Başkanlık sistemine geçişle birlikte idareye yeni bir dayanak olan Cumhurbaşkanlığı kararnameleri anayasada yürütme organının ilk elden kural koyma aracı olarak yer almış ve idarenin her durumda yasaya dayanma zorunluluğu ortadan kalkmıştır. Böylece, idarenin yasaya dayanma zorunluluğu olan hallerde yasarım taşıması gereken nitelikler sorununun yanma güncel bir sorun olarak idarenin hangi hallerde yasaya dayanmak zorunda olduğu, hangi hallerde Cumhurbaşkanlığı kararnamesiyle kurulup etkinlikte bulunabileceği sorunu eklenmiştir. Türkiye'de hükümet sistemi değişikliği yapılırken yasallık ilkesinin temel anayasal dayanaklarının yürürlükte kalması nedeniyle idarenin oluşumunda yasa ile Cumhurbaşkanlığı kararnamesi arasındaki paylaşım kurallarının belirlenmesi ayrıntılı bir incelemeyi gerektirmektedir.
(Girişten)