Birinci BölümMARKA KAVRAMI, FONKSİYONLARI VE SINIFLANDIRILMASI
II. MARKANIN FONKSİYONLARI
18
1. Ayırt Etme Fonksiyonu
18
2. Köken Belirtme Fonksiyonu
19
III. MARKALARIN SINIFLANDIRILMASI
21
1. Kullanım Amacına Göre Markalar
22
2. Sahiplerine Göre Markalar
24
2.1. Bireysel (Ferdi) Marka
24
2.4. Temsilci (Vekil) Markası
27
3. Mal ve Hizmet Sınıflarına Göre Markalar
28
4. 556 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Yer Almayan Marka Türleri
29
4.2. Uluslararası Marka
29
İkinci BölümTANINMIŞ MARKA KAVRAMI,TÜRK HUKUKUNDAKİ DÜZENLEME
II. TANINMIŞ MARKA KAVRAMI
32
2. Tanınmış Markanın İstisnai Konumu
35
3. Özel Hallerde Tanınmış Marka Hakkının Diğer Haklı Kullanımların Önüne Geçmesi
37
1. 551 Sayılı (Mülga) Markalar Kanunu
39
2. 556 Sa. Markaların Korunması Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararname
40
3. Markalar Kanunu Tasarısı Taslağı
49
IV. MARKANIN FONKSİYONLARININ TANINMIŞLIK HALİNDEKİ BELİRGİNLİĞİ
51
V. TANINMIŞ MARKA KRİTERLERİ
53
1. Türk Patent Enstitüsü
53
2. Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilatı (WIPO)
56
3. Yargıtay Uygulaması
57
VI. TANINMIŞ MARKANIN KULLANILMADIĞI MAL VE HİZMET SINIFLARINDAKİ TESCİLİ: SAVUNMA MARKALARI
59
2. Savunma Markası Olarak Tescil Edilen Markaların Hükümsüzlük Durumu
61
Üçüncü BölümULUSLARARASI METİNLER IŞIĞINDA TANINMIŞ MARKA
I. SINAI MÜLKİYETİN KORUNMASINA DAİR PARİS SÖZLEŞMESİ (1883)
67
1. Paris Sözleşmesi’nin Hazırlanması
67
2. Paris Sözleşmesini Oluşturan Temel İlkeler
68
3. Paris Sözleşmesi Anlamında Tanınmış Markalar
70
3.1. Paris Sözleşmesi 1. Mükerrer 6. Maddesi
70
3.2. Tanınmış Markanın Korunması İçin Aranan Şartlar
73
3.2.1. Paris Sözleşmesi’nden Yararlanacağı Kabul Edilen Bir Gerçek ve Tüzel Kişinin Varlığı Gereklidir
73
3.2.2. Herkes Tarafından Bilinen Bir Markanın Varlığı Gereklidir
74
3.2.3. Herkes Tarafından Bilinen Marka Kullanıldığı Mallarla Aynı veya Benzer Mallar Açısından Korunabilecektir
77
3.2.4. Herkes Tarafından Bilinen Marka, Aynısının veya Karışıklık Yaratabilecek Surette Benzerlerinin Tescil Edilmesine, Kullanılmasına Karşı Korunacaktır
79
3.2.5. Hükümsüzlük Talep Edilebilmesi İçin 5 Yıllık Süre Koşulu
82
3.3. Koruma Talep Edilecek Ülkede Markanın Kullanılma Durumunun Etkisi
88
3.4. Hükmün Hizmet Markalarına Uygulanması
92
3.5. Hükmün Farklı Mal veya Hizmetlere Uygulanması
93
II. TİCARETLE BAĞLANTILI FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI ANLAŞMASI (TRIPS)
98
2. Anlaşmayı Oluşturan Temeller
101
3. TRIPS Anlaşması Işığında Tanınmış Markalar
102
3.1. Hukuki Düzenleme
102
3.2. Toplumun İlgili Kesimi Kavramı
104
3.3. Korumanın Farklı Mal veya Hizmetleri Kapsaması
106
3.4. Koruma Talep Edilen Ülkede Markanın Kullanılma Durumunun Tanınmışlığa Etkisi
108
4. Paris Sözleşmesi’ne Kıyasen TRIPS Anlaşması ile Getirilen Yenilikler
110
III. AMERİKAN MARKA SULANDIRMA YASASI (THE FEDERAL TRADEMARK DILUTION ACT 1995)
112
2. Sulandırma Kavramının Amerika Birleşik Devletleri’nde Yasalaşması (Federal Trademark Dilution Act, FTDA)
114
3. Sulanmanın Meydana Geliş Biçimleri
115
3.1. Markanın Ayırt Edici Karakterinin Zedelenmesi Şeklide Sulanma (Blurring)
116
3.2. Markanın İtibarına Zarar Verilmesi Şeklinde Sulanma (Tarnishment)
117
4. Sulandırma Yasası Anlamında Tanınmış Marka
120
5. Markanın Davalı Tarafından Ticaret Hayatında Kullanılması
121
6. Sulanma Kavrama İlişkin Emsal Mahkeme Kararları
123
6.1. Adidas Solomon AG & Yassin
123
6.2. Starbucks Corp. & Wolf’s Borough Coffee
124
6.3. A.B.C. Carpet Co. & Mehdi Naeini
125
6.4. Dido & Dido Bistro
126
6.4. Audi AG & Bob D’Amato
128
6.5. Avlon Industries & Arthur Robinson
129
IV. AVRUPA TOPLULUĞU DÜZENLEMELERİNDE TANINMIŞ MARKA
130
1.1. Markalara İlişkin Olarak Üye Devletlerin Hukuklarının Uyumlaştırılmasına Dair İlk Konsey Yönergesi (89/104 AET)
130
1.2. Topluluk Markası Hakkında 40/94 Sayılı ve 207/2009 Sayılı Konsey Tüzükleri
133
2. Avrupa Topluluğu Adalet Divanı Kararları Işığında Tanınmış Marka
136
3. Topluluk Marka Ofisi Kararları Işığında Tanınmış Marka
138