Günümüzde satış elemanları işletmeleri ile tüketiciler arasında bir iletişim köprüsü oluşturan, işletmenin yeni ürünlerini ya da ürünlerinde yapılan değişikleri tüketicilere ulaştıran, bununla birlikte tüketici taleplerini ve tüketici davranışlarındaki farklılıkları firmasına ileten bir iletişimci ve gerektiğinde eğitmen ya da bilgilendirme uzmanı olarak faaliyet göstermektedir.
Türkiye'de perakendecilik ve imalat sektöründe faaliyet gösteren satış elemanlarının işletmeler için öneminden dolayı çalışma konusu olarak "Başarılı satış elemanlarının özellikleri" seçilmiş. Satış elemanlarının özellikleri kavramı, başarılı bir satış elamanın da olması gereken özellikleri ifade ederken, bu özellikler;" Temel Satış Bilgisi ve Zihinsel Özellikler" olmak üzere iki bölümde incelenmiş.
(Önsözden)