Her satın alma davranışının altında yatan temel şey duygudur. İnsanların her alışverişinin altında ya acıdan kaçmak ya da hazza ulaşmak gibi bir duygu yatmaktadır. Başarılı bir satışçının da aslında müşterilerin neyi satın almak istediğini, asıl ihtiyaç ve beklentilerini, egolarını, hayallerini iyi analiz etmesi ve kişisel satış sürecini buna göre yönlendirmesi gerekmektedir. Pazarın nabzını tutmak isteyen satış elemanlarının müşterinin kalp atışlarını çok iyi dinlemesi gerekmektedir.
Her satış elemanı aslında profesyonel bir psikologdur. Bu nedenle bir psikoloğun hastasına yaklaştığı gibi müşterisine güleryüz ve anlayışla yaklaşması, onu dinlemesi, satın alma olayını bir problem çözme davranışı gibi analiz etmesi, bu şekilde doğru teşhisi koyarak doğru bir tedavi yöntemini uygulaması gerekmektedir. Ancak tüm bunları yapabilmesi için ürün, pazar, rakipler gibi bazı bilgilere; iletişim, ikna, analiz ve analitik beceri gibi bazı becerilere sahip olması; tüketici satın alma karar sürecini iyi analiz edebilmesi; tüketici istek ve ihtiyaçları ile ürünlerin özelliklerini doğru bağdaştırabilmesi gerekmektedir.
Bu kitapta da temel amaç, satışçılık mesleğini öğrenmek ve bunu profesyonelce yerine getirmek isteyen kişilere bir kişisel satış rehberi oluşturmaktır. Ayrıca kitabın, satışçılık eğitimi veren özel ve kamu kurum ve kuruluşları için de uygulamalı bir araç olması hedeflenmiş.
(Tanıtım Bülteninden)