Ürün hattı ve yönetimi, işletmelerin günümüz ekonomik şartlarında en fazla önem vermek zorunda oldukları marka stratejilerinden biridir. Ürün hattının yönetimi işletmelerin rekabet avantajı sağlamak üzere en tercih ettiği, hatta bazı durumlarda seçmek zorunda olduğu stratejilerden biridir.
Bu stratejinin işletmeler için en fazla tercih edilen strateji olması elbette önem taşımaktadır. Söz konusu tercihe sahip mikro veya dev işletme, bu stratejiyi önemli gördüğü sürece, konu neredeyse tüm pazarlama literatürünü kapsamayı, değerlendirmeye almayı gerektirecektir. Bununla birlikte, işletmeleri, ürün hattını genişlettiklerinde, işletmelerin yapısındaki farklılığa bağlı olarak, karmaşık bir yapıya götürdüğü de söylenebilir.
Bu çalışma, bu karmaşıklığın önüne geçilebilmesine yönelik olarak, temel bilgileri ve hangi durumda stratejilerin ve taktiklerin nasıl farklılaşacağına yönelik ipuçları vermeyi amaçlamaktadır.
(Tanıtım Bülteninden)