Değişmekte olan ve rekabetin çok arttığı küresel ekonomide varlıklarım sürdürmek isteyen örgütler, değişen koşulları iyi çözümleyebilmek ve mevcut varlıklarından en yüksek oranda yararlanmak zorundadırlar ki, bu varlıkların kilit unsuru da sosyal sermayedir. Oldukça geniş ve farklı boyutlarda incelenen sosyal sermaye, insanların birbirleriyle kurdukları güvene dayalı ilişkiler ve işbirliğinin temelinde faaliyet göstermelerini sağlayan topluluklar olarak ifade edilmektedir.
Bu çalışma sosyal sermaye kavramına hayat veren Pierre Bourdieu, James Coleman ve Robert Putnam'm fikirlerinden yola çıkarak, örgütlerdeki sosyal sermaye kavramının niteliğini ve önemini ortaya koyan unsurlar olarak, güven, ilişkilerin niteliği, karşılıklılık, sosyal ağlar, değer ve normları ele almıştır. Çalışmada ayrıca hem ekonomi ile hem de toplumsal anlamda etkileşimi incelenen sosyal sermayenin ölçümü ve Türkiyede sosyal sermaye kavramlarına yer verilmiştir.