Bu çalışmada Türk sigorta ve banka sektörünün gelişim süreci kısaca gözden geçirilirken, Ülkemizde ve Avrupa'da hızlı bir gelişme gösteren banka kaynaklı sigorta pazarlaması üzerine değerlendirme yapılmaktadır. Sigorta pazarlamanın bankaların ana faaliyet konusu olmadığı göz önüne alındığında, satış kanalı olarak bankassürance tüm dünyada çok da sağlıklı olmayan bir şekilde büyüme göstermektedir.
Acente kanalı ile broker kuruluşları, Banka kaynaklı sigortacılığın profesyonel olarak yapılan sigortacılığı mesleki anlamda önlediği ve pazarda haksız rekabete yol açtığını iddia etmektedirler. Çalışmamızda sigortacılık ve bankacılık faaliyetlerine değinirken, ülkemizde bankassürance modelinin gelişimi ile bu modeli uygulayan şirketlerin yapması gereken değişimler irdelenmiştir.