Son yıllarda sınıf yönetimi ile ilgi pek çok araştırma ve yayın yapılmıştır. Şüphesiz ki bu araştırmaların hepsinin sınıf yönetimi açısından gerek teorik gerekse uygulama boyutunda katkı sağladıkları bilinmektedir. Hazırlanan bu kitap ile, alana katkı sağlayıp öğretmen adaylarına ve öğretmenlere sınıf yönetimi uygulamalarında destek olması amaçlanmıştır.
Kitap da, sınıf yönetimi temellerinin neler olduğunu ve uygulamaları, sınıfta öğretmen öğrenci etkileşimi, motivasyonları, sınıfta karşılaşılan problemler, bu davranışların altında yatan nedenler ve bunlara yönelik geliştirilecek önlemler, pozitif disiplin uygulamaları ve sınıfta zaman yönetimi ile ilgili açıklamalara yer verilmiştir. On bir bölümden oluşan bu kitap titizlikle hazırlanmıştır.