Sınıf yönetimi, sınıf içerisindeki bütün faktörleri içine alan çok boyutlu bir yapıdır. Ancak sınıfı doğru ve etkili bir şekilde yönetebilmenin tek bir yolu yoktur. Öğretmenin eğitim felsefesine ve amaçlarına bağlı olarak, benimseyeceği sınıf yönetimi model(ler)i ve stratejileri de değişip şekillenecektir.
Bu kitapta Etkili Öğretmen Modeli, Disiplin Ötesi Model, Akran Arabuluculuğu Modeli, Etkili İletişim Odaklı Model, İçsel Disiplin Modeli, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Dalga Etkisi Modeli, Grup Dinamiği Modeli, Seçim Kuramı, Sosyal Disiplin Modeli, Saygıya Dayalı Disiplin Modeli, Olumlu Disiplin Modeli, Davranış Değiştirme Modeli ve Güvengen Disiplin Modelini kapsayacak şekilde sınıf yönetimine farklı bakış açıları sunan 14 model ele alınmıştır.