Yönetici asistanları ve sekreterlerin günümüz iş yaşamında önemli bir görev üstlendikleri ortadadır. Dolayısıyla bu mesleği yürütebilmek için belli bir bilgi ve beceriyle uygun tutum ve davranışlara sahip olmaları kaçınılmazdır. işletmelerde bir veya birden fazla üste bağlı olarak; randevuları düzenlemek, arayanları bilgilendirmek, not almak, yazışma işlemlerini yürütmek, dosyalama yapmak, kayıt tutmak, bürodaki idari işlemleri, seyahat düzenlemelerini yapmak, gönderi işlemlerini yürütmek, toplantı düzenlemek, tutanak tutmak, istatistik yapmak ve rapor yazmak bunun yanı sıra diğer çalışanları yönlendirmek ve en önemlisi de insan ilişkileri odaklı çalışmak zorundadırlar.
Yukarıda sıralanan görevlerin gerektirdiği bilgi ve becerileri kazanmak için, uzun yıllar çalışmak iş başında hata yapıp, hatalarını düzelte düzelte tecrübe kazanarak öğrenmek bir yöntem olabilir. Fakat bu yayın, sekreterlik bilgi ve becerilerini daha kısa sürede, formel eğitim yoluyla etkili bir biçimde kazandıracak bir araç olarak hazırlanmıştır.
Teorik bilgiden çok uygulamalar, güncellenmiş bilgiler ve güncel deneyimler içeren bu yayının, Büro Yönetimi eğitimi veren eğitim kurumlarında okuyan ve daha sonra bu alanda uzmanlaşacak öğrenciler için mesleki birtemel teşkil edecektir. Yayın aynı zamanda sekreterlik ve yönetici asistanlığı alanında hali hazırda çalışanlar için de yenileme ve tazeleme eğitimi açısından bir el kitabı niteliğindedir.
Yayının içeriğinde; dünyada ve Türkiye'de sekreterlik mesleğinin geçmişteki ve bugünkü durumu, sekreterin mesleki nitelikleri ve yeterlilikleri, insan ilişkileri ve iletişim becerileri, büro yönetimi ve otomasyon, yönetim becerileri, toplantı yönetimi, imaj yönetimi, randevu düzenleme, ziyaretçi ağırlama, telefonda görüşme ve mesleğin geleceğini takip etme ve kişisel gelişim konuları yer almaktadır.