Günümüz iş hayatında faaliyet gösteren her işletmenin belirli bir ölçüde rakip işletmelere karşı rekabet gücüne sahip olduğu söylenebilir. Rekabet gücünü geliştiren ve sürdürülebilir hale getiren işletmeler avantajlarını korurlar. Bunu sağlayamayan işletmeler avantajlarım rakiplerine kaptırırlar. Rakip ürünlerin farklılaştıkları yönleri belirlemek, bu farklılıklardan tasarım ile maliyet açısından uygun olanları uygulayabilmek ve müşteri beklentilerini karşılamak, işletmelerin rakiplerine karşı üstünlüklerini artıracaktır.
Demontaj analizi işletmenin rakiplerine karşı yeni ürün tasarımı, mevcut ürünün geliştirilmesi, üretim sürecinin yenilenmesi gibi konularda maliyet bilgileriyle birlikte kullanıldığında avantaj sağlayacak yöntemlerden biridir. Demontaj analizinin stratejik maliyet araçlarıyla birlikte kullanılması başarı olasılığını artıracaktır.