İnternetin hayatımızın her noktasında kullandığımız bir mecra olması, artık sanal olarak hayatımızı idame ettirebiliyor olmamız çağımızın bir gerçeğidir. Markalar internet üzerinde çok çeşitli şekillerde kullanılmakta, gün geçtikçe de yeni kullanım türleri ortaya çıkmaktadır. Markanın internette kullanımının en yaygın görünümü alan adlarında kullanımıdır. Bunun yanında markanın arama motoru reklamcılığı kapsamında anahtar kelime ve/veya yönlendirici kod olarak da kullanılması gün geçtikçe yaygınlaşmaktadır. Aynı şekilde, online pazar yerlerinin ortaya çıkması ve buralardaki kullanım şekillerinin değişmesi ile markaların kullanım alanları artmıştır.
Sosyal medya da günümüzde en çok kullanılan internet mecrasını oluşturmakta, marka sahipleri için önemli bir satış ve pazarlama kanalı oluşturmaktadır. Gelecekte, gelişen teknolojiye paralel olarak yeni kullanım şekillerinin ortaya çıkması kaçınılmazdır. Bu bakımdan, mevzuatlarda açıkça düzenlenmeyen bir takım kullanımların ortaya çıkması ile marka hukukunun genel ilkelerinin bu yeni durumlara uygulanması söz konusu olmaktadır. Nitekim dünyada ve özellikle çalışmanın konusunu oluşturan Avrupa Birliği içtihatlarında klasik ihlal kriterleri yeni kullanım hallerine adapte edilmekte, sorumluluklar bakımından da artık günümüzün şartlarına uymayan mevzuatlar yeni ortaya çıkan internet aktörleri karşısında revize edilmekte veya bu yönde çalışmalar devam etmektedir. Bu bağlamda, işbu çalışma kapsamında Avrupa Birliği ve Türkiye'de internet üzerinde gerçekleştirilen marka kullanımlarının hangi hallerde ihlal teşkil ettiği ve ihlal teşkil eden eylemler bakımından sorumluluklar incelenmiş.
Bu çalışma, Marmara Üniversitesi Avrupa Araştırmaları Merkezi Avrupa Hukuku Anabilim Dalında savunulan "Infringement of Trademark Rights on the Internet in the European Union and Turkish Law" adlı doktora tezinin yazarı tarafından Türkçeye çevrilmiş hali olup, ayrıca tez savunmasından sonraki dönemdeki AB ve Türk mevzuatı, doktrin ve içtihatlar eklenerek güncellemeleri yapılmış.
(Tanıtım Bülteninden)