Türk Hukukunda Karşılaştırmalı Reklamlar  Baran Güney  - Kitap
Türk Hukukunda

Karşılaştırmalı Reklamlar

1. Baskı, 
Ocak 2022
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
145
Barkod:
9786257603461
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
270,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Bu eser günümüz rekabetçi ekonomisinde pazarlama stratejileri ve reklamcılık uygulamaları çok çeşitlendirilmiştir. Bu uygulamalardan karşılaştırmalı reklamlar ise hukuken en çok tartışıla gelmiş reklam türüdür. Reklam hukuku ve özellikle karşılaştırmalı reklamlar hem tüketici hukukunu hem de marka ve haksız rekabet hukukunu ilgilendiren son derece girift bir yapı sergilenmiştir.
İşbu çalışmanın amacı ise karşılaştırmalı reklamların hem tüketici hukuku hem de marka hukuku ve haksız rekabet hukuku açısından hukuka uygunluk şartlarını, öncelikle Türk hukuku bakımından; ancak mehaz Avrupa Birliği ("AB") hukuku ile de karşılaştırmalı olarak incelemek ve son olarak da Türk hukukundaki doğrudan karşılaştırma yasağının eleştirisini yapmaktadır.
Bu kapsamda, çalışmanın ilk bölümünde karşılaştırmalı reklamlar tüketici hukuku bakımından ele alınmış, karşılaştırmalı reklamların tanımı, kapsamı, unsurları, türleri hukuka uygunluğu tüketici hukuku uyarınca incelenmiştir. Aynı zamanda Türk mahkemeleri hem de Reklam Kurulu'nun uygulaması ele alınmaktadır. Çalışmanın ikinci bölümünde ise karşılaştırmalı reklamların marka hukuku ve haksız rekabet hukuku açısından hukuka uygunluk normları incelenecek, bu hukuk dalları ile ilişkisi hem Türk otoritelerin kararları hem de Avrupa Birliği Adalet Divanı ("ABAD") kararları ışığında değerlendirilmiş ve Türk hukukundaki doğrudan karşılaştırmalı reklam yasağı ele alınmıştır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Tüketici Hukuku Açısından Karşılaştırmalı Reklamlar
.
Marka Hukuku ve Haksız Rekabet Hukuku Açısından Karşılaştırmalı Reklamların Hukuka Uygunluğu
Kitapla İlgili Kategoriler
Yorumlar