Matematik derslerinde havuz problemleri önemli ve akılda kolay alan bir konudur. Bir yandan havuzu suyla doldururken bir yandan da başka bir muslukla onu boşaltma ve havuzun ne kadar sürede dolacağını hesaplamak son zamanlarda mantıklı ve iğneleyici eleştirilere de kapı açtı.
Öğrenme sürecini havuz problemlerine benzetebiliriz. Havuz dolarken, havuzun dibindeki deliklerden su sızmakta ve havuz bir türlü dolmamakta veya geç dolmaktadır. Öğrenme süreci de öyle değil midir? Başta öğretmen ve öğrenciler olmak üzere eğitim sisteminin onlarca girdisi kaliteli bir eğitim için fedakârca çabalarken öğrenmede beklenen sonuç alınamamaktadır. İşlenen bir dersin sonunda öğrenciler farklı puanlar alabiliyor. Derslik, materyal, öğretmen ve öğrencilerin başarı düzeyi gibi birçok değişken yönünden denkliği sağlasak bile öğrenme sürecine giren bütün değişkenleri eşitlemek çok zor. İnsanız; öğretmen veya öğrenci olarak başka güdülerimiz de var ve bazen de sanki dersi işlememek, öğrenmemek için okula gitmiş gibiyizdir. Yine de öğrenmek ve öğretmek için ciddiyetle çabalıyoruz. Ama neden hepimiz konunun tamamını öğrenemiyoruz? Soruların kısa cevaplarını bu kitapta verilmeye çalışılmıştır.