Uluslararası Metinlerde Tanınmış Marka ve Markanın Sulandırılması Şule Dilmaç  - Kitap
Uluslararası Metinlerde

Tanınmış Marka ve Markanın Sulandırılması

1. Baskı, 
Eylül 2014
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
150
Barkod:
9789750229855
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
325,00
İndirimli (%60):
130,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
Markaya yapılan yatırımlar, reklam çalışmaları, marka ile sunulan mal veya hizmetin yüksek kalitesi gibi etkenler sonucunda zaman içinde marka belli bir tanınmışlığa ulaşmış olabilir. Ulaşılan bu yüksek tanınırlık o marka ile tüketiciye tanıtılan mal veya hizmetin tercih edilmesinde markanın oynadığı rolü daha da önemli hale getirmektedir.
Tanınmış marka kavramının uluslararası metinler ve mahkeme kararları ışığında değerlendirildiği kitabımızda, sulanma kavramına da yer verilmiş, ayrıca tanınmış markanın kullanılmadığı sınıflarda bir savunma markası olarak tescil edilmesine de değinilmiştir. İncelenen uluslararası metinlerin arasında Sınai Hakların Korunmasına İlişkin imzalanan Paris Sözleşmesi, Ticaretle Bağlantılı Fikri Mülkiyet Hakları Anlaşması ve Amerikan Marka Sulanma Yasası yer alırken, ilgili yasal düzenlemelerin uygulamada nasıl yorumlandığının anlaşılabilmesi açısından gerek ülkemiz gerekse yabancı mahkeme kararlarına da yer verilmiştir."
Kitabın Konu Başlıkları
.
Marka Kavramı, Fonksiyonları ve Sınıflandırılması
.
Tanınmış Marka Kavramı, Türk Hukukundaki Düzenleme
.
Uluslararası Metinler Işığında Tanınmış Marka
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
Kısaltmalar 
11
Giriş 
13
Birinci BölümMARKA KAVRAMI, FONKSİYONLARI VE SINIFLANDIRILMASI
I. MARKA KAVRAMI 
15
II. MARKANIN FONKSİYONLARI 
18
1. Ayırt Etme Fonksiyonu 
18
2. Köken Belirtme Fonksiyonu 
19
3. Garanti Fonksiyonu 
20
4. Reklam Fonksiyonu 
20
III. MARKALARIN SINIFLANDIRILMASI 
21
1. Kullanım Amacına Göre Markalar 
22
1.1. Ticaret Markası 
22
1.2. Hizmet Markası 
23
2. Sahiplerine Göre Markalar 
24
2.1. Bireysel (Ferdi) Marka 
24
2.2. Ortak Marka 
24
2.3. Garanti Markası 
25
2.4. Temsilci (Vekil) Markası 
27
3. Mal ve Hizmet Sınıflarına Göre Markalar 
28
4. 556 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Yer Almayan Marka Türleri 
29
4.1. Topluluk Markası 
29
4.2. Uluslararası Marka 
29
İkinci BölümTANINMIŞ MARKA KAVRAMI,TÜRK HUKUKUNDAKİ DÜZENLEME
I. GENEL OLARAK 
31
II. TANINMIŞ MARKA KAVRAMI 
32
1. Kavramın İçeriği 
32
2. Tanınmış Markanın İstisnai Konumu 
35
3. Özel Hallerde Tanınmış Marka Hakkının Diğer Haklı Kullanımların Önüne Geçmesi 
37
III. YASAL DÜZENLEME 
38
1. 551 Sayılı (Mülga) Markalar Kanunu 
39
2. 556 Sa. Markaların Korunması Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararname 
40
2.1. Madde 7 
40
2.2. Madde 8 
41
2.3. Madde 9 
46
3. Markalar Kanunu Tasarısı Taslağı 
49
IV. MARKANIN FONKSİYONLARININ TANINMIŞLIK HALİNDEKİ BELİRGİNLİĞİ 
51
V. TANINMIŞ MARKA KRİTERLERİ 
53
1. Türk Patent Enstitüsü 
53
2. Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilatı (WIPO) 
56
3. Yargıtay Uygulaması 
57
VI. TANINMIŞ MARKANIN KULLANILMADIĞI MAL VE HİZMET SINIFLARINDAKİ TESCİLİ: SAVUNMA MARKALARI 
59
1. Genel Olarak 
59
2. Savunma Markası Olarak Tescil Edilen Markaların Hükümsüzlük Durumu 
61
Üçüncü BölümULUSLARARASI METİNLER IŞIĞINDA TANINMIŞ MARKA
I. SINAI MÜLKİYETİN KORUNMASINA DAİR PARİS SÖZLEŞMESİ (1883) 
67
1. Paris Sözleşmesi’nin Hazırlanması 
67
2. Paris Sözleşmesini Oluşturan Temel İlkeler 
68
3. Paris Sözleşmesi Anlamında Tanınmış Markalar 
70
3.1. Paris Sözleşmesi 1. Mükerrer 6. Maddesi 
70
3.2. Tanınmış Markanın Korunması İçin Aranan Şartlar 
73
3.2.1. Paris Sözleşmesi’nden Yararlanacağı Kabul Edilen Bir Gerçek ve Tüzel Kişinin Varlığı Gereklidir 
73
3.2.2. Herkes Tarafından Bilinen Bir Markanın Varlığı Gereklidir 
74
3.2.3. Herkes Tarafından Bilinen Marka Kullanıldığı Mallarla Aynı veya Benzer Mallar Açısından Korunabilecektir 
77
3.2.4. Herkes Tarafından Bilinen Marka, Aynısının veya Karışıklık Yaratabilecek Surette Benzerlerinin Tescil Edilmesine, Kullanılmasına Karşı Korunacaktır 
79
3.2.5. Hükümsüzlük Talep Edilebilmesi İçin 5 Yıllık Süre Koşulu 
82
3.3. Koruma Talep Edilecek Ülkede Markanın Kullanılma Durumunun Etkisi 
88
3.4. Hükmün Hizmet Markalarına Uygulanması 
92
3.5. Hükmün Farklı Mal veya Hizmetlere Uygulanması 
93
II. TİCARETLE BAĞLANTILI FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI ANLAŞMASI (TRIPS) 
98
1. Genel Olarak 
98
2. Anlaşmayı Oluşturan Temeller 
101
3. TRIPS Anlaşması Işığında Tanınmış Markalar 
102
3.1. Hukuki Düzenleme 
102
3.2. Toplumun İlgili Kesimi Kavramı 
104
3.3. Korumanın Farklı Mal veya Hizmetleri Kapsaması 
106
3.4. Koruma Talep Edilen Ülkede Markanın Kullanılma Durumunun Tanınmışlığa Etkisi 
108
4. Paris Sözleşmesi’ne Kıyasen TRIPS Anlaşması ile Getirilen Yenilikler 
110
III. AMERİKAN MARKA SULANDIRMA YASASI (THE FEDERAL TRADEMARK DILUTION ACT 1995) 
112
1. Sulanma Kavramı 
112
2. Sulandırma Kavramının Amerika Birleşik Devletleri’nde Yasalaşması (Federal Trademark Dilution Act, FTDA) 
114
3. Sulanmanın Meydana Geliş Biçimleri 
115
3.1. Markanın Ayırt Edici Karakterinin Zedelenmesi Şeklide Sulanma (Blurring) 
116
3.2. Markanın İtibarına Zarar Verilmesi Şeklinde Sulanma (Tarnishment) 
117
4. Sulandırma Yasası Anlamında Tanınmış Marka 
120
5. Markanın Davalı Tarafından Ticaret Hayatında Kullanılması 
121
6. Sulanma Kavrama İlişkin Emsal Mahkeme Kararları 
123
6.1. Adidas Solomon AG & Yassin 
123
6.2. Starbucks Corp. & Wolf’s Borough Coffee 
124
6.3. A.B.C. Carpet Co. & Mehdi Naeini 
125
6.4. Dido & Dido Bistro 
126
6.4. Audi AG & Bob D’Amato 
128
6.5. Avlon Industries & Arthur Robinson 
129
IV. AVRUPA TOPLULUĞU DÜZENLEMELERİNDE TANINMIŞ MARKA 
130
1. Yasal Düzenleme 
130
1.1. Markalara İlişkin Olarak Üye Devletlerin Hukuklarının Uyumlaştırılmasına Dair İlk Konsey Yönergesi (89/104 AET) 
130
1.2. Topluluk Markası Hakkında 40/94 Sayılı ve 207/2009 Sayılı Konsey Tüzükleri 
133
2. Avrupa Topluluğu Adalet Divanı Kararları Işığında Tanınmış Marka 
136
3. Topluluk Marka Ofisi Kararları Işığında Tanınmış Marka 
138
Sonuç 
141
Kaynakça 
143