Dikkat çekmek, bilgi vermek, etkilemek, hatırlatmak, ikna etmek, markaya değer eklemek, pazarlama iletişimi çabalarını desteklemek gibi işlevleri olan reklam; mesaj kirliliği, değişen tüketici davranışları, rekabet ve seçenek çeşitliliği gibi etkenlerle hedef kitle üzerinde istenen sonuçları elde edemeyebilmektedir. Yeni medya araçları ve ortamları bu soruna çözüm üretmek adına kullanılmakta ve gönüllü maruz kalma efekti yaratabilmektedir. Televizyon, mobil telefon, İnternet gibi mecralarda reklamdan kaçan hedef kitle, yeni medya kanallarında üretilen reklam mesajlarına gönüllü şekilde maruz kalabilmektedir. Yeni medya üzerinden yürütülen reklam kampanyalarının izlenme/beğeni/paylaşım istatistikleri reklamın "doğru" hedef kitleye ulaşma, yatırımın geri dönüşünü (ROI değeri) izleme, kitlesizleştirilmiş mesaj, lokasyon bazlı iletişim gibi hedeflerine ulaşmasını kolaylaştırabilmektedir. Nokta atışı yaparak doğru hedef kitleye doğru zamanda erişmek için tasarlanan reklam mesajları, yeni medyanın sunduğu olanaklarla söz konusu amacı gerçekleştirmeye ve reklamın sunum yeteneklerini artırmaya daha yakın görünebilmektedir.
(Tanıtım Bülteninden)