aynı olan Herhangi bir İşaretin Tescil Kapsamına Giren Mal veya Hizmetlerle İlgili Olarak Üçüncü Kişiler Tarafından Kullanılmasını Engelleme Hakkı
1624
a. İşaretler Arasında Ayniyet
1626
b. Mal ve Hizmetler Arasında Ayniyet
1628
2. Tescilli Marka ile Aynı veya Benzer Olan Bir İşaretin Tescil Kapsamındaki Mal veya Hizmetlerin Aynısı veya Benzerleriyle İlgili Olarak Üçüncü Kişiler Tarafından Kullanımını Engelleme Hakkı
1629
a. Mal ve Hizmetler Arasında Benzerlik
1630
b. İşaretler Arasında Benzerlik
1634
c. Karıştırma İhtimali
1637
3. Tanınmış Markanın Aynısının veya Benzerinin Tescil Kapsamındaki Mal veya Hizmetlere Bakılmaksızın Üçüncü Kişiler Tarafından Kullanılmasını Engelleme Hakkı
1648
a. Tanınmış Marka Kavramı
1649
b. Aynı, Benzer veya Farklı Mal ve Hizmetler
1654
c. Aynı veya Benzer İşaretler
1655
d. Tanınmış Markanın Kullanılması Sonucunda Oluşması Gereken Zarar
1661
i. Markanın İtibarından Haksız Yarar Elde Etmek
1662
ii. Markanın İtibarına Zarar Vermek
1663
iii. Markanın Ayırt Edici Karakterini Zedelemek
1664
III. MARKA SAHİBİNİN YASAKLAYABİLECEĞİ FAALİYETLER
1669
1. Ticaret Alanında Kullanım
1672
2. İşaretin, Mal veya Ambalajı Üzerine Konulması
1681
3. İşareti Taşıyan Malların Piyasaya Sürülmesi, Tesliminin Teklif Edilmesi, Bu Amaçlarla Stoklanması veya İşaret Altında Hizmetlerin Sunulması ya da Sunulabileceğinin Teklif Edilmesi
1687
4. İşareti Taşıyan Malın İthal veya İhraç Edilmesi
1692
5. İşaretin İş Evraklarında ve Reklamlarda Kullanılması
1696
6. İşaretin İnternet Üzerinde Kullanılması
1699
a. Markanın Alan Adında Kullanılması
1700
ii. Alan Adı ile Marka Arasında Ayniyet ve Benzerlik
1703
iii. Mal veya Hizmetler Arasında Ayniyet ve Benzerlik
1706
iv. Alan Adı Kullanımı Suretiyle Markanın İhlali
1710
b. Markanın Anahtar Kelime Olarak Kullanılması
1714
i. Anahtar Kelime Reklamcılığı
1714
ii. Arama Motoru ve Reklam Verenin Anahtar Kelime Kullanımı
1715
iii. Anahtar Kelime Kullanımı Suretiyle Markanın İhlali
1718
c. Markanın Yönlendirici Kod/Metatag Olarak Kullanılması
1731
i. Yönlendirici Kod / Metatag
1732
ii. Yönlendirici Kod Kullanımı Suretiyle Markanın İhlali
1733
d. Markanın Benzeri Şekillerde Kullanılması
1736
e. Ticari Etki Yaratan Kullanım
1738
7. İşaretin Ticaret Unvanı veya İşletme Adı Olarak Kullanılması
1750
8. İşaretin Karşılaştırmalı Reklamlarda Kullanılması
1760
IV. MARKA HAKKININ ÜÇÜNCÜ KİŞİLERE KARŞI HÜKÜM İFADE ETMESİ
1770
V. MARKA KORUMA KAPSAMININ İSTİSNALARI
1773
1. İşaretin Gerçek Kişi Ad ve Adresini Belirtmek İçin Kullanılması
1774
2. İşaretin Mal veya Hizmetlere İlişkin Açıklamalarda Kullanılması
1777
3. İşaretin Mal veya Hizmetin Kullanım Amacının Belirtilmesi İçin Kullanılması
1783
4. Kullanımın Dürüstçe ve Ticari Hayatın Olağan Akışı İçinde Gerçekleşmesi
1791
VI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
1794
VII. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI
1945
Madde 8 – MARKANIN BAŞVURU ESERLERİNDE YER ALMASI
1999
II. MARKANIN BAŞVURU ESERLERİNDE YER ALMASI
2002
1. Tescilli Markanın Basılı veya Elektronik Ortamda Sunulan Sözlük, Ansiklopedi veya Diğer Başvuru Eserlerinde Yer Alması
2002
2. Jenerik Ad İzlenimi Verilecek Şekilde Yayımlanma
2003
3. Yayımcının Yükümlülükleri
2004
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2007
Madde 9 – MARKANIN KULLANILMASI
2012
II. MARKANIN KULLANILMASI KAVRAMI
2017
1. Kullanmanın Niteliği: Ciddi Kullanım
2017
a. Genel Olarak Ciddi Kullanım Kavramı
2017
b. Markanın Temel İşlevine Uygun Kullanımı
2021
c. Markanın Sicilde Kayıtlı Mal veya Hizmetler İçin Kullanılması
2025
2. Kullanma Sayılan Haller
2026
a. Markanın Ayırt Edici Karakteri Değiştirilmeden Farklı Unsurlarla Kullanılması
2027
b. Markanın Sadece İhracat Amacıyla Mal veya Ambalajlarda Kullanılması
2029
c. Markanın, Marka Sahibinin İzni İle Kullanılması
2032
3. Tescil Edilme Amaçları Yönünden Farklılaşan Markalar Bakımından Kullanma Zorunluluğu: Koruyucu Markalar, İhtiyat Markaları, Merchandising Markaları
2035
a. Koruyucu Markalar
2035
b. İhtiyat Markaları
2037
c. Merchandising Markaları
2038
III. MARKAYI KULLANMA ZORUNLULUĞUNDA SÜRE
2041
IV. HAKLI SEBEP KAVRAMI
2043
V. TESCİLLİ MARKAYI KULLANMA ZORUNLULUĞUNA UYULMAMASININ SONUCU
2046
a. AYM’nin 2016 Tarihli İptal Kararından Önce Açılan Davaların Durumu
2048
b. 5 Yıllık Sürenin Başlangıcı
2050
b. Hükümsüzlük Davalarında Kullanmama Def’i
2053
c. Tecavüz Davalarında Kullanmama Def’i
2054
VI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2059
VII. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI
2099
Madde 10 – TİCARİ VEKİL VEYA TEMSİLCİ ADINA TESCİLLİ MARKAYA İLİŞKİN TALEPLER
2155
I. TİCARİ VEKİL VEYA TEMSİLCİNİN VEKİLİ BULUNDUĞU KİŞİNİN MARKASINI TESCİL ETTİRMESİ
2156
1. Marka Hakkı Sahininin Markanın Kullanımını Engellemesi, Markanın Kendi Adına Devrini ya da Markanın Hükümsüzlüğünü Talep Etmesi
2156
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2164
Madde 11 – BAŞVURU ŞARTLARI, SINIFLANDIRMA VE BÖLÜNME
2179
I. MARKA TESCİL BAŞVURUSU
2183
A. Mülga KHK ve SMK Düzenlemeleri Arasındaki Farklılıklar
2183
a. Başvuru Sahibinin Kimliğine İlişkin Bilgileri İçeren Başvuru Formu
2186
c. Başvuruya Konu Mal veya Hizmetlerin Listesi
2190
d. Başvuru Ücretinin Ödendiğini Gösterir Bilgi
2191
e. Başvuru, Ortak Marka veya Garanti Markası İçin Yapılmışsa 32. Madde Kapsamında Düzenlenmiş Teknik Şartname
2191
f. Rüçhan Hakkı Talebi Varsa Rüçhan Hakkı Talep Ücretinin Ödendiğini Gösterir Bilgi
2192
II. MARKA HUKUKUNDA SINIFLANDIRMA
2196
1. Mal ve Hizmetlerin Sınıflandırılması
2196
A. Nice Anlaşmasına Göre Sınıflandırma
2196
B. Türk Hukukunda Sınıflandırma
2198
2. Markada Belirlilik İlkesi ve Korumanın Kapsamı
2201
A. Markada Belirlilik İlkesi
2201
B. Mal veya Hizmetlerin Somut Olarak Belirlemesi
2203
C. Marka Korumasının Kapsamı
2205
3. Sınıflandırmanın İdari Olması ve Markalar Arasında Karıştırılma İhtimalinin Değerlendirilmesinde Esas Alınmaması
2207
4. 35.05 Sınıfta Yer Alan Perakendecilik Sınıfındaki Hizmetlerin Anlam ve Önemi
2213
A. Mağazacılık Hizmetinin Anlamı
2214
B. Perakendecilik Hizmetinin Söz Konusu Olması İçin Gerekli Şartlar: Müşterilerin Malları Görmesi ve Satın Alması İçin Malların Bir Araya Getirilmesi
2215
C. Perakendecilik Hizmetlerinin Sunulduğu Mağaza İsimleri, Aynı Zamanda Perakendecilik Hizmet Markasıdır
2216
D. Ürün Markası ve Perakendecilik Hizmeti Markası İki Farklı Alana Ait Markalardır
2217
a. Ürün ve Perakendecilik İki Farklı Sınıfta Yer Almaktadır
2217
b. Ürün Satışı Perakendecilik Hizmetinden Farklıdır
2218
c. Ürün Markası Tescili Aynı Marka İle Mağaza Açma Hakkını İçermez
2220
E. Perakendecilik Hizmetinin Söz Konusu Olması İçin Farklı Markalı Ürünlerin Sunulması Hakkındaki Tartışma
2222
F. Perakendecilik Hizmeti ve Ürün Markası Arasındaki Benzerliğin Tayini ve Sonuçları
2226
a. Perakendecilik Hizmeti ile Ürün Arasındaki Benzerlik ve Derecesi
2226
b. Perakendecilik Hizmetlerinin Kullanılacağı Ürünlerin Belirtilmesi Zorunluluğu ve Eski Düzenlemeye Göre Genel Perakendecilik Tescillerinde Koruma Kapsamının Belirlenmesi
2231
d. Ürün Sınıfındaki Tescil Mağazacılık Sınıfı (35.05 Sınıfı) Bakımından Kazanılmış Hak Vermez
2241
G. Katalogların Ürün Kullanımı veya Perakendecilik Hizmeti Olarak Değerlendirilmesi
2243
III. TANINMIŞ MARKA TESPİTİ BAŞVURUSU
2248
1. Tanınmış Markalar Listesi
2248
2. Tanınmış Markanın Tespiti Davası
2256
3. Tanınmışlığın İspatı
2258
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2261
Madde 12 – RÜÇHAN HAKKI VE ETKİSİ
2299
I. RÜÇHAN HAKKI KAVRAMI
2302
II. İLK TESCİL BAŞVURUSUNA BAĞLANAN RÜÇHAN HAKKI
2302
1. Rüçhan Hakkından Faydalanacak Kişiler
2303
2. Rüçhan Hakkının İlk Başvurudan Bağımsız Olması
2305
3. Rüçhan Hakkından Faydalanmanın Şartları
2309
a. İlk Tescil Başvurusu ile Rüçhan Hakkı Talep Edilen Başvurunun Aynı Markayı ve Aynı Mal/Hizmetleri Kapsaması
2309
c. İlk Başvurunun Usulüne Uygun Olması
2316
III. SERGİYE DAYALI RÜÇHAN
2319
1. Ulusal ve Uluslararası Sergi
2319
2. Rüçhan Hakkından Faydalanacak Kişiler
2322
3. Rüçhan Hakkından Faydalanacak Markalar
2323
4. Rüçhan Hakkından Faydalanma Süresi
2323
IV. RÜÇHAN HAKKININ ETKİSİ
2324
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2328
Madde 13 – RÜÇHAN HAKKININ TALEP EDİLMESİ VE HÜKMÜ
2334
I. RÜÇHAN HAKKI TALEBİ VE HÜKMÜ
2335
II. BAŞVURU RÜÇHANI TALEBİ İÇİN GEREKLİ BELGELER
2336
1. Paris Sözleşmesinin 4/D Maddesine Göre Rüçhan Hakkının Belgelendirilmesi
2336
2. Tescil Başvurusu Rüçhanı İçin Gerekli Belgeler
2338
III. SERGİ RÜÇHANI İÇİN GEREKLİ BELGELER
2339
Madde 14 – MADRİD PROTOKOLÜ KAPSAMINDA YAPILAN ULUSLARARASI MARKA BAŞVURULARI
2342
I. MADRİD SÖZLEŞMESİ İLE İLGİLİ PROTOKOLÜN SİSTEMİ
2343
II. SMK M. 14 UYARINCA MADRİD PROTOKOLÜ KAPSAMINDA YAPILAN BAŞVURULARIN TÜRKİYE’DE İŞLEM GÖRMESİ
2349
1. Uluslararası Başvurunun Tescil Tarihi
2350
2. Uluslararası Başvurunun Türkiye’de Tescili ve Etkisi
2352
III. MADRİD PROTOKOLÜNE GÖRE MARKANIN HÜKÜMSÜZLÜĞÜ
2353
1. Menşe Ülkede Verilen Hükümsüzlük Kararının Etkileri
2354
2. Bir Akit Taraf Ülkesinde Verilen Hükümsüzlük Kararının Etkileri
2355
Madde 15 – ŞEKLİ İNCELEME, ŞEKLİ EKSİKLİKLERİN GİDERİLMESİ VE BAŞVURU TARİHİ
2356
I. SMK M.3’E GÖRE ŞEKLİ İNCELEME
2357
II. SMK M.11’E GÖRE ŞEKLİ İNCELEME
2359
Madde 16 – BAŞVURUNUN MUTLAK RET NEDENLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ VE YAYIMLANMASI
2363
I. BAŞVURUNUN MUTLAK RET SEBEPLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
2364
II. BAŞVURUNUN KABUL VEYA REDDİ
2369
III. BAŞVURUNUN YAYIMLANMASI
2369
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2371
Madde 17 – ÜÇÜNCÜ KİŞİLERİN GÖRÜŞLERİ
2378
I. ÜÇÜNCÜ KİŞİ GÖRÜŞLERİ
2379
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2382
Madde 18 – YAYIMA İTİRAZ
2385
II. İTİRAZDA BULUNABİLECEK KİŞİLER
2386
III. İTİRAZIN DAYANAKLARI
2388
IV. İTİRAZIN YAPILMA SÜRESİ VE ŞEKLİ
2392
Madde 19 – YAYIMA İTİRAZIN İNCELENMESİ
2393
I. İTİRAZIN VE İTİRAZA KARŞI GÖRÜŞLERİN İNCELENMESİ
2395
III. TÜRK PATENT VE MARKA KURUMUNUN TARAFLARI UZLAŞMAYA DAVET ETMESİ
2409
Madde 20 – KARARA İTİRAZ
2411
II. KARARA İTİRAZ EDEBİLECEK KİŞİLER
2413
III. KARARA İTİRAZIN SÜRESİ VE ŞEKLİ
2414
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2416
Madde 21 – KARARA İTİRAZLARIN İNCELENMESİ
2425
I. İTİRAZIN VE İTİRAZA KARŞI GÖRÜŞLERİN İNCELENMESİ
2426
II. İTİRAZ HAKKINDA KARAR VERİLMESİ
2428
III. KARARA KARŞI İPTAL DAVASI AÇILMASI
2435
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2439
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2452
Madde 23 – KORUMA SÜRESİ VE YENİLEME
2454
I. MARKA KORUMA SÜRESİ
2455
II. MARKANIN YENİLENMESİ
2455
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2464
I. MARKA LİSANS SÖZLEŞMELERİ
2475
1. Genel Olarak Lisans Sözleşmesi
2475
2. Lisans Sözleşmesinin Hukuki Niteliği
2477
3. Lisansa Konu Olabilecek Markalar
2480
4. Marka Lisans Sözleşmesinin Türleri
2481
5. Marka Lisans Sözleşmesinin Şekli ve Tarafları
2482
6. Marka Hakkına Tecavüz Halinde Lisans Alanın Dava Açma Hakkı
2484
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2485
Madde 25 – HÜKÜMSÜZLÜK HÂLLERİ VE HÜKÜMSÜZLÜK TALEBİ
2493
I. HÜKÜMSÜZLÜK DAVASININ ÖZELLİKLERİ
2499
1. Genel Olarak Hükümsüzlük Davası
2499
2. Hükümsüzlük Davasının Hukuki Niteliği
2499
3. Hükümsüzlük Davasını Açabilecek Kişiler
2507
i. Mutlak Ret Sebeplerinin ve Markanın İptal Sebeplerinin Varlığı Halinde Kamu Menfaatinin Varlığı Kabul Edilmektedir
2510
ii. Nispi Ret Sebeplerinin Varlığı Halinde Menfaati Olanlar
2514
iii. Kötüniyetli Tescil Halinde Menfaati Olanlar
2516
b. Cumhuriyet Savcıları
2518
c. İlgili Kamu Kurum ve Kuruluşları
2519
i. Genel Olarak İlgili Kamu Kurumu ve Kuruluşları
2519
ii. TÜRKPATENT’in Dava Açma Hakkı
2520
4. Hükümsüzlük Davasında Davalı
2524
5. Hükümsüzlük Davasının Markanın Tescilli Bulunduğu Mal ve Hizmetler Bakımından Etkisi
2525
6. Hükümsüzlük Davasının Açılmasının Süreye Bağlanmamış Olması
2527
7. Kullanım Sonucu Ayırt Edici Nitelik Kazandıkları İçin Hükümsüzlüğü Talep Edilemeyecek Markalar
2533
8. Mutlak Ret Sebeplerinin Mahkemeler Tarafından Re’sen Göz Önünde Bulundurulması
2535
II. SESSİZ KALMA YOLUYLA HAK KAYBI VE ÇELİŞKİLİ DAVRANIŞ YASAĞI DOLAYISIYLA DAVA HAKKININ KÖTÜYE KULLANILMASI
2538
1. Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybı Kavramı ve Hukuki Düzenlemeler
2538
a. Türkiye ve AB’deki Kanuni Düzenlemeler
2538
b. 556 sayılı KHK Döneminde Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybına İlişkin Uygulamalar
2540
2. Dayandığı Temel İlkeler – Dürüstlük Kuralı, Güven Prensibi ve Hakkın Kötüye Kullanılması Yasağı
2541
4. İyi Niyetli Sonraki Marka Tescilleri Bakımından Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybının Şartları
2547
a. Hükümsüzlük Davası Önceki Marka Sahibi Tarafından, Sonraki Tescilli Marka Sahibine Karşı Açılmış Olmalıdır.
2548
i. Hükümsüzlük Davasını Açan Kişi, Önceki Markasına Dayanarak Dava Açmış Olmalıdır.
2548
(1) Önceki Marka Hakkına Dayanma Şartı – Kamu Yararı ile Açılan Davalarda Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybı İtirazı İleri Sürülemez.
2548
(2) Önceki Markanın Tescilli Olması Zorunlu Değildir. Kişi Tescilsiz Markasına Dayanarak da Hükümsüzlük Davası Açabilir.
2550
ii. Hükümsüzlük Davası, Sonraki Tescilli Marka Sahibine Karşı Açılmalıdır.
2550
b. Sonraki Marka İyi Niyetli Bir Şekilde Tescil Edilmiş Olmalıdır.
2551
c. Marka En Az Aralıksız Olarak Beş Yıl Kullanılmış Olmalıdır.
2553
d. Önceki Marka Sahibi, Markanın Tescilinden Sonraki Kullanımından Haberdar Olmalı ve En Az Beş Yıl Boyunca Kullanıma Karşı Sessiz Kalmış Olmalıdır
2553
i. Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybı Açısından Başlangıç Tarihi Sonraki Markanın Tescilinden Sonra Gerçekleşen Kullanımın Öğrenilmesi Tarihidir.
2553
ii. Önceki Marka Sahibinin, Kullanımı Bilmesine Rağmen, En Az Beş Yıl Boyunca Sessiz Kalınarak Bir Önlem Almamış Olması Gerekir.
2554
(1) Markanın Kullanıldığının Bilinmesi ve İspat Sorunu
2555
(2) Kullanıma Karşı En Az Beş Yıl Katlanmış Olmalıdır.
2560
5. Kötüniyetli Sonraki Marka Tescilleri Bakımından Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybı
2566
6. Çelişkili Davranış Yasağına Aykırı Davranıştan Dolayı Dava Hakkının Kötüye Kullanılması
2569
III. HÜKÜMSÜZLÜK TALEBİNE KARŞI İLERİ SÜRÜLEBİLECEK KULLANMAMA DEF’İ
2572
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2575
V. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI
2616
Madde 26 – İPTAL HALLERİ VE İPTAL TALEBİ
2628
I. MARKANIN İPTALİ HAKKINDA ORTAK DÜZENLEMELER
2631
2. Markanın İptaline Karar Verecek Organ
2633
3. Markanın İptali Talebinin Tarafları
2633
4. Markanın İptali Talebinde Süre
2637
5. Markanın Kısmen İptali
2638
6. İdari İptal Prosedürü
2638
II. MARKANIN İPTAL SEBEPLERİ
2639
1. Markanın Ciddi Kullanılmaması veya Kullanıma Ara Verilmesi Dolayısıyla İptal Edilmesi
2639
2. Marka Sahibinin Davranışları Nedeniyle Markanın İlgili Mal ve Hizmetler İçin Yaygın Ad Haline Gelmesi
2642
a. Markanın Tescilden Sonra Ayırt Edici Niteliğini Kaybetmesi
2643
(1) Sonradan İptali Talep Edilen Markanın, Tescil Sırasında Ayırt Edici Marka Olması Gerekir
2643
(2) Yaygın Ad Haline Gelme
2645
(3) Yaygın Ad Haline Gelmede İlgili Kesimin Algısı
2646
b. Marka Sahibinin Davranışları Sebebiyle Markanın Yaygın Ad Haline Gelmesi
2647
(1) Markanın Yaygın Ad Haline Gelmemesi İçin Marka Sahibinin Gerekli Davranışlarda Bulunmaması (Olumsuz Davranış – Marka Sahibinin Pasif Olması)
2647
(2) Marka Sahibinin, Markasının Yaygın Ad Haline Gelmesinde Aktif Konumda Olması (Olumlu Davranış)
2648
3. Kullanım Sonucu Markanın Yanıltıcı Hale Gelmesi
2653
4. Garanti veya Ortak Markanın Teknik Şartnameye Aykırı Kullanımı
2654
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2655
Madde 27 – HÜKÜMSÜZLÜĞÜN VE İPTALİN ETKİSİ
2657
I. HÜKÜMSÜZLÜK KARARININ ZAMAN BAKIMINDAN ETKİSİNİN BAŞLANGICI
2659
II. İPTAL KARARININ ZAMAN BAKIMINDAN ETKİSİNİN BAŞLANGICI
2661
III. HÜKÜMSÜZLÜK VE İPTAL KARARININ AKDEDİLEN SÖZLEŞMELER VE VERİLEN–UYGULANAN KARARLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
2664
1. Hükümsüzlük ve İptal Kararının Etkilemeyeceği Haller
2664
a. Hükümsüzlük veya İptal Kararından Önce Kesinleşmiş ve Uygulanmış Mahkeme Kararları
2664
b. Hükümsüzlük veya İptal Kararından Önce Kurulmuş ve Uygulanmış Sözleşmeler
2665
c. Kötü Niyetli Tescil Halinde Zararın Giderilmesine İlişkin Tazminat Talepleri
2667
2. Hükümsüzlük ve İptal Kararının Üçüncü Kişiler Bakımından Etkisi
2668
3. Hükümsüzlük ve İptal Kararının TÜRKPATENT’e Gönderilmesi ve Bültende Yayımı
2670
4. Madrid Protokolüne Göre Uluslararası Tescilli Markaların Hükümsüzlüğü
2673
a. Menşe Ülkede Verilen Hükümsüzlük Kararının Etkileri
2673
b. Bir Akit Taraf Ülkesinde Verilen Hükümsüzlük Kararının Etkileri
2675
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2675
V. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI
2683
Madde 28 – SONA ERME VE SONUÇLARI
2687
I. SONA ERME HALLERİ
2688
1. Markanın Koruma Süresinin Dolması ve Süresi İçinde Yenilenmemesi
2688
2. Marka Hakkından Vazgeçme
2690
b. Marka Hakkından Vazgeçme Talebinde Bulunabilecek Kişiler
2690
II. SONA ERMENİN SONUÇLARI
2692
1. Marka Hakkının Sona Ermesi, Sona Erme Sebebinin Gerçekleştiği Andan İtibaren Hüküm İfade Eder
2692
2. Markanın Hükümsüzlüğü veya İptali Davası Sırasında Vazgeçme Talebinin Etkisi
2694
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2695
Madde 29 – MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN FİİLLER
2697
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN HALLER
2700
1. Marka Sahibinin İzni Olmaksızın, Markayı SMK m.7’de Belirtilen Biçimlerde Kullanmak
2701
2. Marka Sahibinin İzni Olmaksızın, Markayı veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzerini Kullanmak Suretiyle Markayı Taklit Etmek
2703
3. Taklit Markayı Taşıyan Ürünleri Ticarette Satmak, Dağıtmak, Ticaret Alanına Çıkarmak, İthal–İhraç Etmek, Ticari Amaçla Elinde Bulundurmak, Sözleşme Konusu Yapmak
2705
4. Marka Sahibi Tarafından Lisans Yoluyla Verilmiş Hakları İzinsiz Genişletmek veya Bu Hakları Üçüncü Kişilere Devretmek
2710
III. TECAVÜZ İDDİALARINA KARŞI KULLANMAMA DEF’İ
2713
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2718
Madde 30 – MARKA HAKKINA TECAVÜZE İLİŞKİN CEZAİ HÜKÜMLER
2726
II. MARKA SUÇLARI İLE KORUNAN HUKUKİ YARAR
2731
III. MARKA SUÇLARINDA FAİL
2732
IV. MARKA SUÇLARINDA MAĞDUR
2733
V. MARKA SUÇLARINDA SUÇUN ÖNŞARTI
2733
VI. MARKA SUÇLARININ MADDİ UNSURU
2736
1. Başkasına Ait Marka Hakkına İktibas veya İltibas Suretiyle Tecavüz Suçu [m.30/1]
2737
a. İktibas Suretiyle Marka Hakkına Tecavüz
2737
b. İltibas Suretiyle Marka Hakkına Tecavüz
2739
c. Marka Hakkına İktibas ve İltibas Suretiyle Tecavüze Bağlı Seçimlik Hareketler
2744
2. Tescilli Marka Simgesini Ortadan Kaldırma Suçu [m. 30/2]
2747
3. Marka Hakkı Üzerinde Yetkisiz Tasarrufta Bulunma Suçu [m. 30/3]
2749
VII. MARKA SUÇLARINDA HUKUKA AYKIRILIK UNSURU
2755
VIII. MARKA SUÇLARINDA MANEVİ UNSUR
2757
IX. MARKA SUÇLARINDA SUÇUN ÖZEL GÖRÜNÜM BİÇİMLERİ
2758
XI. DAVA ZAMANAŞIMI, YARGILAMA, UZLAŞMA VE YAPTIRIM
2761
XII. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2767
Madde 31 – GARANTİ MARKASI VE ORTAK MARKA
2822
1. Garanti Markasının Tanımı ve İşlevi
2825
a. Garanti Markasının Tanımı
2825
b. Garanti Markasının İşlevi
2826
2. Garanti Markasının Özellikleri
2830
a. İşaretin Marka Niteliği Yönünden
2830
b. Marka Sahibi ve Markayı Kullananlar Yönünden
2838
c. Markanın Kullanımı Yönünden
2838
1. Ortak Markanın Tanımı ve İşlevi
2841
2. Ortak Markanın Kullanılması ve Marka Sahibi
2844
IV. SERTİFİKASYON MARKALARI (İŞARETLERİ)
2847
1. Malın veya Hizmetin Kalitesi ile ilgili Sertifikasyon Markaları
2848
2. Dini Kurallara Uygunluk Sağlayan Sertifikasyon Markaları
2850
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2851
VI. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI
2860
Madde 32 – GARANTİ MARKASI VEYA ORTAK MARKA TEKNİK ŞARTNAMESİ
2872
I. GARANTİ MARKASI TEKNİK ŞARTNAMESİ
2874
II. ORTAK MARKA TEKNİK ŞARTNAMESİ
2874
III. TEKNİK ŞARTNAMENİN DEĞİŞTİRİLMESİ
2876
IV. TEKNİK ŞARTNAMENİN KANUNA AYKIRI OLMASI
2877
V. TEKNİK ŞARTNAMEYE AYKIRI KULLANMA
2878
Madde 146 – SÜRELER VE BİLDİRİMLER
2881
Madde 147 – ORTAK TEMSİLCİ
2882
Madde 148 – HUKUKİ İŞLEMLER
2884
I. MARKA HAKKI ÜZERİNDE HUKUKİ İŞLEMLER
2888
1. Markanın Tescil Olunan Sınıfların Tümünde veya Kısmen Devri
2900
2. Markanın Devrinin Coğrafi Sınırı
2903
3. Garanti Markasının Devri
2904
4. Ortak Markanın Devri
2905
5. Paylı Mülkiyete Tabi Markanın Paylarının Devrinde Önalım Hakkı
2905
III. MARKANIN MİRAS YOLUYLA İNTİKALİ
2912
IV. MARKANIN LİSANSA KONU OLMASI
2914
V. MARKANIN TEMİNAT GÖSTERİLMESİ VE ÖZELLİKLE REHİN VERİLMESİ
2915
1. Marka Rehninin Hukuki Niteliği
2916
2. Marka Rehninin Kurulması ve Hükümleri
2918
3. Ticarî İşletmenin Rehni Çerçevesinde Markanın Rehni
2922
5. Rehnin Paraya Çevrilmesi
2924
1. Marka Hakkının Hukuki Niteliği
2927
2. Markanın Cebri İcraya Konu Olması
2928
5. Hacizli Markanın Satışı
2938
VII. İFLASIN MARKA ÜZERİNDEKİ HAKLARA ETKİSİ
2940
VIII. MARKANIN DİĞER HUKUKİ İŞLEMLERE KONU OLMASI
2945
1. Markanın Anonim Şirkete Ayni Sermaye Olarak Konulması
2945
2. Ticari İşletmenin Devri Bağlamında Markanın Devri
2948
3. Birleşme ve Bölünme Bağlamında Markanın Devri
2952
4. Marka Başvurusunun Hukuki İşlemlere Konu Olması
2954
IX. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
2954
Madde 149 – SINAİ MÜLKİYET HAKKI TECAVÜZE UĞRAYAN HAK SAHİBİNİN İLERİ SÜREBİLECEĞİ TALEPLER
2992
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZÜN TESPİTİ
2994
III. MARKA HAKKINA MUHTEMEL TECAVÜZÜN ÖNLENMESİ
2996
IV. MARKA HAKKINA TECAVÜZ FİİLLERİNİN DURDURULMASI
2997
V. TECAVÜZÜN KALDIRILMASI İLE MADDİ VE MANEVİ ZARARIN TAZMİNİ
2998
1. Tecavüzün Kaldırılması
2998
2. Maddi Zararın Tazmini
3000
b. Maddi Tazminat Yükümlülüğünde Kusurun Rolü
3001
c. Tazminatın Hesaplanması
3003
VII. EL KONULAN MALLAR ÜZERİNDE MARKA SAHİBİNE MÜLKİYET HAKKI TANINMASI
3011
VIII. TECAVÜZÜN DEVAMININ ENGELLENMESİNE YÖNELİK TEDBİRLER, EL KONULAN ÜRÜNLER İLE CİHAZ VE MAKİNE GİBİ ARAÇLARIN ŞEKİLLERİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ, ÜZERLERİNDEKİ MARKALARIN SİLİNMESİ VE İMHASI
3012
IX. KARARIN İLGİLİLERE TEBLİĞİ VE KAMUYA YAYIN YOLUYLA DUYURULMASI
3015
X. DAVALARI AÇMAYA YETKİLİ KİŞİLER
3016
XI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
3017
Madde 150 – TAZMİNAT
3053
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN FİİLLERİ İŞLEYENLERİN SORUMLULUĞU
3054
II. İTİBAR TAZMİNATI
3058
III. DELİLLERİN TESPİTİ VEYA MAHKEMEDEN TAZMİNAT YÜKÜMLÜSÜNDEN İLGİLİ BELGELERİN İSTENİLMESİ TALEBİ
3064
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
3065
V. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI
3074
Madde 151 – YOKSUN KALINAN KAZANÇ
3088
I. YOKSUN KALINAN KAZANÇ
3090
II. YOKSUN KALINAN KAZANCIN HESAPLANMASI YÖNTEMLERİ
3093
1. Marka Sahibinin Muhtemel Geliri
3101
2. Marka Hakkını İhlal Edenin Elde Ettiği Net Kazanç
3102
3. Varsayımsal Lisans Bedeli
3103
III. TAZMİNATA HAKKANİYETE UYGUN ARTIRIM (EK) YAPILMASI
3107
IV. PATENT HAKKINA TECAVÜZ HALİNDE TAZMİNATIN LİSANS BEDELİNE GÖRE HESAPLANMASI
3110
V. COĞRAFİ İŞARET VEYA GELENEKSEL ÜRÜNE TECAVÜZ HALİNDE BU MADDENİN UYGULANMAMASI
3110
VI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
3110
Madde 152 – HAKKIN TÜKETİLMESİ
3140
I. TÜKENME İLKESİ VE UYGULAMA ALANI
3143
3. Uygulama Alanına Yönelik Sınırlamalar
3147
II. TÜKENMENİN COĞRAFİ SINIRI BAKIMINDAN SİSTEMLER
3148
3. Uluslararası Tükenme
3161
III. 556 SAYILI KHK DÖNEMİNDE ÖNGÖRÜLEN DÜZENLEME
3162
IV. SINAİ MÜLKİYET KANUNU’NDA ÖNGÖRÜLEN DÜZENLEME
3167
V. MARKA HAKKININ TÜKENMİŞ KABUL EDİLMESİ İÇİN ARANAN ŞARTLAR
3171
1. Markanın SMK Kapsamında Korunan (Tescilli) Markalardan Olması
3171
2. Markayı Taşıyan Malların Piyasaya Sunulmuş Olması
3173
3. Piyasaya Sunumun Marka Sahibinin Rızası Dâhilinde Yapılmış Olması
3175
A. Piyasaya Sunumun Marka Sahibi Tarafından Yapılması
3176
B. Piyasaya Sunumun Marka Sahibinin İzniyle Üçüncü Kişi Tarafından Yapılması
3180
a. Piyasaya Sunumun Marka Sahibi ile Arasındaki Hukuki–İktisadi Bağımlılık İlişkisi Çerçevesinde Üçüncü Kişi Tarafından Yapılması
3180
b. Piyasaya Sunumun Marka Sahibinin İzni ile Akdi Bir İlişki Çerçevesinde Üçüncü Kişi Tarafından Yapılması
3183
VI. TÜKENMENİN UYGULANMAYACAĞI HALLER
3188
1. Markalı Mallar Üzerinde Değişiklik veya Kötüleştirme Yapılmış Olması ya da Başka Bir Haklı Nedenin Bulunması
3191
2. Değiştirme veya Kötüleştirmenin Ticari Kullanım Amaçlı Olarak Yapılması
3200
VII. GÜMRÜK BİRLİĞİ REJİMİ ÇERÇEVESİNDE TÜKENME İLKESİ
3201
VIII. TRIPS HÜKÜMLERİ ÇERÇEVESİNDE TÜKENME İLKESİ
3202
IX. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
3204
Madde 153 – DAVA AÇILAMAYACAK KİŞİLER
3240
I. DAVA AÇILAMAYACAK KİŞİLER
3241
1. Marka İhlaline Konu Ürünü Kişisel İhtiyaç Ölçüsünde Elinde Bulunduranlar
3241
2. El Konulmayan İhlale Konu Ürünleri Ticari Amaçla Kullananlar
3241
II. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI
3245
Madde 154 – TECAVÜZÜN MEVCUT OLMADIĞINA İLİŞKİN DAVA VE ŞARTLARI
3248
I. TECAVÜZÜN MEVCUT OLMADIĞINA İLİŞKİN DAVA VE ŞARTLARI
3249
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
3252
Madde 155 – ÖNCEKİ TARİHLİ HAKLARIN ETKİSİ
3260
I. ÖNCEKİ TARİHLİ HAKLARIN ETKİSİ
3261
1. Önceki Rüçhan veya Başvuru Hak Sahibinin Tescilli Hak Sahibine Açtığı Tecavüz Davası
3261
a. Rüçhan Hakkı Sahibi
3261
b. Gerçek Hak Sahibi
3262
2. Marka, Patent ve Tasarım Hakkı Sahibinin Tescilli Sınai Mülkiyet Hakkını Def’i Olarak Kullanamaması
3263
a. Sonraki Hakkın Tescilli Olması
3263
b. Tescilli Marka Sahibinin Başka Savunma Hakları
3268
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
3270
III. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI
3278
Madde 156 – GÖREVLİ VE YETKİLİ MAHKEME
3289
I. ZORUNLU ARABULUCULUK
3290
III. YETKİLİ MAHKEME
3300
IV. TANIMA VE TENFİZ
3306
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
3308
VI. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI
3329
Madde 157 – ZAMANAŞIMI
3340
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZDE ZAMANAŞIMI
3340
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
3342
Madde 158 – LİSANS ALANIN DAVA AÇMASI VE ŞARTLARI
3347
I. İNHİSARİ LİSANS ALANIN DAVA AÇMA HAKKI
3348
II. İNHİSARİ OLMAYAN LİSANS ALANIN DAVA AÇMA HAKKI
3351
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
3353
IV. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI
3360
Madde 159 – İHTİYATİ TEDBİR TALEBİ VE İHTİYATİ TEDBİRİN NİTELİĞİ
3365
I. MARKA HAKKININ İHLALİNDE İHTİYATİ TEDBİR
3367
II. İHTİYATİ TEDBİR İSTEYEBİLECEK KİŞİLER
3370
1. Marka Hakkı Sahibi
3370
2. Lisans Hakkı Sahibi
3371
III. İHTİYATİ TEDBİR TALEBİNİN ŞARTLARI
3372
1. Kullanımın Marka Hakkına Tecavüz Teşkil Edecek Şekilde Gerçekleşmesi
3372
2. Tecavüzün Gerçekleşmesi için Ciddi ve Etkin Çalışmalar Yapıldığının İspat Edilmesi
3373
3. İhtiyati Tedbirin Davanın Sonunda Verilecek Hükmün Etkinliğini Temin Etmesi
3374
IV. İHTİYATİ TEDBİRİN KAPSADIĞI TEDBİRLER
3374
1. Tecavüz Teşkil Eden Fiillerin Önlenmesi ve Durdurulması
3375
2. Tecavüze Konu Ürünlere ve Bunların Üretiminde Münhasıran Kullanılan Vasıtalara El Konulması
3376
3. Teminat Verilmesi – Ters Teminat
3382
VI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
3386
VII. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI
3398
VIII. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI
3434
Madde 160 – İŞLEM YETKİSİ OLAN KİŞİLER VE TEBLİGAT
3439
I. KURUM NEZDİNDE İŞLEM YAPMAYA YETKİLİ KİŞİLER
3440
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
3445
Madde 161 – ÜCRETLER, ÖDEME SÜRELERİ VE SONUÇLARI
3447
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI
3451
Madde 162 – KARARLARIN UYGULANMASI
3454
I. KURUL KARARI VEYA HÜKÜMSÜZLÜK DAVALARINDA VERİLEN KARARLARIN KESİNLEŞMEDEN İCRA EDİLEMEYECEĞİ
3454
Madde 163 – HIZLI İMHA PROSEDÜRÜ
3456
Madde 164 – GELENEKSEL ÜRÜN ADLARINA UYGULANACAK HÜKÜMLER
3459
Madde 165 – YÖNETMELİK
3460