Okuma ve yazma alanında kazandırılacak beceri ve alışkanlıklar, bireyin yaşamı boyunca başarısını büyük ölçüde etkileyecektir. İlk okuma yazma öğretiminin başarılı olmasındaki en önemli etken olan öğretmenin mesleki bilgisinin yeterli olması, yeni gelişmeleri takip etmesi ve işini severek yerine getirmesi büyük önem taşımaktadır. Okuma yazma öğrenen bireylerin başarısı, öğretmenin anlamlı okuma yazma öğretimine bağlıdır. Bu eser 2005–2006 öğretim yılından itibaren kullanılmakta olan “Ses Temelli Cümle Öğretimi” yöntemini tanıtmak, sınıf öğretmenlerine, Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan sınıf öğretmeni adaylarına ve konuyla ilgilenenlere, uygulama örnekleri ile yararlanabilecekleri bir kaynak olarak hazırlanmıştır. Kitaptaki etkinlik örnekleri ve okuma anlama çalışmaları alana katkı sağlayacaktır.