Bu kitap, rehberlik saatlerinde öğrencilerin kişisel ve mesleki gelişimlerine yardımcı olmak ve buna bağlı olarak da kendilerini gerçekleştirmelerine katkı sağlamak amacıyla psikolojik danışmanlar ve sınıf rehber öğretmenlerine yönelik olarak hazırlanmıştır.
Okulumuzu ve çevremizi tanıyalım, yönetmelikler, etkili öğrenme, ergenlik dönemi ve alan seçimi bölümleri altında etkinlikler ve aktarım ve yaklaşımlar başlıkları aracılığıyla anlatılan konular özellikle rehber öğretmen olmayan ya da okul mevcudu rehber öğretmen sayısına oranla kalabalık olan okullarda sınıf öğretmenlerine de yol gösterecektir. Sınıfta Rehberlik Etkinlikleri, birçok öğretmenin çaba harcayarak oluşturmaya–toparlamaya çalıştığı malzemeleri de derli–toplu bir biçimde sunmakta, kişisel ve mesleki gelişimlerini önemseyen öğretmenlere yardımcı olacak nitelikte çalışmadır.