Marka, 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu kapsamında kural olarak aynı veya benzer mal veya hizmetler kapsamında korunmaktadır. İstisna bir hüküm olan SMK md.6.5'te markanın Türkiye'de ulaştığı tanınmışlık düzeyi nedeniyle ayırt edici karakterinin zedelenebileceği, itibarının zarar görebileceği veya markadan haksız yarar sağlanabileceği hallerde, tanınmış markayla aynı veya benzer marka için yapılmış başvurunun, haklı bir sebebe dayanma hali saklı kalmak üzere, aynı, benzer veya farklı mal veya hizmetlerde yapılmış olmasına bakılmaksızın reddedileceği düzenlenmektedir. Sınıf esasını aşan bu koruma, SMK md.7.2.c'de bir ihlal hali olarak düzenlenmektedir. Bununla beraber, "tanınmışlık düzeyine ulaşmış marka" kavramıyla ifade edilen markanın sahip olması gereken tanınma düzeyi, tanınması gereken çevrenin kapsamı gibi konularda hukukumuzda tartışmalar mevcuttur. Bu çalışmada öğretideki tartışmalarla ulusal ve uluslararası yargı kararlan ışığında "tanınmışlık düzeyine ulaşmış marka" kavramı ve sulandırılma sebebiyle korunması incelenmektedir.