Yasaman Sınai Mülkiyet Kanunu Şerhi
 (3 Cilt Takım) Prof. Dr. Hamdi Yasaman, Prof. Dr. Tolga Ayoğlu, Doç. Dr. Fülürya Yusufoğlu Bilgin, Doç. Dr. Pınar Memiş Kartal, Dr. Sinan H. Yüksel, Dr. Zeynep Yasam  - Kitap
1. Baskı, 
Ekim 2021
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
17x25
Sayfa:
3472
Barkod:
9789750272769
Kapak Türü:
Ciltli
Fiyatı:
4.750,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
"YASAMAN - Sınai Mülkiyet Kanunu Şerhi" toplam üç ciltten oluşmakta olup, 1. cilt SMK'nın 1 ila 5. maddelerini kapsamaktadır. Bu çerçevede Madde 1 kapsamında, SMK ile mülga 556 sayılı KHK arasındaki temel farklılıklar, Türk Hukukunda markaya ilişkin düzenlemeler, SMK hükümlerine uygun olarak tescil edilen markalara sağlanan koruma ve SMK hükümlerinin uygulama alanı ile ülkesellik ilkeleri; Madde 2 kapsamında, marka kavramı ve fonksiyonları, markaların kullanım amaçlarına, sahiplerine, tanındığı çevreye, tescilin etkisini gösterdiği coğrafi alana ve tescilli olup olmamasına göre sınıflandırılması, Paris Sözleşmesi ve Dünya Ticaret Örgütü Kuruluş Anlaşması, Türk Patent ve Marka Kurumu, Marka Vekilli; Madde 3 kapsamında, marka korumasından yararlanacak kişiler, yabancıların Türkiye'de dava açmaları halinde teminat sorunu ve uluslararası anlaşmalar; Madde 4 kapsamında, işaretin marka olabilme şartları, geleneksel işaretlerin yanı sıra üç boyutlu şekiller, renk, ses, koku ve tat, hareket, pozisyon, multimedya, hologram, hashtag ile dokunsal işaretler gibi geleneksel olmayan işaretler; Madde 5 kapsamında, marka tescilinde mutlak ret sebepleri, kullanım ile ayırt edicilik kazanma ve muvafakatname gibi hususlar incelenmiş, bu konularla ilgili Türk ve Avrupa Birliği yargı kararları bölüm sonlarına eklenmiştir.
2. cilt SMK'nın 6 ila 9. maddelerini kapsamaktadır. Bu çerçevede Madde 6 kapsamında, marka tescilinde nispi ret sebepleri; Madde 7 kapsamında, marka hakkının elde edilmesi, marka tescilinin sahibine sağladığı haklar, bu bağlamda marka sahibinin yasaklayabileceği üçüncü kişi eylemleri, bunların istisnaları ile marka hakkının üçüncü kişilere karşı hüküm ifade etmesi; Madde 8 kapsamında, markanın başvuru eserlerinde yer alması hususu; Madde 9 kapsamında, markanın kullanılması, ciddi kullanım kavramı ve halleri, markayı kullanma zorunluluğunda süre, haklı sebep kavramı ve tescilli markayı kullanmama zorunluluğuna uyulmamasının sonucu ile ilgili hususlar incelenmiş, bu konularla ilgili Türk ve Avrupa Birliği yargı kararları bölüm sonlarına eklenmiştir.
3. cilt SMK'nın 10 ila 32. maddeleri ile Ortak ve Diğer Hükümler başlıklı Beşinci Kitabındaki 146 ila 165. maddelerini kapsamaktadır. Bu çerçevede Madde 10 kapsamında, ticari vekil veya temsilci adına yapılan tescillere karşı marka hakkı sahibinin talepleri; Madde 11 kapsamında, marka tescil başvuru şartlan, marka hukukunda mal/hizmet sınıflandırması, tanınmış marka tespiti başvurusu; Madde 12 ve 13 kapsamında, rüçhan hakkı ve etkisi, rüçhan hakkının talep edilmesi ve hükmü; Madde 14 kapsamında, Madrid Protokolü kapsamında yapılan uluslararası tescil başvuruları; Madde 15, 16, 17, 18,19, 20 ve 21 kapsamında, marka tescil başvurularında "Türk Patent ve Marka Kurumu'nun gerçekleştirdiği şekli inceleme ile mutlak ret nedenleri açısından inceleme ve başvurunun yayımı, yayımı takiben üçüncü kişilerin görüşleri, ilgili kişilerin yayıma itirazları, yayıma ve karara itirazlar, Kurum kararına karşı iptal davası; Madde 22 ve 23 kapsamında, tescil, koruma süresi ve markanın yenilenmesi; Madde 24 kapsamında, marka lisans sözleşmeleri; Madde 25 kapsamında, hükümsüzlük halleri ve hükümsüzlük davası, sessiz kalma yoluyla hak kaybı, hükümsüzlük talebine karşı ileri sürülebilecek kullanmama defi; Madde 26 kapsamında, markanın iptali; Madde 27 kapsamında, markanın hükümsüzlüğünün ve iptalinin etkisi; Madde 28 kapsamında, marka hakkının sona ermesi ve sonuçları; Madde 29 kapsamında, marka hakkına tecavüz sayılan filler; Madde 30 kapsamında, marka hakkına tecavüze ilişkin cezai hükümler; Madde 31 ve 32 kapsamında, garanti ve ortak marka ve bunlara ilişkin teknik şartname; 146 ila 165. maddeler kapsamında, markaya ilişkin süreler, bildirimler, ortak temsilci, hukuki işlemler, hakkı tecavüze uğrayan hak sahibinin ileri sürebileceği talepler, tazminat, yoksun kalınan kazanç, hakkın tüketilmesi, dava açılamayacak kişiler, tecavüzün mevcut olmadığına ilişkin dava ve şartları, önceki tarihli hakların etkisi, görevli ve yetkili mahkeme, zamanaşımı, lisans alanın dava açması ve şartları, ihtiyati tedbir talebi ve niteliği, işlem yetkisi olan kişiler ve tebligat, ücretler, ödenme süreleri ve sonuçları, kararların uygulanması, hızlı imha prosedürü incelenmiş, bu konulardaki Türk ve Avrupa Birliği yargı kararları ilgili bölüm sonlarına eklenmiştir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Cilt: I (Madde: 1 – 5)
.
Cilt: II (Madde: 6 – 9)
.
Cilt: III (Madde: 10 – 32, 146 – 165)
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Cilt: I
Önsöz 
7
Kısaltmalar 
13
Genel Bibliyografya 
17
Madde 1 – AMAÇ VE KAPSAM 
25
I. SMK VE 556 SAYILI KHK ARASINDAKİ TEMEL FARKLILIKLAR 
26
II. TÜRK HUKUKUNDA MARKAYA İLİŞKİN DÜZENLEMELER 
27
III. SMK HÜKÜMLERİNE UYGUN OLARAK TESCİL EDİLEN MARKALARA KORUMA SAĞLANMASI 
30
IV. SMK HÜKÜMLERİNİN UYGULAMA ALANI VE ÜLKESELLİK İLKESİ 
30
1. Genel Olarak Ülkesellik İlkesi 
30
2. Ülkesellik İlkesine Getirilen İstisnalar 
34
a. Markanın “Olduğu Gibi” Korunması İstisnası 
35
b. Rüçhan Hakkı Dolayısıyla Markanın Tescil Tarihinden Önce Korunması 
37
c. Yabancı Marka Sahibinin Türkiye’deki Ticari Vekili Karşısında Korunması 
37
d. Madrid Protokolü Uyarınca Markanın Menşe Ülkede Terkini 
38
e. Tanınmış Markaya Tanınan Koruma 
38
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
38
Madde 2 – TANIMLAR 
46
I. MARKA KAVRAMI VE FONKSİYONLARI 
49
1. Genel Olarak Marka Kavramı 
49
2. Markanın Fonksiyonları 
52
a. Kaynak Gösterme Fonksiyonu (Malın Menşeini Gösterme Fonksiyonu) 
53
b. Ayırt Etme Fonksiyonu 
54
c. Malın Kalitesini Garanti Etme Fonksiyonu 
56
d. Reklam Fonksiyonu 
56
e. Alıcıyı Çekme Fonksiyonu – İtibar Fonksiyonu 
57
II. MARKALARIN SINIFLANDIRILMASI 
58
1. Kullanım Amacına Göre 
58
a. Ticaret Markası 
58
b. Hizmet Markası 
58
2. Sahiplerine Göre 
59
a. Bireysel (Ferdi) Marka 
59
b. Ortak Marka 
60
c. Garanti Markası 
60
3. Tanındığı Çevreye Göre 
61
a. Alelade Marka 
61
b. Tanınmış Marka 
61
4. Tescilin Etkisini Gösterdiği Coğrafi Alana Göre 
62
a. Ulusal Marka 
62
b. Avrupa Birliği Markası 
63
c. Uluslararası Tescilli Marka (Madrid Sistemine Göre) 
67
5. Tescilli Olup Olmamasına Göre 
67
a. Tescilli Marka 
67
b. Tescilsiz Marka 
67
III. PARİS SÖZLEŞMESİ VE DÜNYA TİCARET ÖRGÜTÜ KURULUŞ ANLAŞMASI 
68
1. Paris Sözleşmesi 
68
2. Dünya Ticaret Örgütü Kuruluş Anlaşması ve TRIPS 
69
IV. TÜRK PATENT VE MARKA KURUMU 
71
V. MARKA VEKİLİ 
73
Madde 3 – KORUMADAN YARARLANACAK KİŞİLER 
75
I. MARKA KORUMASINDAN YARARLANACAK KİŞİLER 
77
1. Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşları 
77
2. Türkiye Sınırları İçinde Yerleşim Yeri Olan Kişiler 
77
3. Türkiye'de Sınai veya Ticari Faaliyette Bulunan Gerçek ve Tüzel Kişiler 
79
4. Paris ve TRIPS Sözleşmelerine Göre Başvuru Hakkına Sahip Olanlar – Vatandaşla Eşit İşlem İlkesi 
80
A. Genel Olarak Vatandaşla Eşit İşlem İlkesi 
80
B. Vatandaşla Eşit İşlem İlkesinin Kapsamında Bulunan Konular 
83
5. Karşılıklılık İlkesi Uyarınca Yabancılar 
84
II. YABANCILARIN TÜRKİYE’DE DAVA AÇMALARI HALİNDE TEMİNAT SORUNU 
85
1. HMK ve MÖHUK Hükümlerine Göre Yabancıların Türkiye’de Dava Açmaları Halinde Teminat Gösterme Zorunluluğu 
85
2. Vatandaşla Eşit İşlem İlkesinin Teminat Gösterme Zorunluluğuna Etkisi 
88
III. ULUSLARARASI ANLAŞMALARIN ÖNCELİKLİ OLARAK UYGULANMASI 
92
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
94
Madde 4 – MARKA OLABİLECEK İŞARETLER 
101
I. İŞARETİN MARKA OLABİLMESİ ŞARTLARI 
105
1. Bir İşaretin Söz Konusu Olması 
105
2. İşaretin Ayırt Edici Nitelikte Olması 
107
3. İşaretin Açık ve Anlaşılabilir Şekilde Sicilde Gösterilebilir Olması 
111
II. MARKA OLARAK SEÇİLEBİLECEK İŞARETLER 
119
1. Sözcükler 
120
2. Kişi Adları 
125
3. İlaç Adları 
126
4. Harf ve Sayılar 
128
5. Sloganlar 
129
6. Alan Adları 
133
7. Şekiller 
138
a. Basit Geometrik Şekiller 
139
b. Semboller & Simgeler 
140
c. Logolar 
141
d. Resim ve Fotoğraflar 
142
e. Armalar 
143
f. Desen Şekilleri 
144
g. İki ve Üç Boyutlu Malların ve Ambalajların Şekilleri 
146
8. Renkler 
155
9. Sesler 
163
10. Koku ve Tat 
167
11. Hareketler 
173
12. Pozisyon 
175
13. Multimedya 
177
14. Hologram 
178
15. Hashtag 
179
16. Dokunsal (Tactile) İşaretler 
181
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
182
IV. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
216
Madde 5 – MARKA TESCİLİNDE MUTLAK RET NEDENLERİ 
301
I. GENEL OLARAK 
308
II. MUTLAK RET SEBEPLERİ 
313
1. SMK 4. Madde Anlamında Marka Olamayacak İşaretler 
313
2. Herhangi Bir Ayırt Edici Niteliğe Sahip Olmayan İşaretler 
317
A. Geleneksel Markalar 
321
a. Sözcük Markaları 
321
b. Kişi İsmi Markaları 
324
c. Harf ve Sayı Markaları 
325
d. Slogan Markaları 
327
e. Alan Adlarından Oluşan Markalar 
335
f. Sözcük + Şekil Markaları 
340
g. Şekil Markaları 
344
i. Basit Geometrik Şekiller 
344
ii. Semboller & Simgeler 
347
iii. Desen Şekilleri 
350
B. Geleneksel Olmayan Markalar 
352
a. Üç Boyutlu Markalar (Malların ve Ambalajların Biçimi) 
352
b. Renk Markaları 
376
c. Ses Markaları 
388
d. Koku ve Tat Markaları 
391
e. Hareket Markaları 
392
f. Pozisyon Markaları 
393
3. Tanımlayıcı (Tasviri) İşaretler 
396
4. Aynı veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzer İşaretler 
429
5. Belirli Bir Meslek ve Ticaret Grubuna Ait İşaretler 
443
6. Malın Doğal Şeklinden veya Teknik Zorunluluktan Doğan ya da Mala Asli Değerini Veren İşaretler 
450
a. Malın Doğası Gereği Ortaya Çıkan Şeklini İçeren İşaretler 
452
b. Teknik Bir Sonuç Elde Etmek İçin Zorunlu Olan Şekli İçeren İşaretler 
454
c. Mala Asli Değerini Veren İşaretler 
464
7. Yanıltıcı Markalar 
468
8. Paris Sözleşmesine göre (m.6, mük. 2) Reddedilecek Markalar 
479
9. Kamuyu İlgilendiren ve Halka Mal Olmuş Tarihi ve Kültürel Değerleri Belirten İşaretler 
483
10. Dini Değerleri ve Sembolleri İçeren Markalar 
487
11. Kamu Düzenine veya Genel Ahlaka Aykırı İşaretler 
491
12. Tescilli Coğrafi İşaret İçeren Markalar 
500
III. KULLANIM İLE AYIRT EDİCİ NİTELİK KAZANAN MARKALAR 
503
IV. MUVAFAKATNAME 
524
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
531
VI. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
680
Cilt: II
Madde 6 – MARKA TESCİLİNDE NİSPİ RET NEDENLERİ 
915
I. GENEL OLARAK 
923
II. NİSPİ RET SEBEPLERİ 
923
1. Önceki Marka ile Aynı veya Benzer İşaretin Aynı veya Benzer Mal/Hizmetlerde Tescil Başvurusu 
923
a. Başvuruya Konu İşaretin Önceki Marka ile Aynı Olması ve Aynı Mal/Hizmetleri Kapsaması 
924
i. İşaretler Arasında Ayniyet 
925
ii. Mal/Hizmetler Arasında Ayniyet 
926
b. Başvuruya Konu İşaretin Önceki Marka ile Aynı veya Benzer Olması ve Aynı veya Benzer Mal/Hizmetleri Kapsaması 
928
i. İşaretler Arasında Benzerlik 
929
ii. Mal/Hizmetler Arasında Benzerlik 
955
iii. Karıştırma İhtimali 
962
2. Vekil veya Temsilci Tarafından İzin Almadan ve Haklı Sebep Olmadan Yapılan Marka Tescil Başvurusu 
990
3. Marka Başvurusundan veya Rüçhan Hakkından Önce Bu İşaret İçin Bir Hak Elde Edilmiş Olması 
1002
4. Paris Sözleşmesi Anlamında Tanınmış Markaların Aynı veya Benzer Mal ve Hizmetlerde Tescil Başvurusu 
1013
5. Türkiye’de Tanınmışlık Seviyesine Ulaşan Markaların Aynı, Benzer ve Farklı Mal veya Hizmetlerde Tescil Başvurusu 
1036
a. Tanınmış Marka 
1036
i. Genel Olarak 
1036
ii. Türk Hukuk Sisteminde Tanınmış Marka 
1037
iii. Türk Doktrinine Göre Tanınmış Marka 
1038
iv. Yargıtay Kararlarına Göre Tanınmış Marka 
1043
v. Yabancı Doktrin ve Mahkeme Kararlarına Göre Tanınmış Marka 
1048
b. Tanınmış Markanın Fonksiyonları 
1055
i. Köken/Kaynak Gösterme Fonksiyonu 
1055
ii. Garanti Fonksiyonu 
1057
iii. Reklam Fonksiyonu 
1057
iv. Yatırım Fonksiyonu 
1059
c. Tanınmış Markanın Korunması 
1061
d. Tanınmış Markadan Haksız Yararlanma ve Markanın Sulandırılması 
1071
i. ABD Hukukunda Markanın Sulandırılması 
1071
ii. Türk Hukuku ve Avrupa Birliği Hukukunda Markanın Sulandırılması 
1081
1. Sulandırma Kavramı 
1081
2. Sulandırma Halleri ve Haksız Yarar 
1084
a. Haksız Bir Şekilde Yarar Sağlanması (Free–Riding) 
1085
b. Ayırt Edici Karakterinin Zedelenmesi (Blurring) 
1087
c. Markanın İtibarına (Ününe) Zarar Verilmesi (Tarnishment) 
1090
3. Yargıtay Kararlarında Markanın Sulandırılması 
1092
a. Spinning/Spinner – Urban Spinner Markaları 
1093
b. Richmond – RichHand Markaları 
1095
c. Lacoste – Timsah Şekli Markaları 
1096
d. Derby – Derbytech Markaları 
1098
e. Derby + Çift At Nalı İçinde At Başı Şekli 
1098
f. Gizia Markası 
1100
4. ABAD Kararlarında Markanın Sulandırılması 
1100
a. 2 ve 3 Paralel Şerit Markaları 
1100
b. Intel – Intelmark Markaları 
1104
c. Prada– The Rich Prada Markaları 
1108
d. Royal Shakespeare Markası 
1111
e. Camelo + Deve Şekli – Camel + Deve Şekli 
1114
f. VIPS Markası 
1116
g. Viagra – Viaguara Markaları 
1118
h. PEAR (armut) Şekli – APPLE (elma) Şekli Markaları 
1119
6. Markanın Başkasına Ait İsim, Fotoğraf, Ticaret Unvanı, Telif Hakkı veya Herhangi bir Fikri Mülkiyet Hakkını Kapsaması 
1122
a. Başkasına Ait İsim, Fotoğraf 
1122
b. Ticaret Unvanı 
1126
c. Fikri Mülkiyet Hakkı 
1130
7. Yenilenmemiş Ortak Markanın veya Garanti Markasının Aynısı veya Benzerinin Tescilinin İstenmesi 
1134
8. Yenilenmemiş Markanın Aynısı veya Benzerinin Tescilinin İstenmesi 
1135
9. Kötüniyetli Tescil 
1138
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
1170
IV. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
1459
Madde 7 – MARKA TESCİLİNDEN DOĞAN HAKLARIN KAPSAMI VE İSTİSNALARI 
1588
I. MARKA HAKKININ ELDE EDİLMESİ 
1597
a. Genel Olarak 
1607
b. Marka Hakkının Kullanıma Bağlı Olarak Doğmasını Öngören Hukuk Sistemi: Amerika Birleşik Devletler Örneği 
1609
c. Marka Hakkının Kullanıma ve Tescile Bağlı Olarak Doğmasını Öngören Hukuk Sistemi: Avrupa Birliği Örneği 
1611
4. Türk Hukuku 
1615
a. Tescil Sistemi 
1615
b. İstisnaları 
1616
II. MARKANIN SAHİBİNE SAĞLADIĞI HAKLAR 
1622
1. Tescilli Marka ile Aynı olan Herhangi bir İşaretin Tescil Kapsamına Giren Mal veya Hizmetlerle İlgili Olarak Üçüncü Kişiler Tarafından Kullanılmasını Engelleme Hakkı 
1624
a. İşaretler Arasında Ayniyet 
1626
b. Mal ve Hizmetler Arasında Ayniyet 
1628
2. Tescilli Marka ile Aynı veya Benzer Olan Bir İşaretin Tescil Kapsamındaki Mal veya Hizmetlerin Aynısı veya Benzerleriyle İlgili Olarak Üçüncü Kişiler Tarafından Kullanımını Engelleme Hakkı 
1629
a. Mal ve Hizmetler Arasında Benzerlik 
1630
b. İşaretler Arasında Benzerlik 
1634
c. Karıştırma İhtimali 
1637
3. Tanınmış Markanın Aynısının veya Benzerinin Tescil Kapsamındaki Mal veya Hizmetlere Bakılmaksızın Üçüncü Kişiler Tarafından Kullanılmasını Engelleme Hakkı 
1648
a. Tanınmış Marka Kavramı 
1649
b. Aynı, Benzer veya Farklı Mal ve Hizmetler 
1654
c. Aynı veya Benzer İşaretler 
1655
d. Tanınmış Markanın Kullanılması Sonucunda Oluşması Gereken Zarar 
1661
i. Markanın İtibarından Haksız Yarar Elde Etmek 
1662
ii. Markanın İtibarına Zarar Vermek 
1663
iii. Markanın Ayırt Edici Karakterini Zedelemek 
1664
e. Haklı Neden 
1666
III. MARKA SAHİBİNİN YASAKLAYABİLECEĞİ FAALİYETLER 
1669
1. Ticaret Alanında Kullanım 
1672
2. İşaretin, Mal veya Ambalajı Üzerine Konulması 
1681
3. İşareti Taşıyan Malların Piyasaya Sürülmesi, Tesliminin Teklif Edilmesi, Bu Amaçlarla Stoklanması veya İşaret Altında Hizmetlerin Sunulması ya da Sunulabileceğinin Teklif Edilmesi 
1687
4. İşareti Taşıyan Malın İthal veya İhraç Edilmesi 
1692
5. İşaretin İş Evraklarında ve Reklamlarda Kullanılması 
1696
6. İşaretin İnternet Üzerinde Kullanılması 
1699
a. Markanın Alan Adında Kullanılması 
1700
i. Alan Adı 
1700
ii. Alan Adı ile Marka Arasında Ayniyet ve Benzerlik 
1703
iii. Mal veya Hizmetler Arasında Ayniyet ve Benzerlik 
1706
iv. Alan Adı Kullanımı Suretiyle Markanın İhlali 
1710
b. Markanın Anahtar Kelime Olarak Kullanılması 
1714
i. Anahtar Kelime Reklamcılığı 
1714
ii. Arama Motoru ve Reklam Verenin Anahtar Kelime Kullanımı 
1715
iii. Anahtar Kelime Kullanımı Suretiyle Markanın İhlali 
1718
c. Markanın Yönlendirici Kod/Metatag Olarak Kullanılması 
1731
i. Yönlendirici Kod / Metatag 
1732
ii. Yönlendirici Kod Kullanımı Suretiyle Markanın İhlali 
1733
d. Markanın Benzeri Şekillerde Kullanılması 
1736
e. Ticari Etki Yaratan Kullanım 
1738
f. Meşru Menfaat 
1745
7. İşaretin Ticaret Unvanı veya İşletme Adı Olarak Kullanılması 
1750
8. İşaretin Karşılaştırmalı Reklamlarda Kullanılması 
1760
IV. MARKA HAKKININ ÜÇÜNCÜ KİŞİLERE KARŞI HÜKÜM İFADE ETMESİ 
1770
V. MARKA KORUMA KAPSAMININ İSTİSNALARI 
1773
1. İşaretin Gerçek Kişi Ad ve Adresini Belirtmek İçin Kullanılması 
1774
2. İşaretin Mal veya Hizmetlere İlişkin Açıklamalarda Kullanılması 
1777
3. İşaretin Mal veya Hizmetin Kullanım Amacının Belirtilmesi İçin Kullanılması 
1783
4. Kullanımın Dürüstçe ve Ticari Hayatın Olağan Akışı İçinde Gerçekleşmesi 
1791
VI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
1794
VII. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
1945
Madde 8 – MARKANIN BAŞVURU ESERLERİNDE YER ALMASI 
1999
I. GENEL OLARAK 
2000
II. MARKANIN BAŞVURU ESERLERİNDE YER ALMASI 
2002
1. Tescilli Markanın Basılı veya Elektronik Ortamda Sunulan Sözlük, Ansiklopedi veya Diğer Başvuru Eserlerinde Yer Alması 
2002
2. Jenerik Ad İzlenimi Verilecek Şekilde Yayımlanma 
2003
3. Yayımcının Yükümlülükleri 
2004
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2007
Madde 9 – MARKANIN KULLANILMASI 
2012
I. GENEL OLARAK 
2015
II. MARKANIN KULLANILMASI KAVRAMI 
2017
1. Kullanmanın Niteliği: Ciddi Kullanım 
2017
a. Genel Olarak Ciddi Kullanım Kavramı 
2017
b. Markanın Temel İşlevine Uygun Kullanımı 
2021
c. Markanın Sicilde Kayıtlı Mal veya Hizmetler İçin Kullanılması 
2025
2. Kullanma Sayılan Haller 
2026
a. Markanın Ayırt Edici Karakteri Değiştirilmeden Farklı Unsurlarla Kullanılması 
2027
b. Markanın Sadece İhracat Amacıyla Mal veya Ambalajlarda Kullanılması 
2029
c. Markanın, Marka Sahibinin İzni İle Kullanılması 
2032
3. Tescil Edilme Amaçları Yönünden Farklılaşan Markalar Bakımından Kullanma Zorunluluğu: Koruyucu Markalar, İhtiyat Markaları, Merchandising Markaları 
2035
a. Koruyucu Markalar 
2035
b. İhtiyat Markaları 
2037
c. Merchandising Markaları 
2038
III. MARKAYI KULLANMA ZORUNLULUĞUNDA SÜRE 
2041
IV. HAKLI SEBEP KAVRAMI 
2043
V. TESCİLLİ MARKAYI KULLANMA ZORUNLULUĞUNA UYULMAMASININ SONUCU 
2046
1. Markanın İptali 
2046
a. AYM’nin 2016 Tarihli İptal Kararından Önce Açılan Davaların Durumu 
2048
b. 5 Yıllık Sürenin Başlangıcı 
2050
2. Kullanmama Def’i 
2052
a. Genel Olarak 
2052
b. Hükümsüzlük Davalarında Kullanmama Def’i 
2053
c. Tecavüz Davalarında Kullanmama Def’i 
2054
VI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2059
VII. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
2099
Cilt:III
Madde 10 – TİCARİ VEKİL VEYA TEMSİLCİ ADINA TESCİLLİ MARKAYA İLİŞKİN TALEPLER 
2155
I. TİCARİ VEKİL VEYA TEMSİLCİNİN VEKİLİ BULUNDUĞU KİŞİNİN MARKASINI TESCİL ETTİRMESİ 
2156
1. Marka Hakkı Sahininin Markanın Kullanımını Engellemesi, Markanın Kendi Adına Devrini ya da Markanın Hükümsüzlüğünü Talep Etmesi 
2156
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2164
Madde 11 – BAŞVURU ŞARTLARI, SINIFLANDIRMA VE BÖLÜNME 
2179
I. MARKA TESCİL BAŞVURUSU 
2183
1. Başvuru Şartları 
2183
A. Mülga KHK ve SMK Düzenlemeleri Arasındaki Farklılıklar 
2183
B. Başvuru Şartları 
2185
a. Başvuru Sahibinin Kimliğine İlişkin Bilgileri İçeren Başvuru Formu 
2186
b. Marka Örneği 
2187
c. Başvuruya Konu Mal veya Hizmetlerin Listesi 
2190
d. Başvuru Ücretinin Ödendiğini Gösterir Bilgi 
2191
e. Başvuru, Ortak Marka veya Garanti Markası İçin Yapılmışsa 32. Madde Kapsamında Düzenlenmiş Teknik Şartname 
2191
f. Rüçhan Hakkı Talebi Varsa Rüçhan Hakkı Talep Ücretinin Ödendiğini Gösterir Bilgi 
2192
2. Bölünme 
2193
II. MARKA HUKUKUNDA SINIFLANDIRMA 
2196
1. Mal ve Hizmetlerin Sınıflandırılması 
2196
A. Nice Anlaşmasına Göre Sınıflandırma 
2196
B. Türk Hukukunda Sınıflandırma 
2198
2. Markada Belirlilik İlkesi ve Korumanın Kapsamı 
2201
A. Markada Belirlilik İlkesi 
2201
B. Mal veya Hizmetlerin Somut Olarak Belirlemesi 
2203
C. Marka Korumasının Kapsamı 
2205
3. Sınıflandırmanın İdari Olması ve Markalar Arasında Karıştırılma İhtimalinin Değerlendirilmesinde Esas Alınmaması 
2207
4. 35.05 Sınıfta Yer Alan Perakendecilik Sınıfındaki Hizmetlerin Anlam ve Önemi 
2213
A. Mağazacılık Hizmetinin Anlamı 
2214
B. Perakendecilik Hizmetinin Söz Konusu Olması İçin Gerekli Şartlar: Müşterilerin Malları Görmesi ve Satın Alması İçin Malların Bir Araya Getirilmesi 
2215
C. Perakendecilik Hizmetlerinin Sunulduğu Mağaza İsimleri, Aynı Zamanda Perakendecilik Hizmet Markasıdır 
2216
D. Ürün Markası ve Perakendecilik Hizmeti Markası İki Farklı Alana Ait Markalardır 
2217
a. Ürün ve Perakendecilik İki Farklı Sınıfta Yer Almaktadır 
2217
b. Ürün Satışı Perakendecilik Hizmetinden Farklıdır 
2218
c. Ürün Markası Tescili Aynı Marka İle Mağaza Açma Hakkını İçermez 
2220
E. Perakendecilik Hizmetinin Söz Konusu Olması İçin Farklı Markalı Ürünlerin Sunulması Hakkındaki Tartışma 
2222
F. Perakendecilik Hizmeti ve Ürün Markası Arasındaki Benzerliğin Tayini ve Sonuçları 
2226
a. Perakendecilik Hizmeti ile Ürün Arasındaki Benzerlik ve Derecesi 
2226
b. Perakendecilik Hizmetlerinin Kullanılacağı Ürünlerin Belirtilmesi Zorunluluğu ve Eski Düzenlemeye Göre Genel Perakendecilik Tescillerinde Koruma Kapsamının Belirlenmesi 
2231
d. Ürün Sınıfındaki Tescil Mağazacılık Sınıfı (35.05 Sınıfı) Bakımından Kazanılmış Hak Vermez 
2241
G. Katalogların Ürün Kullanımı veya Perakendecilik Hizmeti Olarak Değerlendirilmesi 
2243
III. TANINMIŞ MARKA TESPİTİ BAŞVURUSU 
2248
1. Tanınmış Markalar Listesi 
2248
2. Tanınmış Markanın Tespiti Davası 
2256
3. Tanınmışlığın İspatı 
2258
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2261
Madde 12 – RÜÇHAN HAKKI VE ETKİSİ 
2299
I. RÜÇHAN HAKKI KAVRAMI 
2302
II. İLK TESCİL BAŞVURUSUNA BAĞLANAN RÜÇHAN HAKKI 
2302
1. Rüçhan Hakkından Faydalanacak Kişiler 
2303
2. Rüçhan Hakkının İlk Başvurudan Bağımsız Olması 
2305
3. Rüçhan Hakkından Faydalanmanın Şartları 
2309
a. İlk Tescil Başvurusu ile Rüçhan Hakkı Talep Edilen Başvurunun Aynı Markayı ve Aynı Mal/Hizmetleri Kapsaması 
2309
b. Süre 
2316
c. İlk Başvurunun Usulüne Uygun Olması 
2316
III. SERGİYE DAYALI RÜÇHAN 
2319
1. Ulusal ve Uluslararası Sergi 
2319
2. Rüçhan Hakkından Faydalanacak Kişiler 
2322
3. Rüçhan Hakkından Faydalanacak Markalar 
2323
4. Rüçhan Hakkından Faydalanma Süresi 
2323
IV. RÜÇHAN HAKKININ ETKİSİ 
2324
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2328
Madde 13 – RÜÇHAN HAKKININ TALEP EDİLMESİ VE HÜKMÜ 
2334
I. RÜÇHAN HAKKI TALEBİ VE HÜKMÜ 
2335
II. BAŞVURU RÜÇHANI TALEBİ İÇİN GEREKLİ BELGELER 
2336
1. Paris Sözleşmesinin 4/D Maddesine Göre Rüçhan Hakkının Belgelendirilmesi 
2336
a. Zorunlu Şartlar 
2337
b. İhtiyari Şartlar 
2337
2. Tescil Başvurusu Rüçhanı İçin Gerekli Belgeler 
2338
III. SERGİ RÜÇHANI İÇİN GEREKLİ BELGELER 
2339
Madde 14 – MADRİD PROTOKOLÜ KAPSAMINDA YAPILAN ULUSLARARASI MARKA BAŞVURULARI 
2342
I. MADRİD SÖZLEŞMESİ İLE İLGİLİ PROTOKOLÜN SİSTEMİ 
2343
II. SMK M. 14 UYARINCA MADRİD PROTOKOLÜ KAPSAMINDA YAPILAN BAŞVURULARIN TÜRKİYE’DE İŞLEM GÖRMESİ 
2349
1. Uluslararası Başvurunun Tescil Tarihi 
2350
2. Uluslararası Başvurunun Türkiye’de Tescili ve Etkisi 
2352
III. MADRİD PROTOKOLÜNE GÖRE MARKANIN HÜKÜMSÜZLÜĞÜ 
2353
1. Menşe Ülkede Verilen Hükümsüzlük Kararının Etkileri 
2354
2. Bir Akit Taraf Ülkesinde Verilen Hükümsüzlük Kararının Etkileri 
2355
Madde 15 – ŞEKLİ İNCELEME, ŞEKLİ EKSİKLİKLERİN GİDERİLMESİ VE BAŞVURU TARİHİ 
2356
I. SMK M.3’E GÖRE ŞEKLİ İNCELEME 
2357
II. SMK M.11’E GÖRE ŞEKLİ İNCELEME 
2359
Madde 16 – BAŞVURUNUN MUTLAK RET NEDENLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ VE YAYIMLANMASI 
2363
I. BAŞVURUNUN MUTLAK RET SEBEPLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ 
2364
II. BAŞVURUNUN KABUL VEYA REDDİ 
2369
III. BAŞVURUNUN YAYIMLANMASI 
2369
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2371
Madde 17 – ÜÇÜNCÜ KİŞİLERİN GÖRÜŞLERİ 
2378
I. ÜÇÜNCÜ KİŞİ GÖRÜŞLERİ 
2379
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2382
Madde 18 – YAYIMA İTİRAZ 
2385
I. GENEL OLARAK 
2386
II. İTİRAZDA BULUNABİLECEK KİŞİLER 
2386
III. İTİRAZIN DAYANAKLARI 
2388
IV. İTİRAZIN YAPILMA SÜRESİ VE ŞEKLİ 
2392
Madde 19 – YAYIMA İTİRAZIN İNCELENMESİ 
2393
I. İTİRAZIN VE İTİRAZA KARŞI GÖRÜŞLERİN İNCELENMESİ 
2395
II. KULLANIM İSPATI 
2397
III. TÜRK PATENT VE MARKA KURUMUNUN TARAFLARI UZLAŞMAYA DAVET ETMESİ 
2409
Madde 20 – KARARA İTİRAZ 
2411
I. GENEL OLARAK 
2412
II. KARARA İTİRAZ EDEBİLECEK KİŞİLER 
2413
III. KARARA İTİRAZIN SÜRESİ VE ŞEKLİ 
2414
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2416
Madde 21 – KARARA İTİRAZLARIN İNCELENMESİ 
2425
I. İTİRAZIN VE İTİRAZA KARŞI GÖRÜŞLERİN İNCELENMESİ 
2426
II. İTİRAZ HAKKINDA KARAR VERİLMESİ 
2428
III. KARARA KARŞI İPTAL DAVASI AÇILMASI 
2435
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2439
Madde 22 – TESCİL 
2448
I. GENEL OLARAK 
2449
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2452
Madde 23 – KORUMA SÜRESİ VE YENİLEME 
2454
I. MARKA KORUMA SÜRESİ 
2455
II. MARKANIN YENİLENMESİ 
2455
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2464
Madde 24 – LİSANS 
2473
I. MARKA LİSANS SÖZLEŞMELERİ 
2475
1. Genel Olarak Lisans Sözleşmesi 
2475
2. Lisans Sözleşmesinin Hukuki Niteliği 
2477
3. Lisansa Konu Olabilecek Markalar 
2480
4. Marka Lisans Sözleşmesinin Türleri 
2481
5. Marka Lisans Sözleşmesinin Şekli ve Tarafları 
2482
6. Marka Hakkına Tecavüz Halinde Lisans Alanın Dava Açma Hakkı 
2484
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2485
Madde 25 – HÜKÜMSÜZLÜK HÂLLERİ VE HÜKÜMSÜZLÜK TALEBİ 
2493
I. HÜKÜMSÜZLÜK DAVASININ ÖZELLİKLERİ 
2499
1. Genel Olarak Hükümsüzlük Davası 
2499
2. Hükümsüzlük Davasının Hukuki Niteliği 
2499
3. Hükümsüzlük Davasını Açabilecek Kişiler 
2507
a. Menfaati Olanlar 
2507
i. Mutlak Ret Sebeplerinin ve Markanın İptal Sebeplerinin Varlığı Halinde Kamu Menfaatinin Varlığı Kabul Edilmektedir 
2510
ii. Nispi Ret Sebeplerinin Varlığı Halinde Menfaati Olanlar 
2514
iii. Kötüniyetli Tescil Halinde Menfaati Olanlar 
2516
b. Cumhuriyet Savcıları 
2518
c. İlgili Kamu Kurum ve Kuruluşları 
2519
i. Genel Olarak İlgili Kamu Kurumu ve Kuruluşları 
2519
ii. TÜRKPATENT’in Dava Açma Hakkı 
2520
4. Hükümsüzlük Davasında Davalı 
2524
5. Hükümsüzlük Davasının Markanın Tescilli Bulunduğu Mal ve Hizmetler Bakımından Etkisi 
2525
6. Hükümsüzlük Davasının Açılmasının Süreye Bağlanmamış Olması 
2527
7. Kullanım Sonucu Ayırt Edici Nitelik Kazandıkları İçin Hükümsüzlüğü Talep Edilemeyecek Markalar 
2533
8. Mutlak Ret Sebeplerinin Mahkemeler Tarafından Re’sen Göz Önünde Bulundurulması 
2535
II. SESSİZ KALMA YOLUYLA HAK KAYBI VE ÇELİŞKİLİ DAVRANIŞ YASAĞI DOLAYISIYLA DAVA HAKKININ KÖTÜYE KULLANILMASI 
2538
1. Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybı Kavramı ve Hukuki Düzenlemeler 
2538
a. Türkiye ve AB’deki Kanuni Düzenlemeler 
2538
b. 556 sayılı KHK Döneminde Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybına İlişkin Uygulamalar 
2540
2. Dayandığı Temel İlkeler – Dürüstlük Kuralı, Güven Prensibi ve Hakkın Kötüye Kullanılması Yasağı 
2541
3. Hukuki Nitelik 
2544
4. İyi Niyetli Sonraki Marka Tescilleri Bakımından Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybının Şartları 
2547
a. Hükümsüzlük Davası Önceki Marka Sahibi Tarafından, Sonraki Tescilli Marka Sahibine Karşı Açılmış Olmalıdır. 
2548
i. Hükümsüzlük Davasını Açan Kişi, Önceki Markasına Dayanarak Dava Açmış Olmalıdır. 
2548
(1) Önceki Marka Hakkına Dayanma Şartı – Kamu Yararı ile Açılan Davalarda Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybı İtirazı İleri Sürülemez. 
2548
(2) Önceki Markanın Tescilli Olması Zorunlu Değildir. Kişi Tescilsiz Markasına Dayanarak da Hükümsüzlük Davası Açabilir. 
2550
ii. Hükümsüzlük Davası, Sonraki Tescilli Marka Sahibine Karşı Açılmalıdır. 
2550
b. Sonraki Marka İyi Niyetli Bir Şekilde Tescil Edilmiş Olmalıdır. 
2551
c. Marka En Az Aralıksız Olarak Beş Yıl Kullanılmış Olmalıdır. 
2553
d. Önceki Marka Sahibi, Markanın Tescilinden Sonraki Kullanımından Haberdar Olmalı ve En Az Beş Yıl Boyunca Kullanıma Karşı Sessiz Kalmış Olmalıdır 
2553
i. Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybı Açısından Başlangıç Tarihi Sonraki Markanın Tescilinden Sonra Gerçekleşen Kullanımın Öğrenilmesi Tarihidir. 
2553
ii. Önceki Marka Sahibinin, Kullanımı Bilmesine Rağmen, En Az Beş Yıl Boyunca Sessiz Kalınarak Bir Önlem Almamış Olması Gerekir. 
2554
(1) Markanın Kullanıldığının Bilinmesi ve İspat Sorunu 
2555
(2) Kullanıma Karşı En Az Beş Yıl Katlanmış Olmalıdır. 
2560
5. Kötüniyetli Sonraki Marka Tescilleri Bakımından Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybı 
2566
6. Çelişkili Davranış Yasağına Aykırı Davranıştan Dolayı Dava Hakkının Kötüye Kullanılması 
2569
III. HÜKÜMSÜZLÜK TALEBİNE KARŞI İLERİ SÜRÜLEBİLECEK KULLANMAMA DEF’İ 
2572
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2575
V. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
2616
Madde 26 – İPTAL HALLERİ VE İPTAL TALEBİ 
2628
I. MARKANIN İPTALİ HAKKINDA ORTAK DÜZENLEMELER 
2631
1. Markanın İptali 
2631
2. Markanın İptaline Karar Verecek Organ 
2633
3. Markanın İptali Talebinin Tarafları 
2633
4. Markanın İptali Talebinde Süre 
2637
5. Markanın Kısmen İptali 
2638
6. İdari İptal Prosedürü 
2638
II. MARKANIN İPTAL SEBEPLERİ 
2639
1. Markanın Ciddi Kullanılmaması veya Kullanıma Ara Verilmesi Dolayısıyla İptal Edilmesi 
2639
2. Marka Sahibinin Davranışları Nedeniyle Markanın İlgili Mal ve Hizmetler İçin Yaygın Ad Haline Gelmesi 
2642
a. Markanın Tescilden Sonra Ayırt Edici Niteliğini Kaybetmesi 
2643
(1) Sonradan İptali Talep Edilen Markanın, Tescil Sırasında Ayırt Edici Marka Olması Gerekir 
2643
(2) Yaygın Ad Haline Gelme 
2645
(3) Yaygın Ad Haline Gelmede İlgili Kesimin Algısı 
2646
b. Marka Sahibinin Davranışları Sebebiyle Markanın Yaygın Ad Haline Gelmesi 
2647
(1) Markanın Yaygın Ad Haline Gelmemesi İçin Marka Sahibinin Gerekli Davranışlarda Bulunmaması (Olumsuz Davranış – Marka Sahibinin Pasif Olması) 
2647
(2) Marka Sahibinin, Markasının Yaygın Ad Haline Gelmesinde Aktif Konumda Olması (Olumlu Davranış) 
2648
3. Kullanım Sonucu Markanın Yanıltıcı Hale Gelmesi 
2653
4. Garanti veya Ortak Markanın Teknik Şartnameye Aykırı Kullanımı 
2654
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2655
Madde 27 – HÜKÜMSÜZLÜĞÜN VE İPTALİN ETKİSİ 
2657
I. HÜKÜMSÜZLÜK KARARININ ZAMAN BAKIMINDAN ETKİSİNİN BAŞLANGICI 
2659
II. İPTAL KARARININ ZAMAN BAKIMINDAN ETKİSİNİN BAŞLANGICI 
2661
III. HÜKÜMSÜZLÜK VE İPTAL KARARININ AKDEDİLEN SÖZLEŞMELER VE VERİLEN–UYGULANAN KARARLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ 
2664
1. Hükümsüzlük ve İptal Kararının Etkilemeyeceği Haller 
2664
a. Hükümsüzlük veya İptal Kararından Önce Kesinleşmiş ve Uygulanmış Mahkeme Kararları 
2664
b. Hükümsüzlük veya İptal Kararından Önce Kurulmuş ve Uygulanmış Sözleşmeler 
2665
c. Kötü Niyetli Tescil Halinde Zararın Giderilmesine İlişkin Tazminat Talepleri 
2667
2. Hükümsüzlük ve İptal Kararının Üçüncü Kişiler Bakımından Etkisi 
2668
3. Hükümsüzlük ve İptal Kararının TÜRKPATENT’e Gönderilmesi ve Bültende Yayımı 
2670
4. Madrid Protokolüne Göre Uluslararası Tescilli Markaların Hükümsüzlüğü 
2673
a. Menşe Ülkede Verilen Hükümsüzlük Kararının Etkileri 
2673
b. Bir Akit Taraf Ülkesinde Verilen Hükümsüzlük Kararının Etkileri 
2675
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2675
V. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI 
2683
Madde 28 – SONA ERME VE SONUÇLARI 
2687
I. SONA ERME HALLERİ 
2688
1. Markanın Koruma Süresinin Dolması ve Süresi İçinde Yenilenmemesi 
2688
2. Marka Hakkından Vazgeçme 
2690
a. Genel Olarak 
2690
b. Marka Hakkından Vazgeçme Talebinde Bulunabilecek Kişiler 
2690
II. SONA ERMENİN SONUÇLARI 
2692
1. Marka Hakkının Sona Ermesi, Sona Erme Sebebinin Gerçekleştiği Andan İtibaren Hüküm İfade Eder 
2692
2. Markanın Hükümsüzlüğü veya İptali Davası Sırasında Vazgeçme Talebinin Etkisi 
2694
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2695
Madde 29 – MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN FİİLLER 
2697
I. GENEL OLARAK 
2699
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN HALLER 
2700
1. Marka Sahibinin İzni Olmaksızın, Markayı SMK m.7’de Belirtilen Biçimlerde Kullanmak 
2701
2. Marka Sahibinin İzni Olmaksızın, Markayı veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzerini Kullanmak Suretiyle Markayı Taklit Etmek 
2703
3. Taklit Markayı Taşıyan Ürünleri Ticarette Satmak, Dağıtmak, Ticaret Alanına Çıkarmak, İthal–İhraç Etmek, Ticari Amaçla Elinde Bulundurmak, Sözleşme Konusu Yapmak 
2705
4. Marka Sahibi Tarafından Lisans Yoluyla Verilmiş Hakları İzinsiz Genişletmek veya Bu Hakları Üçüncü Kişilere Devretmek 
2710
III. TECAVÜZ İDDİALARINA KARŞI KULLANMAMA DEF’İ 
2713
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2718
Madde 30 – MARKA HAKKINA TECAVÜZE İLİŞKİN CEZAİ HÜKÜMLER 
2726
I. GENEL OLARAK 
2728
II. MARKA SUÇLARI İLE KORUNAN HUKUKİ YARAR 
2731
III. MARKA SUÇLARINDA FAİL 
2732
IV. MARKA SUÇLARINDA MAĞDUR 
2733
V. MARKA SUÇLARINDA SUÇUN ÖNŞARTI 
2733
VI. MARKA SUÇLARININ MADDİ UNSURU 
2736
1. Başkasına Ait Marka Hakkına İktibas veya İltibas Suretiyle Tecavüz Suçu [m.30/1] 
2737
a. İktibas Suretiyle Marka Hakkına Tecavüz 
2737
b. İltibas Suretiyle Marka Hakkına Tecavüz 
2739
c. Marka Hakkına İktibas ve İltibas Suretiyle Tecavüze Bağlı Seçimlik Hareketler 
2744
2. Tescilli Marka Simgesini Ortadan Kaldırma Suçu [m. 30/2] 
2747
3. Marka Hakkı Üzerinde Yetkisiz Tasarrufta Bulunma Suçu [m. 30/3] 
2749
VII. MARKA SUÇLARINDA HUKUKA AYKIRILIK UNSURU 
2755
VIII. MARKA SUÇLARINDA MANEVİ UNSUR 
2757
IX. MARKA SUÇLARINDA SUÇUN ÖZEL GÖRÜNÜM BİÇİMLERİ 
2758
1. Teşebbüs 
2758
2. İştirak 
2759
3. İçtima 
2759
X. ETKİN PİŞMANLIK 
2760
XI. DAVA ZAMANAŞIMI, YARGILAMA, UZLAŞMA VE YAPTIRIM 
2761
1. Dava Zamanaşımı 
2761
2. Yargılama 
2762
3. Uzlaşma 
2765
4. Yaptırım 
2765
XII. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2767
Madde 31 – GARANTİ MARKASI VE ORTAK MARKA 
2822
I. GENEL OLARAK 
2824
II. GARANTİ MARKASI 
2825
1. Garanti Markasının Tanımı ve İşlevi 
2825
a. Garanti Markasının Tanımı 
2825
b. Garanti Markasının İşlevi 
2826
2. Garanti Markasının Özellikleri 
2830
a. İşaretin Marka Niteliği Yönünden 
2830
b. Marka Sahibi ve Markayı Kullananlar Yönünden 
2838
c. Markanın Kullanımı Yönünden 
2838
III. ORTAK MARKA 
2841
1. Ortak Markanın Tanımı ve İşlevi 
2841
2. Ortak Markanın Kullanılması ve Marka Sahibi 
2844
IV. SERTİFİKASYON MARKALARI (İŞARETLERİ) 
2847
1. Malın veya Hizmetin Kalitesi ile ilgili Sertifikasyon Markaları 
2848
2. Dini Kurallara Uygunluk Sağlayan Sertifikasyon Markaları 
2850
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2851
VI. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
2860
Madde 32 – GARANTİ MARKASI VEYA ORTAK MARKA TEKNİK ŞARTNAMESİ 
2872
I. GARANTİ MARKASI TEKNİK ŞARTNAMESİ 
2874
II. ORTAK MARKA TEKNİK ŞARTNAMESİ 
2874
III. TEKNİK ŞARTNAMENİN DEĞİŞTİRİLMESİ 
2876
IV. TEKNİK ŞARTNAMENİN KANUNA AYKIRI OLMASI 
2877
V. TEKNİK ŞARTNAMEYE AYKIRI KULLANMA 
2878
Madde 146 – SÜRELER VE BİLDİRİMLER 
2881
Madde 147 – ORTAK TEMSİLCİ 
2882
Madde 148 – HUKUKİ İŞLEMLER 
2884
I. MARKA HAKKI ÜZERİNDE HUKUKİ İŞLEMLER 
2888
II. MARKANIN DEVRİ 
2897
1. Markanın Tescil Olunan Sınıfların Tümünde veya Kısmen Devri 
2900
2. Markanın Devrinin Coğrafi Sınırı 
2903
3. Garanti Markasının Devri 
2904
4. Ortak Markanın Devri 
2905
5. Paylı Mülkiyete Tabi Markanın Paylarının Devrinde Önalım Hakkı 
2905
6. Devrin Sonuçları 
2908
III. MARKANIN MİRAS YOLUYLA İNTİKALİ 
2912
IV. MARKANIN LİSANSA KONU OLMASI 
2914
V. MARKANIN TEMİNAT GÖSTERİLMESİ VE ÖZELLİKLE REHİN VERİLMESİ 
2915
1. Marka Rehninin Hukuki Niteliği 
2916
2. Marka Rehninin Kurulması ve Hükümleri 
2918
3. Ticarî İşletmenin Rehni Çerçevesinde Markanın Rehni 
2922
5. Rehnin Paraya Çevrilmesi 
2924
VI. MARKANIN HACZİ 
2926
1. Marka Hakkının Hukuki Niteliği 
2927
2. Markanın Cebri İcraya Konu Olması 
2928
3. Haciz İşlemleri 
2932
5. Hacizli Markanın Satışı 
2938
VII. İFLASIN MARKA ÜZERİNDEKİ HAKLARA ETKİSİ 
2940
VIII. MARKANIN DİĞER HUKUKİ İŞLEMLERE KONU OLMASI 
2945
1. Markanın Anonim Şirkete Ayni Sermaye Olarak Konulması 
2945
2. Ticari İşletmenin Devri Bağlamında Markanın Devri 
2948
3. Birleşme ve Bölünme Bağlamında Markanın Devri 
2952
4. Marka Başvurusunun Hukuki İşlemlere Konu Olması 
2954
IX. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
2954
Madde 149 – SINAİ MÜLKİYET HAKKI TECAVÜZE UĞRAYAN HAK SAHİBİNİN İLERİ SÜREBİLECEĞİ TALEPLER 
2992
I. GENEL OLARAK 
2994
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZÜN TESPİTİ 
2994
III. MARKA HAKKINA MUHTEMEL TECAVÜZÜN ÖNLENMESİ 
2996
IV. MARKA HAKKINA TECAVÜZ FİİLLERİNİN DURDURULMASI 
2997
V. TECAVÜZÜN KALDIRILMASI İLE MADDİ VE MANEVİ ZARARIN TAZMİNİ 
2998
1. Tecavüzün Kaldırılması 
2998
2. Maddi Zararın Tazmini 
3000
a. Genel Olarak 
3000
b. Maddi Tazminat Yükümlülüğünde Kusurun Rolü 
3001
c. Tazminatın Hesaplanması 
3003
3. Manevi Tazminat 
3007
VI. EL KOYMA 
3009
VII. EL KONULAN MALLAR ÜZERİNDE MARKA SAHİBİNE MÜLKİYET HAKKI TANINMASI 
3011
VIII. TECAVÜZÜN DEVAMININ ENGELLENMESİNE YÖNELİK TEDBİRLER, EL KONULAN ÜRÜNLER İLE CİHAZ VE MAKİNE GİBİ ARAÇLARIN ŞEKİLLERİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ, ÜZERLERİNDEKİ MARKALARIN SİLİNMESİ VE İMHASI 
3012
IX. KARARIN İLGİLİLERE TEBLİĞİ VE KAMUYA YAYIN YOLUYLA DUYURULMASI 
3015
X. DAVALARI AÇMAYA YETKİLİ KİŞİLER 
3016
XI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
3017
Madde 150 – TAZMİNAT 
3053
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN FİİLLERİ İŞLEYENLERİN SORUMLULUĞU 
3054
II. İTİBAR TAZMİNATI 
3058
III. DELİLLERİN TESPİTİ VEYA MAHKEMEDEN TAZMİNAT YÜKÜMLÜSÜNDEN İLGİLİ BELGELERİN İSTENİLMESİ TALEBİ 
3064
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
3065
V. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI 
3074
Madde 151 – YOKSUN KALINAN KAZANÇ 
3088
I. YOKSUN KALINAN KAZANÇ 
3090
II. YOKSUN KALINAN KAZANCIN HESAPLANMASI YÖNTEMLERİ 
3093
1. Marka Sahibinin Muhtemel Geliri 
3101
2. Marka Hakkını İhlal Edenin Elde Ettiği Net Kazanç 
3102
3. Varsayımsal Lisans Bedeli 
3103
III. TAZMİNATA HAKKANİYETE UYGUN ARTIRIM (EK) YAPILMASI 
3107
IV. PATENT HAKKINA TECAVÜZ HALİNDE TAZMİNATIN LİSANS BEDELİNE GÖRE HESAPLANMASI 
3110
V. COĞRAFİ İŞARET VEYA GELENEKSEL ÜRÜNE TECAVÜZ HALİNDE BU MADDENİN UYGULANMAMASI 
3110
VI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
3110
Madde 152 – HAKKIN TÜKETİLMESİ 
3140
I. TÜKENME İLKESİ VE UYGULAMA ALANI 
3143
1. Kavram 
3143
2. Tarihsel Kökeni 
3146
3. Uygulama Alanına Yönelik Sınırlamalar 
3147
II. TÜKENMENİN COĞRAFİ SINIRI BAKIMINDAN SİSTEMLER 
3148
1. Ülkesel Tükenme 
3151
2. Bölgesel Tükenme 
3153
3. Uluslararası Tükenme 
3161
III. 556 SAYILI KHK DÖNEMİNDE ÖNGÖRÜLEN DÜZENLEME 
3162
IV. SINAİ MÜLKİYET KANUNU’NDA ÖNGÖRÜLEN DÜZENLEME 
3167
V. MARKA HAKKININ TÜKENMİŞ KABUL EDİLMESİ İÇİN ARANAN ŞARTLAR 
3171
1. Markanın SMK Kapsamında Korunan (Tescilli) Markalardan Olması 
3171
2. Markayı Taşıyan Malların Piyasaya Sunulmuş Olması 
3173
3. Piyasaya Sunumun Marka Sahibinin Rızası Dâhilinde Yapılmış Olması 
3175
A. Piyasaya Sunumun Marka Sahibi Tarafından Yapılması 
3176
B. Piyasaya Sunumun Marka Sahibinin İzniyle Üçüncü Kişi Tarafından Yapılması 
3180
a. Piyasaya Sunumun Marka Sahibi ile Arasındaki Hukuki–İktisadi Bağımlılık İlişkisi Çerçevesinde Üçüncü Kişi Tarafından Yapılması 
3180
b. Piyasaya Sunumun Marka Sahibinin İzni ile Akdi Bir İlişki Çerçevesinde Üçüncü Kişi Tarafından Yapılması 
3183
VI. TÜKENMENİN UYGULANMAYACAĞI HALLER 
3188
1. Markalı Mallar Üzerinde Değişiklik veya Kötüleştirme Yapılmış Olması ya da Başka Bir Haklı Nedenin Bulunması 
3191
2. Değiştirme veya Kötüleştirmenin Ticari Kullanım Amaçlı Olarak Yapılması 
3200
VII. GÜMRÜK BİRLİĞİ REJİMİ ÇERÇEVESİNDE TÜKENME İLKESİ 
3201
VIII. TRIPS HÜKÜMLERİ ÇERÇEVESİNDE TÜKENME İLKESİ 
3202
IX. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
3204
Madde 153 – DAVA AÇILAMAYACAK KİŞİLER 
3240
I. DAVA AÇILAMAYACAK KİŞİLER 
3241
1. Marka İhlaline Konu Ürünü Kişisel İhtiyaç Ölçüsünde Elinde Bulunduranlar 
3241
2. El Konulmayan İhlale Konu Ürünleri Ticari Amaçla Kullananlar 
3241
II. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI 
3245
Madde 154 – TECAVÜZÜN MEVCUT OLMADIĞINA İLİŞKİN DAVA VE ŞARTLARI 
3248
I. TECAVÜZÜN MEVCUT OLMADIĞINA İLİŞKİN DAVA VE ŞARTLARI 
3249
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
3252
Madde 155 – ÖNCEKİ TARİHLİ HAKLARIN ETKİSİ 
3260
I. ÖNCEKİ TARİHLİ HAKLARIN ETKİSİ 
3261
1. Önceki Rüçhan veya Başvuru Hak Sahibinin Tescilli Hak Sahibine Açtığı Tecavüz Davası 
3261
a. Rüçhan Hakkı Sahibi 
3261
b. Gerçek Hak Sahibi 
3262
2. Marka, Patent ve Tasarım Hakkı Sahibinin Tescilli Sınai Mülkiyet Hakkını Def’i Olarak Kullanamaması 
3263
a. Sonraki Hakkın Tescilli Olması 
3263
b. Tescilli Marka Sahibinin Başka Savunma Hakları 
3268
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
3270
III. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI 
3278
Madde 156 – GÖREVLİ VE YETKİLİ MAHKEME 
3289
I. ZORUNLU ARABULUCULUK 
3290
II. GÖREVLİ MAHKEME 
3293
III. YETKİLİ MAHKEME 
3300
IV. TANIMA VE TENFİZ 
3306
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
3308
VI. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI 
3329
Madde 157 – ZAMANAŞIMI 
3340
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZDE ZAMANAŞIMI 
3340
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
3342
Madde 158 – LİSANS ALANIN DAVA AÇMASI VE ŞARTLARI 
3347
I. İNHİSARİ LİSANS ALANIN DAVA AÇMA HAKKI 
3348
II. İNHİSARİ OLMAYAN LİSANS ALANIN DAVA AÇMA HAKKI 
3351
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
3353
IV. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI 
3360
Madde 159 – İHTİYATİ TEDBİR TALEBİ VE İHTİYATİ TEDBİRİN NİTELİĞİ 
3365
I. MARKA HAKKININ İHLALİNDE İHTİYATİ TEDBİR 
3367
II. İHTİYATİ TEDBİR İSTEYEBİLECEK KİŞİLER 
3370
1. Marka Hakkı Sahibi 
3370
2. Lisans Hakkı Sahibi 
3371
III. İHTİYATİ TEDBİR TALEBİNİN ŞARTLARI 
3372
1. Kullanımın Marka Hakkına Tecavüz Teşkil Edecek Şekilde Gerçekleşmesi 
3372
2. Tecavüzün Gerçekleşmesi için Ciddi ve Etkin Çalışmalar Yapıldığının İspat Edilmesi 
3373
3. İhtiyati Tedbirin Davanın Sonunda Verilecek Hükmün Etkinliğini Temin Etmesi 
3374
IV. İHTİYATİ TEDBİRİN KAPSADIĞI TEDBİRLER 
3374
1. Tecavüz Teşkil Eden Fiillerin Önlenmesi ve Durdurulması 
3375
2. Tecavüze Konu Ürünlere ve Bunların Üretiminde Münhasıran Kullanılan Vasıtalara El Konulması 
3376
3. Teminat Verilmesi – Ters Teminat 
3382
V. DELİL TESPİTİ 
3384
VI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
3386
VII. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI 
3398
VIII. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
3434
Madde 160 – İŞLEM YETKİSİ OLAN KİŞİLER VE TEBLİGAT 
3439
I. KURUM NEZDİNDE İŞLEM YAPMAYA YETKİLİ KİŞİLER 
3440
II. TEBLİGAT 
3443
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
3445
Madde 161 – ÜCRETLER, ÖDEME SÜRELERİ VE SONUÇLARI 
3447
I. GENEL OLARAK 
3447
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
3451
Madde 162 – KARARLARIN UYGULANMASI 
3454
I. KURUL KARARI VEYA HÜKÜMSÜZLÜK DAVALARINDA VERİLEN KARARLARIN KESİNLEŞMEDEN İCRA EDİLEMEYECEĞİ 
3454
Madde 163 – HIZLI İMHA PROSEDÜRÜ 
3456
Madde 164 – GELENEKSEL ÜRÜN ADLARINA UYGULANACAK HÜKÜMLER 
3459
Madde 165 – YÖNETMELİK 
3460