Eğitim, bireylerin davranışlarını istendik amaçlar doğrultusunda rastlantısal değil, planlı programlı olarak değiştirmeyi gerektirir. İşte bu noktada, öğretmenin eğitim bilimleri alanında kazanacağı sınıf yönetimi becerisi, yaşamsal bir önem kazanmaktadır. Bu kitap da öğretmenlerin sınıf yönetimi becerisini geliştirmek için tasarlanmıştır.
Kitabın hazırlanmasında yeni eğitim programının felsefesine uygun bir içerik oluşturulmasına özen gösterilmiştir. Bu doğrultuda öğrenci merkezli, öğrenmeyi öğrenen, düşünen, sorgulayan bir öğretmen davranışı oluşturmak hedeflenmiştir. Yeni programlardaki yapılandırman yaklaşımda sınıf yönetimi ve yapılandırman uygulamalar, öğretmenleri genel anlamda kaygılandırmaktadır.
Özellikle ilk geçiş aşamalarında daha önce yapılandırman yaklaşımı tanımamış, geleneksel sınıf deneyimleri yaşamış öğrenciler açısından özgürlük, bağımsızlık ve sorumluluk almak gibi yapılandırman stratejiler oldukça yabancı olabilmektedir. Bu nedenle yapılandırman stratejiler, kitabın bütününe yayılmış; öğretmen adaylarının bir yandan sınıf yönetimi ile ilgili temel becerileri kazanırken, bir yandan da bu stratejilerle kitapta karşılaşarak ileriye dönük deneyimler kazanmaları hedeflenmiştir.